Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Słabe ładowanie

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Słabe ładowanie
Autor Wiadomość
tom1095
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów
Płeć: Mężczyzna

Post Słabe ładowanie
Witam, otóż niedawno w moim autku coś zaczęło się dziać niedobrego z prądem. Mam nadzieję że będzie mi ktoś w stanie pomóc Smile
Moje auto to Opel Astra II, silnik 2.0 Dl (X20DTL)

ładowanie na wolnych obrotach wynosi 13,5V-13,8V, po włączeniu ogrzewania, dmuchawy, radia wynosi 13,3V-13,5V. Przy włączeniu kierunkowskazów pulsuje mi podświetlenie przebiegu kilometrów; jak włączę światła to od razu słabiej świeci mi konsola (tak jakby podświetlenie było na minimum na pokrętle- a jest max). Teraz pytanko co to może być? Alternator czy regulator napięcia, a może jakaś masa coś nie styka jak powinna i mogłyby być takie efekty??
Proszę o pomoc bo już sił do tego nie mam


Proszę o pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:59, 18 Mar 2011 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Jeśli stało się to stopniowo to radził bym wyjąć alternator i sprawdzić co się dzieje. Stawiam na zawieszone szczotki lub regulator napięcia. Wyjąć sprawdzić i wszystko wiadomo.Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:05, 18 Mar 2011 Zobacz profil autora
tom1095
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów
Płeć: Mężczyzna

Post
Regulator był wyjęty, szczotki wygladaja dobrze


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:23, 18 Mar 2011 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Mogła ci paść któraś dioda, albo mogły się wytrzeć pierścienie na wirniku. Jak wyciągniesz szczotki to sprawdź jak głębokie rowki są na pierścieniach.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:28, 18 Mar 2011 Zobacz profil autora
tom1095
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów
Płeć: Mężczyzna

Post
Wyjmowałem regulator bez demontażu alternatora ale jak tam palec włożyłem to właśnie czułem takie rowki myslisz że to może byc przyczyna? Jak to ewentualnie zregenerować (jeśli się da oczywiście)?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:09, 18 Mar 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale to będziesz miał coś z masą deski rozdzielczej bo kontrolka kierunków pobiera ci masę z podświetlania km.A jak by była wina alternatora to i światła krótkie czy długie też by pulsowały.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:02, 19 Mar 2011 Zobacz profil autora
tom1095
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów
Płeć: Mężczyzna

Post
Kurcze tam nic grzebane nie było tylko licznik był wyjęty i podświetlenie wymienione na diody SMD. Wiesz w którym miejscu szukać masy pod deska?

Tylko te objawy (pulsowanie) zaczęło się jak ładowanie spadło


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:04, 19 Mar 2011 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja bym proponował alternator na stół i sprawdzić w jakim jest stanie.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:20, 19 Mar 2011 Zobacz profil autora
tom1095
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawa chyba wyjaśniona (chyba bo nie rozwiązałem w 100% bo nie miałem czasu badać kabla)
byłem u elektryka z tym moim ładowaniem i powiedział że prawdopodobnie regulator napięcia pada... więc wróciłem do domku i polazłem do garażu. Wziąłem w łapę miernik + 1 osobnika który mi włączał urządzenia w aucie i co się okazało?? Na akumulatorze ładowanie bez obciążenia 13,5V, a z obciążeniem około 13,2V. Powykręcałem łapy i wsadziłem koło alternatora mierze i bum ładowanie 14,2V a jak się pogazuje to 14,3-14,4V. Gdzies mi pewnie kabel nie styka albo cuś a mechanior chciał regulator wymieniać i kasować...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:37, 19 Mar 2011 Zobacz profil autora
tom1095
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów
Płeć: Mężczyzna

Post
No i moja sprawa wyjaśniona w 100% Smile winne były klemy (te oryginalne GM) Smile
Mierzyłem wszystko co się dało i doszedłem do tego że klemy szwankują. Wymieniłem na nowe i ładowanie wróciło Smile 14,2V z obciążeniem i bez Smile po przygazowaniu 14,3V-14,4V Smile

PS. nie warto od razu pchać sie do mechaniorów...mi chcieli wymieniać regulator za 100zł +robocizna a okazały się wadliwe klemy za 10zł


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tom1095 dnia Wto 13:47, 29 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Wto 13:46, 29 Mar 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin