Autor |
Wiadomość |
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
Ciśnienia paliwa pompy VP 37 |
|
Witam. Chcę pobieżnie sprawdzić pompę wtryskową VP37 pasata 1,9TDI 90km poprzez pomiar ciśnień paliwa. Przeglądając różne książki spisałem następujące dane:
- obwód niskiego ciśnienia mierzonego na króćcu przelewowym : ciśnienie 0,62 do 0,72 Mpa (6,2-7,2 bar)
- obwód wysokiego ciśnienia (na wtryskiwacze) - min. 17 Mpa (170 bar).
Czy ktoś mógłby potwierdzić te informacje bo z tych książek to można je różnie zinterpretować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 0:35, 13 Sty 2012 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Do czego ci to jest potrzebne? nie chce palić jak jest ciepły?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:26, 13 Sty 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Potrzebne mi to aby sprawdzić czt pompa się nie kończy. Owszem na ciepłym silniku trzeba trochę pokręcić. Chcę sprawdzić, czy pompa jeszcze daje rade.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 14:06, 13 Sty 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ciśnienie na wtryskach 190-200 min 170.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Pią 14:53, 13 Sty 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Kontynując temat zapytam jeszcze, gdzie podłączyć manometr aby zmierzyć to wysokie ciśnienie. Gdzieś pewnie między pompę a wtryskiwacz. Czy są w handlu dostępne jakieś specjalne komplety do pomiarów. Czym to robicie u siebie?
A może takiej pompy nie da się sprawdzić na samochodzie tylko robi się to po wymontowaniu na specjalnych stanowiskach pomiarowych?
Będę wdzięczny za porady.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PIOTR_FOTO dnia Nie 13:43, 29 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 12:51, 29 Kwi 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
No ale to można kompem sprawdzić w parametrach .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:23, 29 Kwi 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Ok ale jak komputer może wskazć ciśnienia pompy-przecież tam nie ma żednego czujnika ciśnienia. Myślełem o tym aby "manualnie" podpiąć się pod każdy przewód i wtedy sprawdzić ciśnienie. Czy ten zestaw byłby dobry do pomiarów :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:02, 29 Kwi 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Na galeryjce jest czujnik .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 16:43, 29 Kwi 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Mogę prosić jaśniej o co chodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:50, 29 Kwi 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Na galeryjce masz czujnik odczytaj wartość vagiem.,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:55, 29 Kwi 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Mam Vaga. A gdzie trzeba doładnie wejść, żeby odczytać wartości ciśnienia. I co nazywamy galeryjką bo nie wiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:20, 29 Kwi 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Podjedź do kogoś z kts wkońcu pompa to bosch .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 0:01, 30 Kwi 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
OK ale ja nie chcę do nikogo jeździć tylko pytałem, czy można to samemu zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 7:19, 30 Kwi 2012 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | OK ale ja nie chcę do nikogo jeździć tylko pytałem, czy można to samemu zrobić. |
W blokach danych masz podane ciśnienie. Ciśnienie fizycznie najlepiej na stole probierczym. Co się dzieje ze tak cię interesuje sprawdzenie ciśnienia? Ile autko ma przebiegu?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 9:20, 30 Kwi 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Jestem początkującym mechanikiem nie mam jeszcze oficjalnego warsztatu ale się tym interesuję i poprostu chciałbym wiedzieć. Pacjent to Skoda Octavia 2000 r tdi-90kM. Problem jest taki, że na ciepłym silniku trzeba trochę kręcić rozrusznikiem aby odpalił. Na zimnym pali od strzała. Rozrusznik sprawny, kąt wtrysku idealny, dawka na biegu jałowym 3,6-3,8, dawka rozruchowa podniesiona VAGiem na maxa. Dodam, że po odpięciu czyjnika temperatury jak auto dostanie "zimną" dawkę rozruchową to na ciepłym też pali od strzała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:44, 30 Kwi 2012 |
|
|
soviet100
Moderator
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czechowice - Dziedzice Płeć:
|
|
|
|
