Panowie;
jak wygląda obieg oleju w silniku 1.9 dCi. Chodzi konkretnie o to, czy jeśli szwankuje pierścień zgarniający, to nadmiar oleju przechodzi w konsekwencji do turbiny, a następnie przez turbinę do zaworu EGR itd.? Czy też może w razie, gdy uszkodzony/zapieczony jest pierścień, olej wypychany jest inną drogą (którędy?)?
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
Jak wyciągniesz pierścień zgarniający to widzisz w tłoku otworki i tamtędy olej który zgarnie pierścień idzie do miski lub są jeszcze takie tłoki że nie ma otworów tylko w okolicach sworznia są wykonane takie zagłębienia i tamtędy olej z pod pierścienia spływa do michy.A olej w kolektorze idzie z odpowietrzenia skrzyni korbowej bo jest przedmuch na pierścieniach i cząsteczki oleju idą wraz z ciśnieniem w skrzyni korbowej.A jeszcze odpowietrzenie skrzyni korbowej zawsze jest podłączony do rury ssącej do turbiny.Bo jak odkręcisz korek oleju to ruch powietrza jest zawsze,bo jedne tłoki idą do góry to zaciągają drugie idą na duł to znowu robią ciśnienie ale trzeba odróżnić przedmuch od normalności.Jak jest silnik nagrzany to po odkręceniu korka wlewu oleju jest nie raz druga rura wydechowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach