Autor |
Wiadomość |
pemger
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
punto II aletrnator |
|
Witam wszystkich
Pacjent to Fiat punto II 2001r 1.9 JTD. Wymieniony został alternator "stary się zablokował i zerwał pasek" po wymianie brak jest ładowania. Podłączenia sprawdzone wszystko jest OK. Kable też sprawdzone. Prąd wzbudzenia jest, lampka ładowania gaśnie po odpaleniu silnika, ale miernik wskazuje 11.1 V. Akumulator podmieniony z innego samochodu i nadal tak samo. Czy oznacz to że alternator jest uszkodzony??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:53, 14 Lip 2011 |
|
|
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Lampka gaśnie? Hmmmmmmm a włącz światła, może lampeczka lekko się żarzy. Generalnie musisz sprawdzić altka na maszynie, ja mam taki stół próbniczy z silnikiem, akumulatorem i tam rozpędzam alternatory sprawdzając czy ładują przed montażem do aut.
A alternator był kupiony nowy? Regenerowany? Czy sam go regenerowałeś?
Sprawdź miernik, mój miał ostatnio słabą baterię i pokazywał jakieś dziwne wyniki...
Sprawdź też miernikiem na wyjściu z alternatora czy ładuje, bo może kabel masz gdzieś trafiony, sprawdź też masę silnika.
Miałem taki przypadek w VW crafter że na stole ładował a po montażu do auta brak ładowania... kolega elektryk wymienił wiązkę i było ok. Tyle że u mnie lampka gasła na 2 sekundy i się zapalała...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez student dnia Czw 23:01, 14 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 22:58, 14 Lip 2011 |
|
|
pemger
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Lampka gaśnie nawet po zapaleniu świateł. miernik dobry sprawdzałem na samochodzie z którego podmieniłem akumulator. Kable sprawdzałem czy mają przejścia i wszystko gra i masa i + mają przejścia. Na wyjściu z alternatora tez pokazuje 11.1V.
Jest może jakis sposób aby sprawdzić alternator czy w środku nie ma jakiegoś zwarcia czy coś takiego??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 7:15, 15 Lip 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Rozbierz go i zobacz w jakim stanie są szczotki, pierścienie czy nie jest coś przepalone. Mogła też paś któraś dioda na mostku i to nie jedna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:26, 15 Lip 2011 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No ok ale dla czego nie wywala kontrolki ładowania?
Kable sprawdzałeś pewnie miernikiem nie? Gdyby nie miały przejścia a alternator był by wzbudzony to zjarał byś altka, przy dobrych wiatrach poszedł by mostek.
Sprawdź kable pod obciążeniem (trochę pracochłonne)
Sprawdź czy alternator dostaje wzbudzenie.
Jakiej firmy to altek? Valeo, denso, magneti marelli czy inny?
Co w nim robieś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:28, 18 Lip 2011 |
|
|
pemger
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
temat ogarnięty
wczoraj znalazłem troszkę czasu i rozebrałem altka. posprawdzałem diody i uzwojenie okazało się że nie było masy na regulatorze. Teraz jest wszystko dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:38, 19 Lip 2011 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|