Autor |
Wiadomość |
ZZZenonnn
Nowicjusz

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
nie odpala pugeot 206 2.0 hdi |
|
Witam!w sobote mialem bardzo ciekawe zdarzenie z moim pugiem 206 2003hdi 2003 rok 90 koni. Poprzedniego dnia dzialalo wszystko bez problemu ale jechalem troche km na rezerwie. Nastepnego dnia dotankowalem, ale odpalajac samochod jakos "dziwnie" zaczal chodzic. Ale mysle, ze to cos mi sie zle wydaje. Wiec jade.Po ujechaniu z jakis 8 km nagle widze jakby cos mi sie palilo z tylu samochodu. Zatrzymalem sie, wysiadlem, z rury ostro kopcil ale mysle ze moze wjechalm w kalurze i dlatego taka kupa oparow. Jade dalej. i za jakies 2-3 km pomimo wcisniecia sprzegla silnik wchodzil sam na obroty i tak przy kazdej probie.Po jakis 2 km zgasl i juz nie odpalil. Kreci ale tak jakby paliwo nie dochodzilo. Podejrzenie padlo na pompe paliwa. Okazala sie czysta i sprawna a filtr paliwa wymieniony. Czy macie jakies koncepcje co padlo?
Elektromechanik po podlaczeniu komputera nic nie wykryl zadnych bledow a zmierzyl cisnienie na pompie wtrskowej i okazalo sie za male - stwierdzil ze jest uszkodzona.A to ze biały dym to ze uszczelniacz na turbinie padl i olej dostaje sie do wydechu i do cylindrow.pomimo wymiany dzisiaj pompy z (niby)dobrego auta ma takie samej objawy-nie odpala no chyba ze postoi dzien to wtedy odpali ale za drugim razem juz nie chce. turbiny nawet juz nie ruszalem....
zapomnailem dodac ze pompowtryskiwacze sprawdzane byly i niby ok wszystkie.Dzisiaj sprawdzony zostal stan oleju i poszedl jakims cudem 1 cm poza stan maxa gdzie ja nigdy nie dolewam oleju a podczas wymiany leje 3/4 maxa. Podejrzenie jest ze gdy samochod nie odpala pompowtryskwiacze tlocza na sile rope a nie ma spalania to pierscienie na tlokach nie moga przytrzymac tego. No dobra ale dlaczego nie chce odpalic???
PROSZE O POMOC!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 0:34, 11 Lut 2011 |
|
 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Pierwsza sprawa jak ci łapał obroty to trzeba było sprawdzić czy nie poszła turbina i nie zachłystywał się olejem bo łapał obroty.Co do pompy to jest pompa wysokiego ciśnienia i ona najpierw bije ciśnienie do listwy,a komputer później tylko steruje wtryskami.Druga sprawa skąd w Peugeocie wzięły się pompo wtryski ?? jak są tylko wtryskiwacze i pompa wysokiego ciśnienia.Pompo wtryski są tylko w grupie VW,żaden Francuz nie ma pompo wtrysków.U ciebie trzeba sprawdzić turbinę odkręć przewód ssący od turbiny chwyć za turbinę i zobacz czy nie ma luzu lub jest pęknięta oska,druga sprawa sprawdzić wtryski na tak zwany przelew czy któryś nie przepuszcza i nie stworzy wtedy odpowiedniego ciśnienia na listwie.A ciśnienie na listwie w obwodzie wysokiego ciśnienia sięga od 200 do 1350 bar a ciśnienie paliwa jest kontrolowane przez zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia.A gdy uruchamiasz silnik ciśnienie wytwarzane przez pompę osiąga po dwóch obrotach silnika około 200 bar.I dlatego muszą być tak szczelne wtryski i sprawdza się ich na tzw przelew. Sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:21, 11 Lut 2011 |
|
 |
ZZZenonnn
Nowicjusz

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
czy mozna do Ciebie prosic numer na tel?widze ze orientujesz sie konkretnie w temacie.Jak mozesz pusc wiadomosc na priva
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:49, 11 Lut 2011 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Przez telefon nie naprawisz samochodu tylko mechanik jak się coś zna to niech podejmie decyzje ja ci przekazałem aż za dużo,kwestia tylko posprawdzania tego.Wtryski żeby sprawdzić trzeba gdzieś zawieść bo się sprawdza na specjalnych maszynach na zwykłym próbniku nie sprawdzisz a taka maszyna kosztuje ponad 100tyśięcy złotych a regeneracja wtrysku około 450 zł.Mógł sprawdzić jeszcze jak wymieniał pompę czy w starej nie było opiłków bo jak były mogły pójść z paliwem do wtrysków.Posprawdzać i spróbować odpalić na zaciąg.W zbiorniku masz jeszcze pompkę paliwa niskiego ciśnienia która podaje ci paliwo do pompy wysokiego ciśnienia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pią 17:54, 11 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 17:28, 11 Lut 2011 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Jak pisze Roman turbina zdecydowanie powinna być sprawdzona. Ja bym spróbował odpalic na plaku. Jeśli odpali to wiadomo że to problem z układem zasilania w paliwo i potem po kolei sprawdzał.... A pamiętasz może jak było z temperaturą silnika przed tym zanim zgasł? Może uszczelka pod głowica puszcza - to już takie naciagane ale jesli stan oleju sie podniosł to sprawdz czy przypadkiem Ci płynu chłodniczego nie ubyło? Jak wyglada korek oleju od spodu? tak dla pewności:) Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 2:13, 19 Lut 2011 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|