Autor |
Wiadomość |
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
BMW E46 3.0 DIESEL 184KM '01r |
|
Mam strasznie oszczednego klienta z w/w autem. W aucie pekla prowadnica zaworu ssacego i zawor sie pokrzywil do wymianay sa dwa zaworu ssace. Klient chce zeby zrobic to jak najtaniej czyli wymienic tylko te dwa zawory i zakladac glowice bez planowania oczywiscie odradza mu to i mowie ze gwarancji nie daje nawet na odpalenie. Chcialem sie Was koledzy doradzic czy wymiana samej uszczelki bez planowania zda egzamian czy nawet sie nie godzic na propozycje klienta?
Dziekuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:09, 07 Mar 2013 |
|
|
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Powiem Ci tak . Ja mówię prosto "nie podejmuję się tego takie rzeczy to robi zenek w stodole i proszę do niego jechać " szkoda nerwów potem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:24, 07 Mar 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
przecież to auto ma 12 lat tam głowica musi być krzywa nie ma innej opcji. załozysz nową uszczelke to po 1000km przyjedie "Panie zepsułeś mi auto, woda się gotuje". Jak coś to pisz oświadczenie o treści: ,,klient zostal poinformowany o ewentualnych szkodach, wynikiem jakich może być nie spalnowana głowica. Na życzenie klienta zakładam głowice bez jej palnowania a wszelkie reklamacje nie bedą uznawane." niech podpisze ty sobie to trzymaj gdzieś w teczce i bedziesz mieć spokój. To jest 6 cyl silnik czyli u mnie planowanie głowicy 40-60PLN (z dotarcziem nowych zawrorów 120-200PLN). Przedstaw mu późniejsze koszty wrazie jakby uszczelka puściła (ściągnięcie głowicy, uszczelka,planowanie, śruby...)
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:38, 07 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak chcesz mieć spokój to sobie odpuść z tym bolidem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:05, 07 Mar 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
A czy na starych zaworach to pojdzie ?
W tym przypadku trzeba rozpiac wszystkie zawory zeby splanowac i w tym tkwi caly problem bo wiadomo ze jak sie rozbierze to dojdzie cos jeszcze i klient obawia sie wlasnie tych kosztow na samo planowanie pewnie wyskubie grosza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:07, 07 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale jak pękła prowadnica to nie wciśniesz nowej i nie dotrzesz zaraz zaworu bo musisz obrobić gniazdo do nowej prowadnicy,to nie jest wymiana zaworu że zmienisz i ruszysz parę razy jak masz dobrą pastę i masz dotarty,lub szlifierka do gniazd.Prowadnicę masz czy trzeba dorabiać?jak ona pękła i na którym zaworze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:19, 07 Mar 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Zle wczesniej opisalem usterke. To nie prowadnica pekla tylko urwal sie nit z klapki ktore sa w kolektorze ssacym. Kawalek wpadl dalej do cylindra i pokrzywilo dwa zawory ssacy i wydechowy na 3 cylindrze. no i jeszcze ten kawalek utkwil w tloku na oko tlok wyglada ze jest caly choc troche podziabany. Glowica jest juz zrobiona ale tak jak klient chcial wymienione tylko te dwa zawory jeszcze jej nie odebralem bo caly czas chce przekonac klienta ze ta naprawa niema sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:30, 07 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
No to sprawdź te zawory co były zmienione czy nie puszczają i wszystko gra.Z tłoka wybij te resztki,diaksa wyrównaj tłoka i zakładaj,jak chce tak będzie miał.Tłok nie pękł bo to diesel to denko tłoka jest grube.Tylko jak jest zagniecenie tłoka koło gładzi cylindra to zobacz czy nie robi rysy na cylindrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:45, 07 Mar 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Jest lekko wyszczerbiony tlok na krawedzi ale nie robi rys. Złoze tak jak wlasciciel auta sobie zyczy, oczywiscie spisze z nim oswiadczenie zeby pozniej nie mial pretensji. Dobrze ze jeszcze nie wpadl na pomysl zeby skladac na stara uszczelke .
Jak zloze to dam znac jak wyszla ta rzezba
Pozdrawiam i dziekuje za porade.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:54, 07 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tylko nie pamiętam czy tłoki wystają poza blok czy są równe to na tego zbitego zwróć uwagę żeby te szczerby nie wystawały wyżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 18:01, 07 Mar 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Troszeczke wystaja, zwroce na to uwage. Dziekuje za wskazowki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 18:07, 07 Mar 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Witam.
Jestem w trakcie skladania i potrzebowal bym od kolegow moment dokrecenia śrub glowicy w tym autku. Niestety nie posiadam auto daty a w uszczelce zakupionej przez klienta tez nic nie bylo.
Dziekuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:45, 11 Mar 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Śruby powinny iść nowe?;
1 Dokręcić 40Nm
2 Dokręcić 80Nm
3 Poluzować 180 stopni
4 Dokręcić 50 Nm
5 Dokręcić 90 stopni
6 Dokręcić 90 stopni
Tylko jak blok jest aluminiowy to uważaj bo pozrywasz gwinty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:44, 12 Mar 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Blok jest z zeliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 12:56, 12 Mar 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Witam.
Auto odpalone. pracuje rowno i pali od strzala. Tylko ciekawe jak dlugo pochodzi po takiej naprawie. Auta jeszcze klient nie odebral ale podpisalem z nim oswiadczenie. Mam nadzieje ze auto pojezdzi jak najdluzej.
W takim razie zamykam soviet100
Otwieram wg życzenia autora soviet100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 16:52, 13 Mar 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Witam i dziekuje za odblokowanie teamatu.
Auto do mnie wrocilo i tak jak kazdy przewidywal silnik umarl. Pierscienie puscily na tym tloku co wpadl nit z klapki w kolektorze ssacym. olej poszedl w odme turbina go zassala i tez umarla. Wyszly w ten sposob oszczednosci klienta.
teraz klient przyjechal do mnie z innym golym silnikiem na wymiane. ponownie podjolem sie tego i zaczely sie od nowa problemy. Po zalaozeniu pompy wysokiego cisnienia i ustawieniu rozrzadu silnik sie blokowal w pozycji GMP myslalem ze zle ustawilem rozrzad ale po kilku prubach bylo caly czas tak samo az do momentu ze nie moglem obrucic walem. zdjalem glowice a tam na 6 cylindrze zuzlu tule co u mnie w picu domyslilem sie podkladka puszczala pod wtryskiem i przy wyciaganiu wpadlo to cale ustrojstwo do srodka ale to nie w tym problem tkwi. przy czyszczeniu tego wszystkiego zauwazylem ze tloki lataja w tuleij jak groszek w puszce porownywalem to ze starym wyciagniety silnikiem i tam tloki tylko minimalnie sie ryszaja bo wiadomo tak powinna byc ale nie az tak ze jak reka sie ruszy to juz tlucze a co dopiero bedzie po odpaleniu.
Moje pytanie jest takie jaki jest dopuszczalny luz tloka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:22, 25 Kwi 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jakie masz progi na cylindrach?bardzo odczuwalne pod palcami? lub średnicówka i trzeba by zmierzyć jaka jest różnica od nominalnej wartości,cylinder u samej góry a poniżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 7:43, 26 Kwi 2013 |
|
|
jojtek
Spec
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Progow wogole niema tyleje wygladaja dobrze tylko 2 z nich sa lekko brozowe. NIe wiem moze to wina pierscieni?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 8:19, 26 Kwi 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Brązowe?to sprawdź uszczelkę czy nie dostawał się płyn na te cylindry i skręcaj.Lekko podczyść te cylindry papierem wodny,bardzo drobnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:11, 26 Kwi 2013 |
|
|
boss22
Mechanior
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
.. |
|
taa.. co tanie drozej wychodzi. Jak na moje oko to on musi teraz szukac nowego motoru...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 3:43, 20 Cze 2013 |
|
|
|