Autor |
Wiadomość |
pawiell
Nowicjusz
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Problem z turbosprężarką w Golfie V plus |
|
Jestem posiadaczem golf V plus 1.9 TDI rocznik:2006 przebieg: 38000
Mam problem z samochodem kiedy osiągam prędkość 120km/h raptownie trace moc. Byłem w serwisie i powiedzieli, że jest problem z kierownicą w turbosprężarce. Co powinienem zrobić w takiej sytuacji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:03, 31 Paź 2010 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Samochód był sprowadzony czy jeździsz od nowości bo przy tych tysiącach nie zapiekają się kierownice?albo sam wyczyścisz albo turbo musisz dać do regeneracji,bo masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek.Ale po wyłączeniu silnika i zapaleniu wszystko wraca do normy do chwili przekroczenia tej szybkości?Sterownik wchodzi w tryb awaryjny żeby nie uszkodziło silnika jest zbyt duże ciśnienie turbosprężarki.Sprawdź jeszcze regulator ciśnienia doładowania,wężyki czy nie dziurawe?Podał byś jeszcze kod silnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 12:30, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 12:29, 31 Paź 2010 |
|
|
pawiell
Nowicjusz
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Jeżdże nim od nowości. Turbosprężarka jest czysta była sprawdzana i były sprawdzane wężyki nie ma uszkodzeń.
Silnik: 1,9 TDI 77KW MAN-5G 105KM
Kod silnika: BXE
Problem pojawia się tylko w chwili przekroczenia tej prędkości przy niższych prędkościach jest wszystko w porządku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawiell dnia Nie 12:58, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 12:55, 31 Paź 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Podłączałeś pod kompa? Być może zawór sterujący turbiną padł (N75).
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:13, 31 Paź 2010 |
|
|
Gość
|
|
|
był podłączany i wyszło, że jest problem z kierownicą sterującą turbiną i za bardzo nie wiem co w takiej sytuacji zrobić
|
|
Nie 13:58, 31 Paź 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Wymontować, wyczyścić, zamontować, sprawdzić czy pomogło. Ewentualnie oddać do regeneracji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:59, 31 Paź 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | był podłączany i wyszło, że jest problem z kierownicą sterującą turbiną i za bardzo nie wiem co w takiej sytuacji zrobić |
Nie mogło pokazać ze jest problem z łopatkami... Jedynie można sprawdzić wartość ciśnienia w danej chwili. Nie wierze zeby łopatki przy takim przebiegu się zapiekły... Sprawdz czy sztanga unosi się przy odpaleniu.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:15, 31 Paź 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To jak masz go od nowości to wsiadaj w niego i go dobrze przegoń nie włączaj nawet piątego biegu może go po prostu zamuliłeś tymi sadzami (daj mu trochę w dupę)i może mu przejdzie tylko po przyjeździe nie wyłączaj silnika niech popracuje trochę na wolnych obrotach bo olej smaruje a zarazem schładza turbosprężarkę a ona ma temperaturę rzędu 700-800 stopni i tak się ma robić po jakiejś intensywnej jeździe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:18, 31 Paź 2010 |
|
|
pawiell
Nowicjusz
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Właśnie już jeździłem tak na ostro przez miesiąc znajomy mi doradził i nic nie dało potem jak była rozbierana to powiedziano mi, że tam tej sadzy nie ma że jest czyściutka tam chyba jest jakiś problem ze zbyt wysokim ciśnieniem, że ona się wyłącza żeby przewodów nie wysadziło i niestety problem już się ciągnie od długiego czasu nikt nie potrafi mi pomóc jedyna nadzieja to wysłać do regeneracji co planuje zrobić niestety wcześniej nie mogłem tego zrobić bo muszę odstawić samochód na tydzień, ale swoją drogą to trochę śmieszne, że w vw z tak niskim przebiegiem pojawił się taki problem. W salonie w Świdniku byłem praktycznie od rana do nocy i obawiam się czy czasem nie wkręcili mi poprostu na ślepo, że jest to problem z kierownicą cos powiedzieć musieli i za coś pieniądze wziąść po tak długim czasie a niestety nie mam możliwości podstawiania poszczególnych części i sprawdzić żeby kupić tą z którą jest problem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawiell dnia Nie 16:41, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 16:19, 31 Paź 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
