Autor |
Wiadomość |
gosia79z
Nowicjusz
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
mercedes 124 kontrolki nie gasną po wyłączeniu stacyjki |
|
Witam!Postaram się opisać mój problem jak najdokładniej, posiłkując się postami mojego męża zamieszczonymi na innym forum, jeśli jakiś CZARODZIEJ nam pomoże to będę mu DOZGONNIE wdzięczna.A więc od początku: W naszym mercedesie 124 2,0 D z 1994 roku mam problem z kontrolkami, wystarczy trochę wilgoci w powietrzu, a one nie gasną po wyłączeniu stacyjki, trzeba wtedy odłączyć klemę od akumulatora i założyć ją, ale broń boże stacyjki nie ruszać, bo wystarczy ją włączyć no i kontrolki znów nie gasną, a to grozi rozładowaniem akumulatora i wiadomo co dalej...Przez to wszystko mam problem z przeglądem.Mój maż męczył się, usiłował coś zrobić i d...a blada.Kilku mechaników coś tam grzebało, na chwilę problem znikał, ale zaraz się pojawiał, a to było robione:
-wyczyszczony styki masy
-wyczyszczone całe połączenie od alternatora do akumulatora, łącznie z rozdzielaczem
-założony był nowy alternator
Problem nie znika, tzn znika jak jest +30 stopni na dworze i nie pada.
Czy mozna zrobić coś jeszcze, czy ktoś mógłby nam coś podpowiedzieć i pomóc???
Będę wdzięczna za kazdą odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:26, 22 Lis 2010 |
|
|
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Winna jest kostka od stacyjki. Albo któryś przekaźnik trzeba posprawdzać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:37, 22 Lis 2010 |
|
|
gosia79z
Nowicjusz
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
O jaką kostkę chodzi, gdzie ona jest zlokalizowana???Przy samej stacyjce, czy moze gdzieś dalej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:04, 22 Lis 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Przy samej stacyjce.
Zrób tak zeby paliły się te kontrolki i pokoleji wyciągaj przekażniki jak przy którym zgaśnie znaczy ze to ten przekażnik, najlepiej go podmienic i zobaczyć czy coś pomoże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:09, 22 Lis 2010 |
|
|
gosia79z
Nowicjusz
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Ok, dzięki.Będziemy próbować, a o efektach napiszę jutro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:15, 22 Lis 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Napisz które te kontrolki się świecą bo podałaś to ogólnikowo bo w Mercedesie nie ma tyle przekaźników za akumulatorem masz taki biały do ABS i w skrzynce bezpieczników jest chyba jeden.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:58, 22 Lis 2010 |
|
|
gosia79z
Nowicjusz
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Wszystkie kontrolki, tzn wszystkie te, które się zapalają jak włącza się stacyjkę by zagrzać świece.Cofam kluczyk a kontrolki palą się nadal, zapalę auto i zgaszę-kontrolki się palą.Pomaga tylko odlączenie klemy od akumulatora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:20, 22 Lis 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ja mam wersję E 250 D i tam nie ma tyle przekaźników ale niech mąż weźmie i odkręci tą skrzynkę co są bezpieczniki tylko nie tą pierwszą tylko tą z tyłu i tam są takie czarne skrzyneczki i po wyłączeniu zapłonu jak będą się świeciły kontrolki niech popuka w nie może coś nie rozłączać,to samo za akumulatorem też są trzy i przekaźnik ABS.Może jeszcze odłączyć przewód zasilający alternatora na próbę bo czego gasną jak ściągnie zacisk akumulatora?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:47, 22 Lis 2010 |
|
|
gosia79z
Nowicjusz
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Mąż właśnie wrócił z pracy idziemy do garażu i spróbuje z przekaźnikami.Z alternatorem to juz były cuda robione i nic nie pomogło, kabel też był odłączony i nic to nie dało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:58, 22 Lis 2010 |
|
|
gosia79z
Nowicjusz
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
BARDZO, BARDZO DZIĘKUJĘ ZA POMOC.
Winnym całego zamieszania był stopiony przekaźnik za akumulatorem.
Tylko dlaczego do tej pory nikt na to nie wpadł, a wszyscy szukali winy w alternatorze i jego "okolicy"???
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:07, 22 Lis 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Zmień mechaników to było wiadome ze coś z przekażnikiem albo kostka stacyjki(przewaznie w VW)
Cieszymy się ze udało nam się rozwikać zagadkę.
Temat do zamknięcia.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:29, 22 Lis 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ten biały przekaźnik z bezpiecznikiem u góry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:56, 22 Lis 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | .Może jeszcze odłączyć przewód zasilający alternatora na próbę bo czego gasną jak ściągnie zacisk akumulatora? |
Bo w przekażniku cofa się trzpień w elektromagnesie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:07, 23 Lis 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | | | .Może jeszcze odłączyć przewód zasilający alternatora na próbę bo czego gasną jak ściągnie zacisk akumulatora? |
Bo w przekaźniku cofa się trzpień w elektromagnesie. |
Tam nie ma żadnego trzpienia,to nie jest cewka rozrusznika,rozbierałem i lutowałem bo były zimne luty to nie jest zwykły przekaźnik jak w innych samochodach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:13, 23 Lis 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
NO to na jakiej zasadzie działa? Jak nie ma tam elektromagnesu z włacznikiem zapłonu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:33, 23 Lis 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Elektro magnes jest ale przyciąga zworkę a nie trzpienia.trzpień jest ale w cewce rozrusznika (tzw.Elektro włącznik)
Temat wyczerpany zamykam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 15:18, 23 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Wto 15:13, 23 Lis 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
No wiem że zworkę ale tak mi się napisało Trzpień..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:23, 23 Lis 2010 |
|
|
|