Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Alternator punto I 1.6 95r

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Alternator punto I 1.6 95r
Autor Wiadomość
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post Alternator punto I 1.6 95r
Pacjent jak w temacie. napiecie na aku 12V po odpaleniu spada do 11.5v a powinno byc 14,-14,4. Caly problem jest w tym ze jestem własnie poza warsztatem i bede u siebie za jakies pare dni, nie ma podnosnika(alternator umieszczony z tyłu pod silnikiem). pasek klinowy jest na miejscu. I teraz pytanie, czy w wrunkach polowych da sie jakos sprawdzic regulator napiecia? jutro moze bede miał kanał na godzinke to mogłbym to ogarnac, no chyba ze pekła obudowa bo to tez sie zdarza w punciakach;/


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:20, 09 Gru 2010 Zobacz profil autora
elektrom-23
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

Post
to pękanie jest nagminne we wszystkich fiatach regenerowany alt 700pln.
do sprawdzenia regulatora musiał byś mieć zasilacz z płynną regulacją napięcia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez elektrom-23 dnia Czw 21:20, 09 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Czw 21:18, 09 Gru 2010 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Jutro go wyciagne, pekniecie jesli bedzie to zobacze je gołym okiem bez rozbierania altka czy niebardzo? (tak pytam bo jeszcze tego nie widzialem) Jak bedzie cały to wymienie regulator w tutejszym sklepie kosztuje 60zł wiec zaryzykuje....chyba ze cos jeszcze mozna sprawdzic na szybko a co mogłoby miec wpływ na ładowanie?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:10, 09 Gru 2010 Zobacz profil autora
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

Post
napiecie spada do 11,5 bo pobur jest a brak ładowania
usterka regulatora objawia sie raczej podwyzszonym napieciem zwłaszcza na wyzszych obrotach ok.16 V
raczej stawiał bym na peknieta tarcze tak jak kolega ELEKTROM pisał zwłaszcza teaz przy tych nagłych mrozach,,polecam sprawdzić stojan na zwarcie (:


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:17, 09 Gru 2010 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Czyli ze jak? szczerze mowiąc nigdy sie nie bawiłem w alternatory:) a teraz konieczność mnie zmusza.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:25, 09 Gru 2010 Zobacz profil autora
elektrom-23
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

Post
nie będe zakładał nowego tematu żeby opisać:
1.sprawdzenie uzwojenia stojanu a)demontaż z rozlutowaniem od mostka diodowego b)bierzesz żarówkę 220V wtyczkę z przewodem c)puszczasz 220V wpierw przez kolejne uzwojenia a następnie od każdej końcówki do masy tzn rdzenia.
UWAGA!!!bardzo ostrożnie bo to napięcie jest niebezpieczne ale tylko ono pokaże przebicia.
dobry stojan-jeżeli między zwojami jest przejście a do masy nie ma w każdym innym przypadku złom.
2.mostek prostowniczy najczęściej 9-cio diodowy:
a)demontaż
b)żarówka np 21W12V przewody i akumulator
c)puszczasz napięcie przez żarówkę np do masy mostka a drugi biegun do diod po kolei trzy pierwsze napięciowe powinny świecić a trzy drugie nie diody wzbudzenia (te mniejsze) w zależności od ich ustawienia następnie napięcie przez żarówkę podajesz na plus i reszta tak samo z tym , że trzy pierwsze nie będą świecić a te drugie tak te od wzbudzenia analogicznie.
WAŻNE!!!jeżeli która kolwiek z diod nie zaświeciła żarówki lub zaświeciła ją w obu podłączeniach to jest ona uszkodzona.
3.wirnik:
a)demontaż
b)oględziny-czy ścieżki nie wytarte i czy zwoje nie przegrzane
c)podłącz do ścieżek napięcie przez żarówkę i sprawdź czy rdzeń magnesuje
4.regulator:
indywidualnie dla każdego modelu może być sterowany plusem jak i minusem ogulnie w miejscu styku plus12V podłączasz zasilacz z regulacją napięcia do masy minus a tam gdzie lampka kontrolna próbówkę i wraz ze wzrostem napięcia mniej więcej koło 14V kontrolka powinna zgasnąć.
Jeżeli sterowany minusem to odwrotnie z biegunami.
To już chyba wszystko.
Pozdrawiam i miłej pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 0:07, 10 Gru 2010 Zobacz profil autora
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

Post
szczerze mówiąc jak sie nie bawiłeś a furak musi jezdzić to wyciąg i oddaj do fachowca
albo kup sobie jakas używke z gwarancja bo mozesz sobie narobić niepotrzebnych kosztów
///oczywiście nie żebym w ciebie wontpił///
ale
w razie kupna spisz numery


Post został pochwalony 0 razy
Pią 1:03, 10 Gru 2010 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Kurcze gdybym był u siebie to bym to ogarnał, a przynajmniej spróbował, ale w obecnej sytuacji chyba skonczy sie na wymontowaniu i odwiezieniu do fachmana;/ Dzieki panowie:) pozdrawiam:)


Post został pochwalony 0 razy
Pią 2:21, 10 Gru 2010 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
No wiec zajrzałem od dołu, odkreciłem go z łapy, i obudowa jest peknieta;/ Tyle ze jest problem bo zeby go wyciagnac z miejsca jego bytowania trzeba albo odkrecic sanki, albo półos albo dwururke, ewentualnie kolektor dolotowy od góry bo osobiscie innej opcji nie widze. Takze samochod powedruje do mnie na warsztat za pare dni:) Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:53, 10 Gru 2010 Zobacz profil autora
elektrom-23
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz
Płeć: Mężczyzna

Post
ja zawsze popuszczałem silnik na poduchach i naciągałem go do przodu to wtedy było troszkę miejsca


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:01, 10 Gru 2010 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
no widzisz, jest to jakis sposóbSmile jak dotre do siebie to obadam:) dzieki:)


Post został pochwalony 0 razy
Sob 2:28, 11 Gru 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin