Autor |
Wiadomość |
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
BORA AJM |
|
Witam.
Pojazd mojego brata.. BORA 1,9tdi 115km AJM.
Na początku zrobiona została uszczelka poniewaz woda szła do oleju po wymianie uszczelki planowaniu i wszystkiego co związane z naprawa głowicy problem nie ustał.. Teraz poszła turbina podejżewam ze zatarła się ponieważ brat jeżdził z wodą w oleju...
Wróciłem za granicy i mam zamiar reanimować to auto. Powiedzcie mi czy woda w oleju idzie przez głowice czy może być walnięty blok. Napewno woda trafia do kanału olejowego, który nie ma ciśnienia bo sytuacja byłaby odwrotna (olej byłby w zbiorniku wodnym). Macie jakie sposoby zeby sprawdzić gdzie jest szczelina między kanałami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:19, 30 Cze 2013 |
|
|
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
w 2.0 po zmianie rozrządu sie pojawiają takie problemy.... jest to skutek pękniecia głowicy spowodowany przeciagnieciem szpilki od napinacza... ciezko bedzie dać ci jakąs podpowiedz... moze
ktos cos zrypał przy sprawdzaniu głowicy lub wogole jej nie sprawdził tylko splanował... nie spotkałem sie jeszcze zeby blok komus pekł w taki sposób... ale rózne cuda sie zdarzają... jesli to auto ma chłodniczke oleju sprubuj jeszcze ją ominąc moze ona jest winna ... koszt niewielki a zawsze cos wykluczysz...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wasylek dnia Nie 13:30, 30 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 13:29, 30 Cze 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Zaraz zobacze czy chłodniczka jest zapomniałem o tej możliwości. Tak był u "mechanika" na reklamacji to powiedzieli ze nie była sprawdzana szczelność.. rzadko kto sprawdza szczelność. Tak czy siak wpierw turbo bo inaczej nic nie zrobie cały olej poszedł w wydech i kolektor ssacy. Orientuje T
Dopisuje:
Tu jest tego typu chłodnica
[link widoczny dla zalogowanych]
Bede musiał pozaślepiac przewody do niej zaślepić przewód do turbo i bede patrzył czy dalej idzie woda w olej jeżeli tak to czapka w góre. Ale roządnie myśląc jezeli walnięta byłaby chłodnica to olej szedłby do wody a nie woda do oleju... jak głowica to pół biedy gorzej jak okaże się blok...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Nie 15:38, 30 Cze 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Nie 15:04, 30 Cze 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Wymontuj turbinę zaślep przewód olejowy,podgrzej trochę silnik,ściąg pokrywę i zobacz czy któraś zaślepka w głowicy nie puszcza lub pęknięcie w okolicy pompo wtrysków.Ale to jest wina głowicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:11, 30 Cze 2013 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
ja mysle ze jesli nie było dawno robione to auto na tą uszczelke to obejmuje to gwarancja... naprawa winna byc kompleksową .... niech mu to robia albo niech ktos mu to naprawi a on wystawi refaktóre... on jako uzytkownik nie jest winny wiedziec czy trzeba sprawdzac czy nie... ja zawsze oddaje głowice do kompleksowego sprawdzenia do ludzi którzy mają sprzęt i głowica nie wychodzi drozej niz 150zł z planowaniem na maszynie do planowania a nie magnesówce czy innej frezarce.. a druga sprawa jak spierdolą sprawdzenie to potem auto trafia do nich na gwarancje... raz imsie zdarzyło i bez zadnego ale z flaszka dla klienta za problemy naprawiali auto...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:42, 30 Cze 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Miesiąc temu było robione jutro jade do nich rozmawiać o tym nie wyjade bez pokrycia połowy kosztów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 12:12, 01 Lip 2013 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Masz jakiegoś kwita?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:13, 01 Lip 2013 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
jakiej połowy ? niech oddają za robocizne i za obróbke głowicy... rozrządu juz i tak nie musisz zmieniac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:29, 01 Lip 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Oddał kase za robocizne bo mój brat sam kupował części niestety.
Wymontowałem turbo totalnie rozwalona poszła do regeneracji do znajomego.. Poszła poprostu ze starości bo woda tutaj dużego raczej wpływu nie miała. Po ściągnięciu pokrywy wszystko jest czyste, jtro zdejme miske zobacze jak to tam wygląda. Zatkałem odpowietrznik i wpompowałem do układu powietrze pod ciśnieniem i szukam gdzie może być przeciek do oleju.. Na razie 0 oznak przepływu cieczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:41, 02 Lip 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Panowie ręce opadają całą noc w układzie chłodzącym było ciśnienie specjalnie napompowałem aż węże były nie do zagięcia i dzisiaj rano tak samo co świadczy ze nie ma nigdzie nieszczelności a w czasie jazdy woda ucieka i dostaje się do oleju. No chyba ze tamci mechanicy nie wyczyścili silnika i osad dalej się zbiera... ale gdzie uciekałaby woda? Może pod temperaturą rozszczelnia się głowica. Bora chyba nie posiada elektrozaworów na nagrzewnice?
PS. Dodam nalot kawy z mlekiem jest tylko na wlewie i na końcówce bagnetu olej czarny nie zmienił koloru
Nie chce go odpalać bez kolektorów...
PS2 jutro zakładam zregenerowaną turbinę, czyszczę miskę olejowa składam odpalam i bede szukał przyczyny uciekania wody.
Turbo założone własnie wypalam olej z rury. U dołu silnika nigdzie nie widać białego nagaru. Jutro zasypuje chłodnice proszkiem do łatania wycieków.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Czw 17:50, 04 Lip 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Śro 10:53, 03 Lip 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Wszystko zrobione ale przecież to VW i musiało się coś znów zepsuć
2 błędy
16688 przerwa zapłonu cylinder 4
18077 P1669 Zawór N243 pompo-wtryskiwacza cylindra 4. Usterka w obwodzie elektrycznym.
Jutro będę patrzył ale wydaje mi się ze padnięta cewka w wtrysku. Miał ktoś do czynienia z tym błędem 18077? Idzie to zrobić samemu czy tylko bosch?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:37, 07 Lip 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Przewody są przegrzane te co idą do pompo wtrysków i mógł się na czwartym złamać i nie ma przejścia.Trzeba sprawdzić miernikiem czy jest przejście nie raz jest tak że ściągniesz wsuwkę i założysz i wszystko chodzi.Jak nie to trzeba całą wiązkę z głowicy zmienić.
18077 P1669 Wtryskiwacz 4 - obwód > otwarty obwód, zwarcie do masy.
16688 P0304 Cylinder 4 - wypadanie zapłonów
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Nie 13:19, 07 Lip 2013 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
popieram romana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 23:14, 07 Lip 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
zrobione rozleciała się wtyczka od wtrysku założyłem nową i auto pali na 4 gary:)
Dzięki za podpowiedzi
mam jeszcze takie błędy związane z elektroniką. Auto idzie na sprzedaż także chce wszystko w nim porobić głowica zrobiona, turbo zdrowe została tylko elektronika.
Oto błędy;
00481
00778
00853 -to błąd głośnika pomińmy
00854
01217 -błąd poduszki bede szukał po kablech
01336 moduł komfortu ale dokładnie nie mam opisane
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Pon 13:26, 08 Lip 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Nie 23:23, 07 Lip 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
481 Popatrz bo nigdzie go nie ma lub źle odczytałeś.
853 - Głośnik tylny
778 - Czujnik skrętu kół (G85)
854 - Wyjście do wyświetlacza radiowego w konsoli
1217 - Zapalnik bocznej poduszki powietrznej strona kierowcy (N199)
1336 - Magistrala danych systemu Comfort grupy VW
P0481 - Wentylator 2 obwód regulacyjny niewłaściwe działanie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 21:44, 08 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 19:28, 08 Lip 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | 481 Popatrz bo nigdzie go nie ma lub źle odczytałeś.
853 - Głośnik tylny
778 - Czujnik skrętu kół (G85)
854 - Wyjście do wyświetlacza radiowego w konsoli
1217 - Zapalnik bocznej poduszki powietrznej strona kierowcy (N199)
1336 - Magistrala danych systemu Comfort grupy VW
P0481 - Wentylator 2 obwód regulacyjny niewłaściwe działanie |
778 nie wiem czego szukac.. to auto nie ma doswietlen zakretów...
854 nie wiem czego szukac
1336 pizdziec przelecialem z miernikiem wszystko
reszta załatwiona
nie chce zeby brat sprzedawał auta nie w pełni sprawnego
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Śro 22:47, 10 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 22:45, 10 Lip 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Czujnik kąta skrętu G85 masz pod kierownicą.
1336 jak wszystko działa otwieranie okien itd to nic nie kombinuj,czasem wtyczką ruszysz i już wszystko gra.
Z forum elektroda masz też obrazki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:42, 11 Lip 2013 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
czujnik kata skrętu jest do esp..... gdy skrecasz z niego wylicza o ile dane koło przy danym skrecie moze krecic sie szybciej:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:17, 12 Lip 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
z tego co mi wiadomo on nie ma kontroli trakcji ma jedynie ASR- zapobiega poślizgowi przy ruszaniu. Ale to działa elegancko... Dalem sobie z tym spokój. Auto lata jak pszczółka ale już słyuchać koło dwumasowe przy odpuszczeniu i dodaniu gazu.
Aha zapomniałem dodać głowica ustała pożerać wode po dodaniu uszczelniacza, ani grama wody od tamtej chwili nie wzięło. Zdziwiony do tej pory chodze...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Sob 1:13, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 1:10, 13 Lip 2013 |
|
|
|