Autor |
Wiadomość |
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
Opel Vivaro 1.9 DTI |
|
Witam . Mam problem otóż wyeliminowałem wszystkie błędy w tym samochodzie ( Vivaro 1.9 DTI 2002r) poprzez wymianę na nowe . Teraz został ostatni problem . Auto raz ma moc raz totalnie ją traci . Zastanawia mnie czy może to być pompa wtryskowa ( Na wolnych daje 350bar ) Jeszcze jedna rzecz jak psikam plakiem w turbine to auto reaguje na gaz i chwile b.dobrze chodzi .
Już mi ręce opadają .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:58, 29 Gru 2011 |
|
|
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
A co w ogóle wymieniałeś??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 0:00, 30 Gru 2011 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Przepływomierz .
EGR .
Teraz właśnie robię rozrząd i przy okazji pompę wymienię zobaczymy czy jest różnica .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 13:44, 30 Gru 2011 |
|
|
ATF
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rolewice Płeć:
|
|
|
|
Psikaj tym plakiem psikaj i .... wpisz w wyszukiwarkę : jak nie naprawiać silnika tdi itp !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:48, 30 Gru 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
A sprawdzałes jak ładuje turbina? Czy nie przeładowuje? Czy ma dobre ciśnienie? czu nie masz gdzieś dziury w dolocie,?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 0:18, 31 Gru 2011 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Turbina działa dobrze . Dziury w dolocie nie ma . Zmieniłem pompę dalej to samo .
Jest tak . Jak rano zapalę to przez 5 minut auto ma porządnego kopa po czym go traci i tak do następnego rana . Myślę teraz nad wtryskami .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:30, 31 Gru 2011 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
a erg był nowy czy używany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:06, 31 Gru 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | Psikaj tym plakiem psikaj i .... wpisz w wyszukiwarkę : jak nie naprawiać silnika tdi itp ! |
Co tu według ciebie zrobił Plak?? bo według mnie to nie był wyczyszczony interculer i przewody i zassało olej po padniętym tamtym silniku i turbiny.A że pali wtedy wszystko tłoki wtryski to masz dowód to silnik Opla 1.7CDTI a Renówki to nagminne.Sowiet może podmień czujnik ciśnienia i turbinę sprawdź,jaki dym wtedy wychodzi masz tu taki schemat;
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 2:06, 01 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 20:58, 31 Gru 2011 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
EGR jest nowy .
Czujnik ciśnienia też jest nowy zapomniałem napisać .
Zastanawia mnie czemu po odpaleniu ma kopa a po przejechaniu trochę to nie chce kręcić nawet do 3k obrotów .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:26, 01 Sty 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
A po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu znowu idzie czy nie bo wychodzi że wchodzi w tryb awaryjny,zobacz,przemyj czujnik ciśnienia rury ssącej regulator ciśnienia doładowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:54, 01 Sty 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Nie idzie .
Mógłbyś dać tutaj zdjęcie tego ?
Chodzi o map sensor ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:31, 01 Sty 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Nie mam tego na zdjęciu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:57, 01 Sty 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Ale rozumiem że chodzi o czujnik ciśnienia absolutnego czyli MAP Sensor ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:02, 01 Sty 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Google + grafika + czujnik ciśnienia rury ssącej opel vivaro 1.9 dti
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:21, 01 Sty 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Czujnik wymieniony dalej to samo . Czy możliwe że kolektor dolotowy jest zapchany ?Jeśli tak to czemu raz dobrze idzie a raz źle ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:37, 04 Sty 2012 |
|
|
ATF
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rolewice Płeć:
|
|
|
|
Odkręć korek wlewu bo może odpowietrzenie zbiornika zatkane.
Co prawda to mondeo przyjechało do mnie na sznurku z innego warsztatu bo się odpowietrzyć nie dało a jak odkręciłem korek to mało mi ręki nie wciągnęło
5 min i właścicielka w pas się kłania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 0:44, 06 Sty 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Ja w tym vivaro bak czyściłem cały itp .
W końcu jeżdżąc testowo z Vivaro i komputerem pokazał się błąd "Boost Pressure Wastegate" czyli po prostu zawór od turbo . W Poniedziałek nowe turbo przyjeżdża i mam nadzieje że to koniec z tym samochodem już .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 3:21, 06 Sty 2012 |
|
|
ATF
Starszy młotkowy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rolewice Płeć:
|
|
|
|
No to miejmy nadzieję że to będzie koniec tej udręki dla Ciebie.
Daj znać jak po wymianie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 14:22, 06 Sty 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | Ja w tym vivaro bak czyściłem cały itp .
W końcu jeżdżąc testowo z Vivaro i komputerem pokazał się błąd "Boost Pressure Wastegate" czyli po prostu zawór od turbo . W Poniedziałek nowe turbo przyjeżdża i mam nadzieje że to koniec z tym samochodem już . |
To grucha siadła przy turbo? bo to nie jest zawór który reguluje ciśnienie turbiny.Złap wężyk od gruchy i idź zanim i dojdziesz do regulatora ciśnienia doładowania a grucha tylko wykonuje polecenie regulatora pociąga sztangę turbiny lub zwalnia a to wszystko działa na podciśnienie i ten regulator właśnie przepuszcza podciśnienie a znowu regulatorem steruje sterownik silnika.Sprawdź jeszcze czy sztanga chodzi przy turbo bo może tam się kierownice przycinają i wtedy turbo gwiżdże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:28, 06 Sty 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Tzn tak . Regulator ciśnienia doładowania jest nowy . Turbo ma po regeneracji przejechane 200 tys km tak więc i tak się go zmieni ponieważ nowe kosztuje 550euro a ten dostawczak robi około 1000-1300km na tydzień . Auto ma przejechane narazie 450tys km .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:15, 07 Sty 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Więc tak po wymianie turbiny od razu spalił się przepływomierz . Wymieniłem na gwarancji i auto zaczęło jeździć normalnie raz za czas pokaże się kontrolka świeczek i wejdzie w tryb awaryjny ale jeszcze nie miałem okazji zobaczyć o co chodzi ponieważ wczoraj na drodze rozsypało się łożysko w kole tylnym tak więc to auto jakieś pechowe jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:02, 13 Sty 2012 |
|
|
|