Autor |
Wiadomość |
ArkadiuszB
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
VAG COM błąd NFG |
|
Witam
Wymieniałem pompę ABS w LT 35 (bosch 5.0)
Po wymianie (nie wiem czy było tak szybciej bo nie sprawdzałem) jak podłączę się VAGiem to na początku w opcjach przy TEST wyskakuje błąd "....interface .....coś ... status NFG!" - co to może oznaczać ?
Oczywiście jest to błąd i nie można zdiagnozować nic związanego z ABS.
Połączenie z silnikiem jest OK.
PIN 13 ABS
PIN 14 Silnik
Drugie pytanie to powiązane właśnie z tym błędem.
Chciałem za pomocą VAGa odpowietrzyć pompe ABS jednak nie mogę bo nie działa VAG.
Hamulec oczywiście miękki i prawie zerowy.
Jak bez VAGa można odpowietrzyć pompe ABS ?
Jest jakiś sposób ?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:54, 23 Wrz 2010 |
|
 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Do odpowietrzenia hamulca nie potrzebny jest VAG odpowietrzasz normalnie na koniec włącz stacyjkę.NFG tak nie raz wychodzi jak się nie łączy,ale to nie jest błąd;stacyjka wyłączona.jakim programem robisz? 409.1 czy 311.1 bo przez program też się nie połączy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:19, 23 Wrz 2010 |
|
 |
ArkadiuszB
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
 |  | NFG tak nie raz wychodzi jak się nie łączy,ale to nie jest błąd;stacyjka wyłączona.jakim programem robisz? 409.1 czy 311.1 bo przez program też się nie połączy. |
311.2 ale tym samym programem łącze się z silnikiem jak podepnę się pod PIN 14, ale jak podpinam się pod PIN 13 i robię TEST to właśnie wyskakuje mi NFG i jak już wejdę w ABS to wtedy jest informacja, że nic nie zrobię itd, itd, że najpierw muszę wykonać poprawnie TEST - no ale poprawnie nie da rady bo pokazuje się informacja NFG i koniec.
Stacyjka jest włączona.
Odpowietrzałem w tradycyjny sposób ale nigdzie na zaciskach nie było powietrza a hamulec cały czas miękki i słaby.
Co mogę jeszcze zrobić ?
Tak na marginesie to można jakoś podłączyć się pod pompe ABS na "krótko" żeby włączyć jej silnik w celu sprawdzenia czy ten silnik w ogóle działa ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ArkadiuszB dnia Czw 20:35, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 20:33, 23 Wrz 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To przejedz nim czy się załącza ABS czy nie przecież poznasz po masażu stopy,a silnik się załączy gdy przyjdzie z czujnika danego koła sygnał do sterownika.A na krótko to możesz popalić to wszystko.musiał byś wlutowywać ten silnik i wtedy go sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:35, 23 Wrz 2010 |
|
 |
ArkadiuszB
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ok jutro polecę gdzieś na "żwirówkę" bo obecnie to na ulicy nie ma siły hamulec zablokować kół.
Jeszcze tak dla pewności, że przewody są dobrze podłączone...
Patrząc od przodu auta rurka lewa od pompy ABS powinna iść do tylnego otworu vacu ?
Pompę sam wymieniałem i przy podłączaniu zorientowałem się, że obydwie rurki są takie same...
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:48, 23 Wrz 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jutro rano zobaczę bo stoi Mercedes Sprinter to ci napiszę bo przerabiałem z Anglika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:21, 23 Wrz 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
A więc jak stoisz do pompy pierwszy z pompy idzie na lewą stronę a drugi z pompy na prawą stronę,na bokach ABS.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Pią 8:45, 24 Wrz 2010 |
|
 |
ArkadiuszB
Starszy młotkowy

Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Dziękuję za pomoc.
Przewody miałem dobrze.
Dzisiaj miałem dzień wolny więc stwierdziłem, że wymienię płyn hamulcowy bo 2-3 lata nie był wymieniany no i po wymianie wszystko gra co mnie cieszy.
Problem jeden mam z lewym przodem bo nie mogę odkręcić odpowietrznika ale kupię nowy odpowietrznik a ten potraktuję odrdzewiaczem i szczypcami odkręce i wymienię bo główke ma zjechaną.
Co do ABS to okazuje się, że nie sprawdze jego działania ponieważ czujnik ABS muszę wymienić bo jest uszkodzony.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:15, 24 Wrz 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jeżeli masz uszkodzony czujnik to powinna świecić na tablicy kontrolka i to już jest błąd powinno ci wyjść gdy byś się połączył ze sterownikiem ABS np;uszkodzony czujnik w lewym przednim kole
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:34, 24 Wrz 2010 |
|
 |
|