Przy ciepłym silniku komputer podaje uboga dawkę startową. Można zmienić to mapą paliwową, regeneracja pompy lub wstawić układ który przy ciepłym silniku oszuka ECU i zaniży temp. silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:42, 30 Kwi 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Tak właśnie myślałem, też m.in. podejrzewałem pompę. Może kupię ten manometr co podawałem link kilka postów wyżej i zobacze czy da się sprawdzić na każdej sekcji jak pompuje. O zmianie mapy słyszałem że robią tam gdzie zajmują się tuningami silników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 12:29, 30 Kwi 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ten przyrząd nie jest ci potrzebny szkoda pieniędzy,ażeby ci dobrze palił to muszą być spełnione warunki;ustawiony dobrze początek wtrysku,dobre obroty silnika przy rozruchu[dobry rozrusznik i akumulator] a możesz mu podnieść dawkę paliwa przestawiając sterownik na pompie tam jest w woltach od 1.4-1.8 wolt im mniejsze wolty tym większa dawka paliwa.Najlepiej chodzą na 1.5 wolt.Tylko komputer i luzujesz sterownik na pompie i tylko drgnięcie i odczytujesz ile jest jak jest 1.5 wolt to tylko dokręcasz,tylko przy dokręcaniu może się zmienić to musisz robić od nowa.Tylko najpierw zobacz ile jest ale na pewno jest 1.7 wolt.Wypnij czujnik temperatury cieczy i zobacz czy ci będzie palił na ciepłym.Tylko przestawienie się robi na zapalonym silniku i najlepiej we dwóch,bo jak za dużo przestawisz to może ci wskoczyć na obroty i żeby ci go ktoś zdusił i paliwo ci będzie lekko ciekło.Ale musisz mieć jeszcze specjalny kluczyk do jednej śruby.tylko nie odkręcaj górnej pokrywki tyk luzuj cały sterownik są inne śruby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:43, 30 Kwi 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Przestawiałem już dwakę głowiczką pompy tle, że ja zwracałem uwagę nie na napięcie w Voltach tylko na wartość dawki, którą zwiększyłem do 3,6-3,8 a wcześniej było coś ponad 4.
A po odpięciu czujnika temperatury jak już pisałem pali wzorowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:06, 30 Kwi 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Początek wtrysku na ile ustawiłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:04, 30 Kwi 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Ustawiałem w VAGu w TDItimming-tam jest taki wykres to utrafiłem tak, że był blisko tej środkowej niebieskiej linii, co odpowiada wartościom 49-51.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:58, 30 Kwi 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Ok ale wracając ostatecznie do tematu. Czy mogę postawić pierwszą diagnozę odnośnie ciśnienia pompy za pompcą np. takiego przyżądu jaki podawałem w linku? Czy należy ją poprostu wymontować i oddać na stół do pomiarów. Jak to się robi w waszych warsztatach kiedy podejrzenia padają na pompę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 13:30, 02 Maj 2012 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
przy ewidentnie padniętej pompie np nie przebija wtrysków nic jej juz nie pomoże - pompa leci na stół. jesli nie domaga to mozna pokombinowac z ustawieniem jak pisza koledzy. Jesli nie pomaga - na stół i regeneracja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 15:12, 02 Maj 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Nie ma czasu na takie zabytki,żeby tak podłączać i sprawdzać.Ona ci podaje ciśnienie ale już nie tak jak nowa i przy zimnym rozruchu masz większą dawkę i początek wtrysku jest dobry do zimnego silnika a przy gorącym silniku ja bym dał większy początek wtrysku ze względu na słabszą pompę[głowica pompy] i rzadsze paliwo i będzie palił.Tylko musisz mieć czujnik do ustawienia początku wtrysku wkręcany w pompę.Spróbuj jeszcze schłodzić pompę wtryskową[głowicę pompy] wodą i spróbuj odpalić,na pewno odpali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 15:49, 02 Maj 2012 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Czyli twierdzisz, że problemem jest głowica pompy? Jest tam nastawnik dawki i rozumiem, że to on szwankuje. Poprostu na ciepłym silniku podaje za małą dawke a nie za słabe ciśnienie. Co więc daje schłodzenie głowiczki? Obniżenie temperatury paliwa w pompie i podanie większej ilości paliwa?
Jeżeli jest tak jak piszę to znaczy, że sekcje tłoczące pompy są jeszcze ok, bo po odpięciu czujnika temperatury pali wzorowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 9:17, 03 Maj 2012 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Z biegiem czasu wszystko się wyrabia,przecież to jest tylko odrobina tego paliwa i to pompa musi sprężyć i podać do wtrysków a wtryski wszczykiwują do cylindrów,ale jak jest zimny to sterownik silnika podaje większą dawkę paliwa.Jak jest twój ten samochód to załóż przekaźnik i przy rozruchu będzie odcinał połączenie z czujnikiem temperatury do sterownika lub musisz wysłać sterownik silnika i ci to zrobią i będzie palił.Albo przyspiesz mu trochę zapłonu jak pisałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 11:09, 03 Maj 2012 |
|
|
|