Autor |
Wiadomość |
PIOTR_FOTO
Młotkowy
![Młotkowy Młotkowy](http://img62.imageshack.us/img62/8182/praktykant.png)
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
Oktavia 1.9 TDI 90km - po wymianie popychaczy nie odpala |
|
Może ktoś podpowie gdzie szukać problemu. Zaczęło się od tego się, że w silniku pękł popychacz i zablokowało zawór w pozycji otwartej. Dlatego też rozrząd rozpieliśmy w "przypadkowym" położeniu, ponieważ nie dało się obrócić wałem aby ustawić na znaki i blokady. Po wymianie popychaczy ustawiliśmy: wał w GMP według znaku "0" nakole zamachowym, pompa wtryskowa-trzpień 5 mm wetknięty w koło na godzinie 12 (ciężko weszło bo koło sprężynowało w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara), wałek rozrządu-blokada płaska wetknięta od strony wakum pompy. Przy takim ustawieniu spieliśmy rozrząd, dwa obroty wału, sprawdzamy znaki i blokady-wszystko ok. Niestety silnik nie odpala. Pomyśleliśmu, że może źle ustawiliśmy wałek rozrządu. Obróciliśmy go o 180 st. i nic-dalej nie odpala. ![Crying or Very sad](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_cry.gif)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:38, 14 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
krzysztof84
Podawacz kluczy
![Podawacz kluczy Podawacz kluczy](http://img29.imageshack.us/img29/4412/nowyf.png)
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Rozumiem ze sa tam popychacze hydrauliczne, potrzebuja one duzo krecenia silnikiem zeby sie napelnic i spelniac swoja funkcje. Jak sa puste nie otwieraja zaworow i silnik nie odpali. To jest pierwsze moje podejrzenie.
Moge poradzic uzycie samostartu ( z rozwaga!) by wspomoc silnik na poczatku, zeby wszedl na obroty i mial szanse napelnic popychacze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:57, 14 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
Doktor
FACHMAN
![FACHMAN FACHMAN](http://img338.imageshack.us/img338/157/fachman2.png)
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
pytanie czy odpali na samostarcie. Zawór przypadkiem nie jest krzywy, tam gdzie ten popychacz rozwaliło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:07, 14 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
PIOTR_FOTO
Młotkowy
![Młotkowy Młotkowy](http://img62.imageshack.us/img62/8182/praktykant.png)
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Popychacze hydrauliczne. Zawory są proste. Może zdemontować popychacze i napełnić je olejem napędowym (tak kiedyś robiłem w Galancie V6). Chociaż nowe popychacze (firma INA) wydawały się już napełnione-były twarde naciskając kciukiem.
Druga sprawa to prześledzę jeszcze fazy rozrządu. Jaka jest kolejność zaworów zaczynając oo strony rozrządu-bo pierwszy jest (chyba) wydech, drugi ssanie ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 8:35, 15 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
Roman59
ADMIN
![ADMIN ADMIN](http://img515.imageshack.us/img515/4610/administratoro.png)
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Nie potrzeba napełniać popychaczy,paliwo podaje?sprawdź zasilanie zaworka odcinającego na pompie wtryskowej,daj mu delikatnie Plaka niech pochodzi chwilę na Plaku i wszystko wróci do normy jak nie jest skrzywiony zawór.Wałek pierwszy cylinder na sprężaniu krzywki w górze czwarty na wahaniu krzywki przy szklankach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 9:09, 15 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
student
FACHMAN
![FACHMAN FACHMAN](http://img338.imageshack.us/img338/157/fachman2.png)
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No ale na plaku odpala?
A zdejmowaliście głowicę? Jaką metodą sprawdziłeś że zawory na bank są proste?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:45, 15 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
PIOTR_FOTO
Młotkowy
![Młotkowy Młotkowy](http://img62.imageshack.us/img62/8182/praktykant.png)
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Na plaku jeszcze nie próbowaliśmy. Głowica była zdejmowana. Zawory sprawdzałem na szybko przykładając trzon do suwmiarki w różnych położeniach oraz po osadzeniu w głowicy czy patrzyłem czy równo dolegają do gniazd-żadnych specjalistycznych metod nie stosowałem.
Mam już schemat jak kolejno są umieszczone zawory, jutro sprawdzę fazy rozrządu wszystkich cylindrów.
Mam jeszcze pytanie odnośnie pompy-czy obrócenie jej koło o 360 st. w prawo może coś zmienić?
Zakładam, że pierwszy cylinder jest od strony rozrządu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:06, 15 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
Roman59
ADMIN
![ADMIN ADMIN](http://img515.imageshack.us/img515/4610/administratoro.png)
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Trzeba było tylko w koło zaworów polać ropą lub co tam masz i albo sprężone powietrze do otworów ssących i wydechowych i byś widział czy nie puszczają a jak krzywy to zaraz ropa zniknie.Przy dieslu dużo nie nalejesz ale zawsze coś.Pierwszy jest od strony rozrządu są tylko odmieńcy to samochody Francuskie i pierwszy jest od strony sprzęgła.Fazy rozrządu nie są ci potrzebne do sprawdzenia,pompą możesz sobie kręcić ile chcesz tylko później zakładasz blokadę i jest wszystko w porządku. Jest na forum foto porada wymiany paska rozrządu.
