Autor |
Wiadomość |
19Urban94
Nowicjusz
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć:
|
|
1.9 dTi - Problemy z rannym odpalaniem |
|
Witam...
Jestem nowy na forum, zaczynam szkołę średnią, którą mam zamiar skończyć z zawodem Technik Mechanik. Część wiedzy już pojąłem. Wszystkiego nie wiem, więc zgłaszam się z pytaniem do Was...
Posiadamy rodzinnego Renault Megane Classic z silnikiem 1.9 dTi ~ 80kM (59kW) F9Q 744
Mój problem jest następujący:
Rano, gdy odpalam autko to muszę je kręcić po 2-3 razy po 5-10 sekund... W aucie kiedyś padł zawór EGR - w ASO mechanicy dłubali przy nim, zdejmowali pasek rozrządu i takie tam. W końcu wymienili EGR i było dobrze do zimy, kiedy autko przestało dobrze odpalać. Oddaliśmy je do mikroregulacji pompy wtryskowej, przez jakiś czas był spokój. Teraz znów się zaczęły problemy z odpalaniem, mikroregulacja została zrobiona znowu, tyle że na kole od pompy jest taki plastik, i on pękł, jest mocno przykręcony więc nie powinien się przestawiać. Kąt jaki został ustawiony to 0.11 - tak znaleźliśmy razem z mechanikiem w programie AUTODATA i poszukał on tak w Dialogysie... Mechanik już ręce rozkłada, nie wie co robić. Tata się załamuje i zastanawia się nad sprzedażą auta, proszę pomóżcie mi dojść co jest nie tak. Z góry jestem bardzo wdzięczny. Co zostało zrobione przy aucie i sprawdzone:
- świece żarowe wymienione niecały rok temu - sprawdzone - są dobre
- paliwo się nie cofa - założona gruszka z zaworkiem zwrotnym, którą można podpompować jak paliwa zabraknie - tak było fabrycznie, lecz stara gruszka popękała...
- mikroustawienie pompy wtryskowej - zrobione, lecz nie jestem pewny tego koła od pompy
- czujnik położenia wału korbowego - sprawdzony - dobry
- rozrusznik - sprawdzony - dobry
Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc...
EDIT: Prosiłbym, jeżeli ktoś ma dane i jest pewien to prosiłbym bardzo o podanie kąta wyprzedzenia wtrysku na pompie w silniku 1.9dTi F9Q 744 ~80kM (59kW).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 19Urban94 dnia Pią 20:35, 15 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 20:23, 15 Paź 2010 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To że jest 0.11 to do nowej pompy bym się zgodził ale jak pompa ma już trochę przejechane to przecież tłoczek jest już wyrobiony i nie da tego początku wtrysku jak nowa.To jest jak w VW jest 0.87 ale żeby chodził to się ustawia 1mm i więcej.I zobacz na pompie powinieneś mieć początek wtrysku.Według mnie możesz przyśpieszyć nawet do 0.32 jak ma Clio też ma 1.9DTI F9Q jak będzie za głośny to mu cofniesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:45, 15 Paź 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
Mieliśmy wcześniej ustawione 0.32 i również były problemy, choć nie zawsze.
Jeszcze wcześniej mechanik źle dobrał wartości i wstawił 0.82 i autko paliło szybciej niż benzyna, ale podczas hamowania silnikiem świeciło się "EKG".
Kolego, to co polecasz zrobić z tym fantem.? Trochę mamy rozwalone też koło od pompy, jak wyżej wspominałem... Co prawda trzyma jeszcze te ustawienia... Chce mieć pewność jak ustawić pompę, żeby wiedzieć gdzie dalej szukać przyczyny mojego problemu...
Dodam jeszcze, że jak autko odpali to daje na siwo, można powiedzieć że robi zasłonę dymną..
Jutro z rana postaram się nagrać film jak odpala, zanim jeszcze tata wyjedzie do pracy.
|
|
Pią 21:49, 15 Paź 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To jak biały dym to nie spalona ropa późny zapłon,sprawdź świece żarowe,słabe ciśnienie na cylindrach,który to jest rok?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:03, 15 Paź 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
2003.
Ale doszedłem do wniosku z ojcem czytając jak sie robi tą mikroregulacje, że mechanik który nam to robił wykonał to źle, chyba wymienimy to koło od pompy i damy komu innemu do ustawienia...
|
|
Pią 22:55, 15 Paź 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Pompe ustawiał czujnikiem zegarowym czy przez kompa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:43, 16 Paź 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | Pompe ustawiał czujnikiem zegarowym czy przez kompa? |
Tylko czujnik zegarowy i ustawia się kołem pompy wtryskowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:48, 16 Paź 2010 |
|
|
19Urban94
Nowicjusz
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć:
|
|
|
|
Macie jakieś pomysły.?
Wiem że na 100000% jest dobre:
- akumulator
- świece żarowe
- paliwo się nie cofa
- mikroustawienie pompy jest 0.11 - ostatnio sprawdzane - trzyma wartość
- czujnik temperatury płynu chłodzącego
- EGR wyczyszczony, chociaż i tak mało bierze udziału w odpalaniu
- rozrusznik
Kurde, co dzień rano trzeba się męczyć z odpalaniem. Ojciec zdecydował, że od przyszłego miesiąca tramwajem do pracy będzie jeździć... A mi szkoda takiego zadbanego autka, żeby stało...
Poczekamy jeszcze z tydzień i jak nic nie wykombinujemy to oddajemy auto na sprawdzenie pompy wtryskowej...
Po odpaleniu stawia zasłone dymną biała...
Może zapodać filmik jak to odpala.?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:18, 29 Paź 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale czego się trzymacie tego ustawienia pompy na 0.11 jak można ustawić więcej bo już pompa nie pierwszej młodości i silnik też.I z tyłu rury widać szary dym tak ustawić żeby dobrze palił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:18, 29 Paź 2010 |
|
|
19Urban94
Nowicjusz
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć:
|
|
|
|
Było ustawiona 0.32 i było to samo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 19Urban94 dnia Pią 23:33, 29 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 23:32, 29 Paź 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Może pompa nie szczelna? sprawdzałeś pompe wtryskową u pompiarza? A jak odpali to silnik nie kuleje, nie przerywa? Moim zdaniem objawy typowo na nieszczelną pompe bo jak odpali to silnik juz bedzie chodził... Może wtryski żle rozpylają? sprawdz pompe wtryskową bo na 70% jestem przekonany ze jest nieszczelna.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:18, 30 Paź 2010 |
|
|
19Urban94
Nowicjusz
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć:
|
|
|
|
Pompe oddajemy w przyszłym tygodniu do pompiarza.
Jak odpali to równiuteńko chodzi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:24, 30 Paź 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Paliwo CI się cofa pewnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:58, 31 Paź 2010 |
|
|
19Urban94
Nowicjusz
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć:
|
|
|
|
Panowie, odczepiłem EGRa i przez 2 tygodnie był spokój, ładnie palił, nie zostawiał zasłony dymnej po odpaleniu, w niedziele przyjechaliśmy z działki, autko zostawione jak zwykle pod blokiem. Rano już problem z odpalaniem, po południu to samo, dzisiaj rano też to samo... Nic nie było robione przy aucie przez ten czas kiedy autko chodziło, a kiedy się zepsuło. Mam kilka pomysłów.
- Sprawdzenie jeszcze raz świec żarowych
- Wymiana Filtra Paliwa
- Wymontowanie przepływomierza i przeczyszczenie
- Wymontowanie EGRa i przeczyszczenie
- Naładowanie akumulatora
Jak to nie pomoże to chciałbym oddać pompę do pompiarza, ale może coś jeszcze zrobić.?
Filmik jak autko odpala - to jeszcze przed odpięciem EGRa ale jest to samo... http://www.youtube.com/watch?v=JOIzSn7kwgs
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 19Urban94 dnia Wto 8:47, 09 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 8:45, 09 Lis 2010 |
|
|
|