Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Ciśnienia paliwa pompy VP 37

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Ciśnienia paliwa pompy VP 37
Autor Wiadomość
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post Ciśnienia paliwa pompy VP 37
Witam. Chcę pobieżnie sprawdzić pompę wtryskową VP37 pasata 1,9TDI 90km poprzez pomiar ciśnień paliwa. Przeglądając różne książki spisałem następujące dane:
- obwód niskiego ciśnienia mierzonego na króćcu przelewowym : ciśnienie 0,62 do 0,72 Mpa (6,2-7,2 bar)
- obwód wysokiego ciśnienia (na wtryskiwacze) - min. 17 Mpa (170 bar).
Czy ktoś mógłby potwierdzić te informacje bo z tych książek to można je różnie zinterpretować?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 0:35, 13 Sty 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Do czego ci to jest potrzebne? nie chce palić jak jest ciepły?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:26, 13 Sty 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Potrzebne mi to aby sprawdzić czt pompa się nie kończy. Owszem na ciepłym silniku trzeba trochę pokręcić. Chcę sprawdzić, czy pompa jeszcze daje rade.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:06, 13 Sty 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ciśnienie na wtryskach 190-200 min 170.


Post został pochwalony 1 raz
Pią 14:53, 13 Sty 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Kontynując temat zapytam jeszcze, gdzie podłączyć manometr aby zmierzyć to wysokie ciśnienie. Gdzieś pewnie między pompę a wtryskiwacz. Czy są w handlu dostępne jakieś specjalne komplety do pomiarów. Czym to robicie u siebie?
A może takiej pompy nie da się sprawdzić na samochodzie tylko robi się to po wymontowaniu na specjalnych stanowiskach pomiarowych?
Będę wdzięczny za porady.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PIOTR_FOTO dnia Nie 13:43, 29 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Nie 12:51, 29 Kwi 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
No ale to można kompem sprawdzić w parametrach .


Post został pochwalony 0 razy
Nie 14:23, 29 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Ok ale jak komputer może wskazć ciśnienia pompy-przecież tam nie ma żednego czujnika ciśnienia. Myślełem o tym aby "manualnie" podpiąć się pod każdy przewód i wtedy sprawdzić ciśnienie. Czy ten zestaw byłby dobry do pomiarów :
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Nie 15:02, 29 Kwi 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Na galeryjce jest czujnik .


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:43, 29 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Mogę prosić jaśniej o co chodzi


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:50, 29 Kwi 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Na galeryjce masz czujnik odczytaj wartość vagiem.,


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:55, 29 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Mam Vaga. A gdzie trzeba doładnie wejść, żeby odczytać wartości ciśnienia. I co nazywamy galeryjką bo nie wiem?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:20, 29 Kwi 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Podjedź do kogoś z kts wkońcu pompa to bosch .


Post został pochwalony 0 razy
Pon 0:01, 30 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
OK ale ja nie chcę do nikogo jeździć tylko pytałem, czy można to samemu zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 7:19, 30 Kwi 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
PIOTR_FOTO napisał:
OK ale ja nie chcę do nikogo jeździć tylko pytałem, czy można to samemu zrobić.


