Autor |
Wiadomość |
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
Aku- Rozładowuje się |
|
Witam
Mam od samego początku kłopot z moją BMW e34 2,4TD mianowicie chodzi o to ze często siada aku. Wspomne ze temat gdzieś juz był na forum ale chyba ktoś go usunął ... Aku nowy na gwarancji 100Ah rozładuje sie w przeciągu 2 dni (czy autem sie jeżdzi czy auto stoi nie ma róznicy). Ładowanie 13.5 (mam 2 alternatory i na kazdym jest takie samo) Regulator napięcia sprawny diody również ładowanie w kazdym bądz razie jest. Pobór prądu około 0,3A. Zaizolowałem cały przewód od aku do rozrusznika i alternatora ponieważ myślałem ze juz kable sparciały. Nic to nie pomogło. Mam 2 aku 92Ah i tak samo auto sie zachowuje;/ Po wyjęciu bezpieczników napięcie pobór prądu spada do 0.2V. Także usterka nie tkwi w zadnym podzespole... Cóz może siedzieć w tym aucie? Z góry dzięki za porady.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Nie 17:25, 09 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 17:27, 28 Maj 2010 |
|
|
|
|
Du-Di
Młotkowy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
|
|
|
Może troszkę inaczej ja zacznę . Po wyłączeniu wszystkich ale to dokładnie wszystkich odbiorników nie powinno być żadnego pobory ( A ) .Zegarek który trudno czasami odłączyć powinien pobierać ( mA ) około 200 .
Zakładając ,że akumulator rozładowuje się w dwa dni to znaczy że niekontrolowany pobór prądu powinien być około 2 A. to dużo możliwe diody i tu proponował bym odkręcić przewód z alternatora i podłączyć amperomierz, powinien wskazać ,, 0 ,, poboru. Możliwe niedoładowanie tak dużego akumulatora ( ile A alternator ) ,i ładowanie powinno być większe ,ja jestem zadowolony jak sprawdzam i jest 14,1-14,4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:45, 28 Maj 2010 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
ładowanie powinno byc 14,2V do 13,5V
akumulator powienien byc V/RK (Ah)- 12/120 (85)
maksymalny prąd uruchomienia rozruszknika 230A-281A
moc alternatora 80A/14V przy wolnych obrotach
ładowanie powinienes sprawdzic przy wszystkich odbiornikach wyłaczonych, a potem przy wszystkich odbiornikach włączonych. nie powinno spasc wiecej niz 0,5V i powinno miescic sie w normie.
pobór prądu nie powinien byc wiekszy niz 0.02A bo pewnie masz jakis zegarek albo lampke alarmu itp.
czesto jest tak ze alarm ma za duzy pobór produ bo jest made in china,
jezeli nie masz alarmu i nie masz zadnego zegarka termometru czegos co chodzi non stop to pobór powiniess miec 0,00A
wiesz jak sie sprawdza pobór i ładowanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:40, 28 Maj 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
A nie masz wzmacniacza może do głośników? Może wysterowanie tego urządzenia nie działa i wzmacniacz chodzi przez cały czas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:57, 29 Maj 2010 |
|
|
Du-Di
Młotkowy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
|
|
|
Jeżeli diody to w mostku dodatnim. Może masz możliwość podłączenia oscyloskopu to byłbyś pewny bez demontażu na ekranie byłby widoczne fale napięcia wyprostowanego ale przebiegi bardzo zniekształcone.A i podczas podłączania przewodu 30 lub inne oznaczenie B+ powinno zaznaczyć min pobór prądu. Tak mi się wydaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:06, 29 Maj 2010 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
wątpie zeby to była wina alternatora bo jak nie jezdzisz to tez pada. za duzy jest pobór prądu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:41, 29 Maj 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Ma ktoś przetłumaczoną skrzynke z bezpiecznikami (jedna pod maska druga pod kanapą) Jezeli ktoś ma prosze o wklejenie.
Z góry dziękuje.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 14:41, 02 Cze 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
A więc znów wróce do tematu bo odłączenie fabrycznego alarmu nie pomogło pobór prądu jest 0,35A przez ten oto bezpiecznik umieszczony pod tylną kanapą:
[link widoczny dla zalogowanych]
z tego co widze po odłączeniu go nie działa napewno centralny zamek i wycieraczki (nie sprawdzałem szyb) Wiem ze radio pobiera mi 0,08A czyli wszystko razem to 0,43A nie wiem co mam zrobić aby nie pobierał mi prądu. Nie chce wydawać pieniędzy na elektryka, który pewnie tez głowiłby się z tym tak samo jak ja...
Aha wiązka która idzie to tej skrzynki pod kanapą jest oddzielnie zasilana
[link widoczny dla zalogowanych]
Robił ktoś z was takie rzeczy?
Najgorsze jest to ze tutaj do jednego bezpiecznika przypisane jest kilka funkcji... i za groma nie mogę dojść. Odłączenie tych czerwonych kabli zwalcza problem lecz nie mam centralnego, radia, wycieraczek, szyb, podgrzewania tylnej szyby (tyle zlokalizowałem ale moiże nie być czegoś jeszcze)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Nie 17:53, 09 Sty 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Nie 17:49, 09 Sty 2011 |
|
|
|