W zakładzie gdzie regenerują turbospręzarki mają pewnie drugą taką więc wymiana odbywa się z reki do ręki. Ale nie regeneruj jej! Daj do sprawdzenia. Jedz na kompa dobry mechanik, elektro mechanik wyczyta wartości poprzez komputer i powie ci czy turbina nie daje ciśnienia czy coś... A na biegu jałowym jak dasz mu gaz w deche ładnie wchodzi powyżej 3tys obrotów? czy tylko i jedynie na 5 biegu ma problemy z przekroczeniem 3tys obrotów (prędkość 120km\h)? Jeżeli autko było "zmulane" to może zawór EGR/AGR jest zabity syfem (zwracam sie do mechaników)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:15, 31 Paź 2010 |
|
|
pawiell
Nowicjusz
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
zawór EGR/AGR jest w porządku nie był zabity. Na jałowym biegu obroty łapie bezproblemowo. Kłopot jest tylko na 5 biegu przy przekraczaniu 120km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:53, 31 Paź 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Czyli ze na 3 biegu obrotomierz dojdzie do np 4500 obrotów? Njalepiej się przejechać z podpiętym kompem i na 5 biegu powinno coś wyskoczyć. jeżeli są zapieczone łopatki to na kazdym biegu silnik wpadałby w tryb awaryjny i ciężko byłoby przekroczyć 3tys obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:11, 31 Paź 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Na postoju nie złapie notlauf (tryb awaryjny) tylko w czasie jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:22, 31 Paź 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | Na postoju nie złapie notlauf (tryb awaryjny) tylko w czasie jazdy |
tak ale dzieje się to chyba na kazdym biegu a nie tylko na 5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:50, 31 Paź 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Silnik w czasie jazdy jest obciążony i sterownik wtedy wchodzi w tryb awaryjny bo czujni wykrył niedomagania,za duże ciśnienie.
A możliwy błąd to;
17958 P1550 Ciśnienie doładowania.Rożnica w regulacji.
->Uszkodzony Zawór elektromagnetyczny N75.
->Zamienione podłączenie przewodów.
->Przytarte kierownice
A jeszcze może być MAP czujnik i czujnik temperatury (czujnik ciśnienia) przewodzie wlotowym do kolektora.Ale to jest ważne jakie błędy wyszły przy podłączeniu a tak to jest tylko gdybanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:15, 31 Paź 2010 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Niestety obawiam sie ze to jednak zapieczone kierownice turbiny, pewnie strasznie przeładowuje. Gdyby to był N75, zmienione weżyki albo Map to wystepowało by na kazdym biegu, przy okreslonych obrotach. Poprostu szedł by np do 3200 i koniec. Niewiem jak logicznie to wytłumaczyć ale widziałem już takiego Vw z identycznymi objawami. Po przekroczeniu 130km/h zero mocy. Pewnie jest to zwiazane z obciazeniem silnika i nadprodukcja ciśnienia przez turbine. Niestey jak to powiazac logicznie niewiem i fajnie gdyby ktos mi to w miare logicznie wytłumaczył. W kazdym razie przydałoby sie to jeszcze potwierdzic bo regeneracja turbiny do tanich nie nalezy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 3:07, 01 Lis 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Czujnik MAP i czujnik temperatury to są nie rozłączne z regulatorem ciśnienia doładowania.Czujnik zbiera dane idzie do komputera (sterownik) przetwarza i wysyła na regulator ciśnienia doładowania N75.To jest tak zbudowane że są czujniki i sterowniki.To jest z serwisówki 1.9 TDI PD AJM
[link widoczny dla zalogowanych]
Nawet takie podgrzewanie świec żarowych są czujniki które zbierają dane do sterownika a sterownik przekazuje dalej;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 9:33, 01 Lis 2010 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Dzieki, to rozumiem,ale dalej nie wiem dlaczego akurat przy 120km/h i tylko na 5tym biegu??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:24, 02 Lis 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Mi się wydaje że to zależne jest od ilości spalin, silnik pracuje pod obciążeniem, generuje określoną liczbę spalin które napędzają turbinę, zasysa przy tym określoną dawkę powietrza, wszystko przetwarza komp, sterując turbiną tak by było to jak najbardziej efektywne i tu pojawia się problem z ustawieniem łopatek turbiny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:23, 02 Lis 2010 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No dobra ale czy naprawde jest tak ze silnik w zadnym innym momencie swojej pracy nie generuje takiej samej ilosci spalin i nie ma akurat takiego obciazenia? Nurtuje mnie ten problem:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 1:27, 07 Lis 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | No dobra ale czy naprawde jest tak ze silnik w zadnym innym momencie swojej pracy nie generuje takiej samej ilosci spalin i nie ma akurat takiego obciazenia? Nurtuje mnie ten problem:) |