W blokach danych masz podane ciśnienie. Ciśnienie fizycznie najlepiej na stole probierczym. Co się dzieje ze tak cię interesuje sprawdzenie ciśnienia? Ile autko ma przebiegu?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pon 9:20, 30 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Jestem początkującym mechanikiem nie mam jeszcze oficjalnego warsztatu ale się tym interesuję i poprostu chciałbym wiedzieć. Pacjent to Skoda Octavia 2000 r tdi-90kM. Problem jest taki, że na ciepłym silniku trzeba trochę kręcić rozrusznikiem aby odpalił. Na zimnym pali od strzała. Rozrusznik sprawny, kąt wtrysku idealny, dawka na biegu jałowym 3,6-3,8, dawka rozruchowa podniesiona VAGiem na maxa. Dodam, że po odpięciu czyjnika temperatury jak auto dostanie "zimną" dawkę rozruchową to na ciepłym też pali od strzała.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:44, 30 Kwi 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Przy ciepłym silniku komputer podaje uboga dawkę startową. Można zmienić to mapą paliwową, regeneracja pompy lub wstawić układ który przy ciepłym silniku oszuka ECU i zaniży temp. silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 11:42, 30 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak właśnie myślałem, też m.in. podejrzewałem pompę. Może kupię ten manometr co podawałem link kilka postów wyżej i zobacze czy da się sprawdzić na każdej sekcji jak pompuje. O zmianie mapy słyszałem że robią tam gdzie zajmują się tuningami silników.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 12:29, 30 Kwi 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ten przyrząd nie jest ci potrzebny szkoda pieniędzy,ażeby ci dobrze palił to muszą być spełnione warunki;ustawiony dobrze początek wtrysku,dobre obroty silnika przy rozruchu[dobry rozrusznik i akumulator] a możesz mu podnieść dawkę paliwa przestawiając sterownik na pompie tam jest w woltach od 1.4-1.8 wolt im mniejsze wolty tym większa dawka paliwa.Najlepiej chodzą na 1.5 wolt.Tylko komputer i luzujesz sterownik na pompie i tylko drgnięcie i odczytujesz ile jest jak jest 1.5 wolt to tylko dokręcasz,tylko przy dokręcaniu może się zmienić to musisz robić od nowa.Tylko najpierw zobacz ile jest ale na pewno jest 1.7 wolt.Wypnij czujnik temperatury cieczy i zobacz czy ci będzie palił na ciepłym.Tylko przestawienie się robi na zapalonym silniku i najlepiej we dwóch,bo jak za dużo przestawisz to może ci wskoczyć na obroty i żeby ci go ktoś zdusił i paliwo ci będzie lekko ciekło.Ale musisz mieć jeszcze specjalny kluczyk do jednej śruby.tylko nie odkręcaj górnej pokrywki tyk luzuj cały sterownik są inne śruby.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:43, 30 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Przestawiałem już dwakę głowiczką pompy tle, że ja zwracałem uwagę nie na napięcie w Voltach tylko na wartość dawki, którą zwiększyłem do 3,6-3,8 a wcześniej było coś ponad 4.
A po odpięciu czujnika temperatury jak już pisałem pali wzorowo.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 15:06, 30 Kwi 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Początek wtrysku na ile ustawiłeś?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:04, 30 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Ustawiałem w VAGu w TDItimming-tam jest taki wykres to utrafiłem tak, że był blisko tej środkowej niebieskiej linii, co odpowiada wartościom 49-51.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:58, 30 Kwi 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Ok ale wracając ostatecznie do tematu. Czy mogę postawić pierwszą diagnozę odnośnie ciśnienia pompy za pompcą np. takiego przyżądu jaki podawałem w linku? Czy należy ją poprostu wymontować i oddać na stół do pomiarów. Jak to się robi w waszych warsztatach kiedy podejrzenia padają na pompę?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:30, 02 Maj 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
przy ewidentnie padniętej pompie np nie przebija wtrysków nic jej juz nie pomoże - pompa leci na stół. jesli nie domaga to mozna pokombinowac z ustawieniem jak pisza koledzy. Jesli nie pomaga - na stół i regeneracja


Post został pochwalony 0 razy
Śro 15:12, 02 Maj 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie ma czasu na takie zabytki,żeby tak podłączać i sprawdzać.Ona ci podaje ciśnienie ale już nie tak jak nowa i przy zimnym rozruchu masz większą dawkę i początek wtrysku jest dobry do zimnego silnika a przy gorącym silniku ja bym dał większy początek wtrysku ze względu na słabszą pompę[głowica pompy] i rzadsze paliwo i będzie palił.Tylko musisz mieć czujnik do ustawienia początku wtrysku wkręcany w pompę.Spróbuj jeszcze schłodzić pompę wtryskową[głowicę pompy] wodą i spróbuj odpalić,na pewno odpali.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 15:49, 02 Maj 2012 Zobacz profil autora
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łuków
Płeć: Mężczyzna

Post
Czyli twierdzisz, że problemem jest głowica pompy? Jest tam nastawnik dawki i rozumiem, że to on szwankuje. Poprostu na ciepłym silniku podaje za małą dawke a nie za słabe ciśnienie. Co więc daje schłodzenie głowiczki? Obniżenie temperatury paliwa w pompie i podanie większej ilości paliwa?
Jeżeli jest tak jak piszę to znaczy, że sekcje tłoczące pompy są jeszcze ok, bo po odpięciu czujnika temperatury pali wzorowo.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 9:17, 03 Maj 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Z biegiem czasu wszystko się wyrabia,przecież to jest tylko odrobina tego paliwa i to pompa musi sprężyć i podać do wtrysków a wtryski wszczykiwują do cylindrów,ale jak jest zimny to sterownik silnika podaje większą dawkę paliwa.Jak jest twój ten samochód to załóż przekaźnik i przy rozruchu będzie odcinał połączenie z czujnikiem temperatury do sterownika lub musisz wysłać sterownik silnika i ci to zrobią i będzie palił.Albo przyspiesz mu trochę zapłonu jak pisałem.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 11:09, 03 Maj 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin