Autor |
Wiadomość |
pemger
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
passat b5 1,9 tdi po wymianie rozrządu nie odpala |
|
Witam wszystkich może ktoś będzie w stanie mi pomóc.
Wymieniłem w passacie 1,9 tdi awx wałek rozrządu i szklanki (stare były wytarte i samochód nierówno pracował) po ustawieniu rozrządu i podłączeniu wszystkiego samochód nie chce odpalić. Powiem tylko że rozrząd ustawiałem na blokade więc powinno być dobrze a samochód nie odpala. Czy po wymianie wałka powinno się od nowa ustawić wtryski??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:39, 19 Maj 2010 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tu przy tych silnikach ważna jest synchronizacja obu czujników tj;czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu.Po podłączeniu pod komputer i odczycie wynik powinien być jak najbliższy zeru,ale nie powinien przekraczać +-3, zero jest idealny.Pompowtryski możesz ustawić bo masz założony inny wałek, ale i tak powinien zapalić.Zapal go na Plaku.Przy kręceniu dymi z rury czy nie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Czw 14:54, 20 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Czw 7:58, 20 Maj 2010 |
|
|
michal801
Młotkowy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
napisz czy najpierw ustawiłeś rozrząd na znaki i dopireo rozbierałeś ?
jak były ustawione tłoki podczas montarzu wałka i czy ustawiłeś wałek podczas dokręcania ?
obawiam się że tłoki miałeś w gmp i zamontowałeś wałek nie zwracając uwagi na jego ustawienie - co skutkuje pogięciem zaworów
jak możesz to napisz pokolei jak to robiłeś, a są jakieś błędy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 0:20, 21 Maj 2010 |
|
|
pemger
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
witam ponownie
przed rozebraniem ustawiłem wszystko na znakach używając blokad koła rozrządu i koła wału. Zdjąłem pasek odkręciłem pokrywę i całą resztę czyli dźwigienki od wtrysków wałek. Odpiąłem wtyke od wtrysków ( z tyłu silnika ) popuściłem pompę ( też z tyłu silnika) wyjąłem wałek wymieniłem szklanki założyłem nowy wałek. Ustawiłem wszystko na znakach podłączyłem wszystko tak jak powinno być. Przekręciłem wał ręcznie o 360 żeby mieć pewność że nigdzie się nie blokuję i jeszcze raz sprawdziłem czy blokady pasują.
Już nie mam pojęcia co może być. Wczoraj jeszcze raz sprawdziłem ustawienie rozrządu, czy wszystko jest podłączone i wszystko jest dobrze a auto nadal nie pali.
Aha powiem tylko że po włożeniu nowego wałka aby ustawić go na znakach musiałem lekko przekręcić wałem bo się na zaworach blokował ale jak ustawiłem wałek i go zblokowałem to wróciłem wałem na swoje miejsce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 8:29, 21 Maj 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Sprawdź może napęd pompy paliwa (pompa tandemowa) ci wypadł a nie zauważyłeś.
Możesz sprawdzić ciśnienie czy jest czy pompa działa masz rysunek;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 8:45, 21 Maj 2010 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
- na poczatek diagnostyka komp. pozwoli na wykluczenie wielu czynników albo na piechote:
- sprawdz cisnienie paliwa pompy wstępnej
-sprawdz czujnik temperatury wody i jego obwód
- sprawdz działanie swiec zarowych
-sprawdz czujnik indukcyjny wału korbowego i jego okablowanie
- sprawdz czujnik halla
-sprawdz sygnał ze sterownika do jednostki pompowtyrkiwacza
- sprawdz dysze
teraz pytania:
- jaka była przyczyna zmiany wałka
- czy napewno wałek był taki sam? nowy czy uzywany.
- czy pierscien czujnika halla znajduje sie na wałku czy na kole zebatym.
- czy koło wałka rozrzadu jest na klinie czy na stozku?
- wg jakiego schematu ustawiałes rozrzad bo są dwie kombinacje koła wału korbowego. jedno jest na godzinie 12 a drugie jest na godzinie 14.
- czy pasek jest wszedzie równo napiety?
- sprawdzałes czy układ nie jest zapowietrzony??
- jakie jest cisnienie sprezania?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wasylek dnia Pią 19:31, 21 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 19:30, 21 Maj 2010 |
|
|
pemger
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Walka nierówna lecz upartość wygrała.
Dziś po długiej uporczywej walce udało mi się odpalić passata.
Okazało się że układ paliwowy się zapowietrzył i w dodatkowo akumulator był już słaby. Wyszło to dziś po próbie odpalenia padł na tyle że ledwo kręcił.
Taka bzdura a tak dała w kość. Ważne że odpalił i teraz śmiga jak pszczółka.
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za przydatne informacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:32, 21 Maj 2010 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Zamykam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 0:24, 22 Maj 2010 |
|
|
|