A po co ci więcej spalin jak masz turbinę ze zmienną geometrią spalin i czujnik wychwytuje że jest małe ciśnienie komputer przetwarza wysyła zasilanie na regulator regulator puszcza podciśnienie na gruszkę gruszka pociąga sztangę sztanga już ustawia kąt łopatek i tak bez przerwy.Komputer jeszcze przelicza jakie powietrze idzie zimne czy ciepłe i do tego ustala jeszcze dawkę paliwa.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 10:34, 07 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 8:58, 07 Lis 2010 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Roman nie do konca o to mi chodzilo. chodzi mi tylk oo to dlaczego tak sie dzieje akurat przy 120km/h na 5 tym biegu. Czy w innej sytuacji nie ma takich samych warunków?? Czy jest na tym poprostu jakis elektroniczny pastuch czy co?? Jak działa turbina ze zmienna geometria to wiem:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 2:59, 08 Lis 2010 |
|
|
elektrom-23
Młotkowy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziądz Płeć:
|
|
|
|
spotkałem się już z czymś takim w starszym silniku 110kM i tam zabrudzony od paliwa był czujnik obrotów w pompie wtryskowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:11, 08 Lis 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | spotkałem się już z czymś takim w starszym silniku 110kM i tam zabrudzony od paliwa był czujnik obrotów w pompie wtryskowej. |
To jest silnik o kodzie AFN i nie ma tam w pompie czujnika obrotów nie te typy pomp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 9:18, 09 Lis 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
A może to komp wariuje bo to maszyna jest w końcu, analizuje procesy w sposób ciągły i według szablonu jaki dał programista i może jest tak że dla 5 biegu i prędkości 120 wartości znacznie odbiegają od tych odczytanych i coś mu się przestawia? (to taka moja osobista, frywolna teoryjka)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:24, 10 Lis 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale to samo może się dziać jak nie będzie doładowywać np;dziura w przewodzie chłodnica powietrza uszkodzona też będzie łapał notlauf (tryb awaryjny)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 11:00, 11 Lis 2010 |
|
|
ireck
Nowicjusz
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
witam! ja mam to samo na 3,4 biegu ciągnie w miarę rozpędze do np 130km dam 5 bieg i czuć że nie ma mocy więcej nie pojedzie!! i po analizach do wymiany czujnik ciśnienia doładowania w serwisie ok 700 zł a najgorsze że go nie ma w obiegu(sklepy, allegro) bo za młode auto!! Mam golfa V 2005r BKC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 11:17, 12 Sty 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Podłączałeś pod komputer? daj nr kodu to zobaczymy.A analizy to nie raz wychodzą drogo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 13:38, 12 Sty 2011 |
|
|
ireck
Nowicjusz
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Nie pamietam kodu ale w KTS ie Boscha wyrzucił od razu CZujnik ciśnienia doładowania!!! Turbo chodzi, przepływka też ok.Czujnik ten jest scalony bo w starszych modelach były dwa N75 i chyba N18?? Ten nowy ma wtyczke na 6 wejść!!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ireck dnia Śro 20:00, 12 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 19:49, 12 Sty 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
I widzisz coś tu nie gra bo N75 zawór elektro-pneumatyczny do sterowania turbiny i on ogranicza ciśnienie doładowania po prostu steruje łopatkami turbiny bo turbina jest ze zmienną geometrią łopatek, a N18 zawór elektro-pneumatyczny do sterowania EGR.A czujnik ciśnienia doładowania jest na przewodzie turbo-kolektor ssący.I one są podwójne bo jest czujnik ciśnienia i czujnik temperatury powietrza.Jeszcze jak byś podał jaki silnik i kod silnika.
Nie doczytałem jest kod BKC jest to 1,9TDI PD 105 KM
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Czw 10:53, 13 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Śro 21:22, 12 Sty 2011 |
|
|
|