Autor |
Wiadomość |
tom1095
Podawacz kluczy
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Knurów Płeć:
|
|
Słabe ładowanie |
|
Witam, otóż niedawno w moim autku coś zaczęło się dziać niedobrego z prądem. Mam nadzieję że będzie mi ktoś w stanie pomóc
Moje auto to Opel Astra II, silnik 2.0 Dl (X20DTL)
ładowanie na wolnych obrotach wynosi 13,5V-13,8V, po włączeniu ogrzewania, dmuchawy, radia wynosi 13,3V-13,5V. Przy włączeniu kierunkowskazów pulsuje mi podświetlenie przebiegu kilometrów; jak włączę światła to od razu słabiej świeci mi konsola (tak jakby podświetlenie było na minimum na pokrętle- a jest max). Teraz pytanko co to może być? Alternator czy regulator napięcia, a może jakaś masa coś nie styka jak powinna i mogłyby być takie efekty??
Proszę o pomoc bo już sił do tego nie mam
Proszę o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:59, 18 Mar 2011 |
|
|
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
Jeśli stało się to stopniowo to radził bym wyjąć alternator i sprawdzić co się dzieje. Stawiam na zawieszone szczotki lub regulator napięcia. Wyjąć sprawdzić i wszystko wiadomo.Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:05, 18 Mar 2011 |
|
|
tom1095
Podawacz kluczy
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Knurów Płeć:
|
|
|
|
Regulator był wyjęty, szczotki wygladaja dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:23, 18 Mar 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Mogła ci paść któraś dioda, albo mogły się wytrzeć pierścienie na wirniku. Jak wyciągniesz szczotki to sprawdź jak głębokie rowki są na pierścieniach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:28, 18 Mar 2011 |
|
|
tom1095
Podawacz kluczy
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Knurów Płeć:
|
|
|
|
Wyjmowałem regulator bez demontażu alternatora ale jak tam palec włożyłem to właśnie czułem takie rowki myslisz że to może byc przyczyna? Jak to ewentualnie zregenerować (jeśli się da oczywiście)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:09, 18 Mar 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale to będziesz miał coś z masą deski rozdzielczej bo kontrolka kierunków pobiera ci masę z podświetlania km.A jak by była wina alternatora to i światła krótkie czy długie też by pulsowały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:02, 19 Mar 2011 |
|
|
tom1095
Podawacz kluczy
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Knurów Płeć:
|
|
|
|
Kurcze tam nic grzebane nie było tylko licznik był wyjęty i podświetlenie wymienione na diody SMD. Wiesz w którym miejscu szukać masy pod deska?
Tylko te objawy (pulsowanie) zaczęło się jak ładowanie spadło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:04, 19 Mar 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Ja bym proponował alternator na stół i sprawdzić w jakim jest stanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:20, 19 Mar 2011 |
|
|
tom1095
Podawacz kluczy
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Knurów Płeć:
|
|
|
|
Sprawa chyba wyjaśniona (chyba bo nie rozwiązałem w 100% bo nie miałem czasu badać kabla)
byłem u elektryka z tym moim ładowaniem i powiedział że prawdopodobnie regulator napięcia pada... więc wróciłem do domku i polazłem do garażu. Wziąłem w łapę miernik + 1 osobnika który mi włączał urządzenia w aucie i co się okazało?? Na akumulatorze ładowanie bez obciążenia 13,5V, a z obciążeniem około 13,2V. Powykręcałem łapy i wsadziłem koło alternatora mierze i bum ładowanie 14,2V a jak się pogazuje to 14,3-14,4V. Gdzies mi pewnie kabel nie styka albo cuś a mechanior chciał regulator wymieniać i kasować...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:37, 19 Mar 2011 |
|
|
tom1095
Podawacz kluczy
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Knurów Płeć:
|
|
|
|
No i moja sprawa wyjaśniona w 100% winne były klemy (te oryginalne GM)
Mierzyłem wszystko co się dało i doszedłem do tego że klemy szwankują. Wymieniłem na nowe i ładowanie wróciło 14,2V z obciążeniem i bez po przygazowaniu 14,3V-14,4V
PS. nie warto od razu pchać sie do mechaniorów...mi chcieli wymieniać regulator za 100zł +robocizna a okazały się wadliwe klemy za 10zł
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tom1095 dnia Wto 13:47, 29 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 13:46, 29 Mar 2011 |
|
|
|