Ale chociaż jest krzywy i tak powinien ci odpalić tylko nie będzie ci palił na jeden cylinder.
http://www.umserwis.fora.pl/przydatne-linki,13/foto-porada-wymiana-paska-rozrzadu,4678.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 12:30, 15 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Nie 12:25, 15 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
PIOTR_FOTO
Młotkowy
![Młotkowy Młotkowy](http://img62.imageshack.us/img62/8182/praktykant.png)
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Jeżeli tak, to pompę i wał korbowy miałem na 100% dobrze ustawioną. Problem mógł tkwić tylko w niewłaściwym położeniu wałka rozrządu. Dzięki blokadzie wałka mogę go zamontować tylko w dwóch położeniach-więcej możliwości nie ma. Ustawię wałek rozrządu tak jak zrobiłem pierwszym razem, prześledzę pracę zaworów wg kolejności pracy cylindrów 1-3-4-2 i jak będzie się wszystko zgadzać to choćby na plaku na chwilę musi zagadać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:44, 15 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
Doktor
FACHMAN
![FACHMAN FACHMAN](http://img338.imageshack.us/img338/157/fachman2.png)
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
ja zawsze leje nitro, jesli jest jakas szczelina to pięknie znika. A co ustawienia rozrządu to na pierwszym cylindrze ustawiasz wałek tak zeby był koniec wydechu początek ssania. Jesli tak bedzie to wkładasz blokade, reszta jak wyżej i musi śmigac. A moze odkreciliscie jakis przewód paliwowy i sie zapowietrzył? Psiknij plakiem i bedzie wiadomo co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:59, 15 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
PIOTR_FOTO
Młotkowy
![Młotkowy Młotkowy](http://img62.imageshack.us/img62/8182/praktykant.png)
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Kolego doktor, a przypadkiem nie ma być tak, że na piewrwszym cylindrzę jest koniec sprężania a początek pracy? Bo tak jak ty pisałeś to chyba ma być w tym momencie na czwartym cylindrze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:12, 15 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
Roman59
ADMIN
![ADMIN ADMIN](http://img515.imageshack.us/img515/4610/administratoro.png)
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Pierwszy cylinder na sprężaniu krzywki wałka będą w górze a na czwartym będą na wahaniu i tak powinna ci pasować blokada wałka z tyłu.Tu masz jak jest ustawiony wałek tylko ty masz tam obudowę do mocowania pompę Vaku to ją odkręć i włożysz sobie np;suwmiarkę lub jak masz taki przyrząd do blokowania w tych głowicach,mniejszy ten półksiężyc do góry.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:57, 15 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
PIOTR_FOTO
Młotkowy
![Młotkowy Młotkowy](http://img62.imageshack.us/img62/8182/praktykant.png)
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Mam taki przyrząd do blokowania. Jutro spróbuję ustawić wałek i sprawdzę czy z tyłu wchodzi blokada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 16:38, 15 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
Roman59
ADMIN
![ADMIN ADMIN](http://img515.imageshack.us/img515/4610/administratoro.png)
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tylko jak chcesz dokładnie to ustawić to koło na wałku musi być zbite i śruba lekko dokręcona żeby się koło obracało,także i na pompie powinny być poluzowane śrubki wtedy zakładasz blokady ustawiasz wał jak wszystko ustawione naciągasz pasek i dokręcasz koła na wałku i na pompie wtryskowej[tylko to jest przy tym silniku] przy innych jest inna blokada taka jak na foto poradzie i tam widać że przy ustawieniu wałka na blokadę krzywki czwartego cylindra są na wahaniu zwrócone do dołu.Na pompie staraj się aby śruby były mniej więcej na środku fasolek tak żebyś miał jak zrobić korektę początku wtrysku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 22:10, 15 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 17:38, 15 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
PIOTR_FOTO
Młotkowy
![Młotkowy Młotkowy](http://img62.imageshack.us/img62/8182/praktykant.png)
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Problem rozwiązany. Okazało się, że po ustawieniu wałka rozrządu tak jak pisaliście zauważyłem, że pompa wtryskowa była przestawiona o 180 st. Poprawiłem pompę-na początku ruszył z plaka a później już pracował normalnie. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PIOTR_FOTO dnia Pon 23:55, 16 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 23:54, 16 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
soviet100
Moderator
![Moderator Moderator](http://img191.imageshack.us/img191/4662/moderatorfx.png)
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
To jak ustawiłeś pompę już to przy okazji popraw pisownie w temacie bo bardzo kole w oczy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 1:50, 17 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
Roman59
ADMIN
![ADMIN ADMIN](http://img515.imageshack.us/img515/4610/administratoro.png)
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/quote_header.gif) | ![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) | Problem rozwiązany. Okazało się, że po ustawieniu wałka rozrządu tak jak pisaliście zauważyłem, że pompa wtryskowa była przestawiona o 180 st. Poprawiłem pompę-na początku ruszył z plaka a później już pracował normalnie. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam |
To znaczy że wcześniej ustawiałeś na pałę,tak jak rozebrałeś tak samo chciałeś założyć.Pompy nie ustawisz inaczej tylko w jednym miejscu na blokadę.Teraz tylko zostało sprawdzić początek wtrysku lub go ustawić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 7:31, 17 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
PIOTR_FOTO
Młotkowy
![Młotkowy Młotkowy](http://img62.imageshack.us/img62/8182/praktykant.png)
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Nie, nie ustawiałem na pałę. Pompa była zablokowana trzpieniem, wał korbowy na "0" tylko wałek rozrządu nie tak jak trzeba-ale blokada wchodziła. Kiedy obróciłem wszystko tak, aby wałek rozrządu był ustawiony tak jak pisaliśce (obróciłem go o 180 st.) to wał korbowy obrócił się o 360 st. i był dobrze ale pompa tylko o 180 st. i była źle (okienko do wsuwania trzpienia zamiast na górze było na dole).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:45, 17 Kwi 2012 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTech/images/spacer.gif) |
|