Autor |
Wiadomość |
matmaz24
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oswięcim
|
|
Sterowanie silnikiem |
|
Witam. Mam VW T4 benzyna+gaz. 94 rok. Moj problem polega na nieodpalaniu na benzynie. Dałem do mechanika i powiedział ze komputer zepsuty. Była spalona 1 sciezka i dodał ze komputer ma wahania napiecia od około 4-18V. Pytałem goscia co naprawia takie cuda i powiedział ze to moze byc padniety przetwornik w komputerze. Co to takiego jest (jak wyglada). Szukałem schematów w google ale nic nie ma. Pomozcie. Przeszukałem całe auto byłem 3 razy na kompie(dodali ze nie ma sterowania wtryskami) i jestem prawie pewien ze to to.
Słyszałem jeszcze ze tez sie psuja w nich jakies diody od czujników a na kompach mi pokazało 4 czujniki zepsute rownoczesnie. Dziwne. Sterownik to DIGIFANT DF-1 Nr kat 044 906 022 M. Prosze o szybka odpowiedz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:24, 17 Sty 2011 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak byś podał jaki silnik?i kod błędu a czyjaś interpretacja to nic nie wnosi do sprawy.Daj numery tych kodów że są cztery czujniki zepsute.
Pompa paliwa chodzi? i kod silnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 17:12, 17 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 16:49, 17 Sty 2011 |
|
|
matmaz24
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oswięcim
|
|
|
|
Kod silnika aac. 2.0 l. Niestety nie pamietam kodów błedów ale wiem ze chodziło czujnik połozenia przepustnicy, temp silnika, temp powietrza dolotowego, i jeszcze 1 ale nie pamietam jaki. Pompka chodzi bo jak odpale z gazu awaryjnie to na benzynie chodzi tylko ze go dusi po dodaniu gazu albo wogole nie reaguje. napewno go nie zalewa. Odniose sie jeszcze do tego ze teoretycznie nie ma sterowania wtryskami-gosc mi powiedział ze przy wiekszych obrotach sam sobie jakos to dobiera czy cos w tym stylu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:02, 17 Sty 2011 |
|
|
cynio
Młotkowy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Northolt Płeć:
|
|
|
|
Napisałeś że napięcie w sterowniku skacze do 18V ( o ile to zostało prawidłowo odczytane), więc sprawdź na początek napięcie ładowania alternatora. Jeżeli uwalił się regulator napięcia i alternator przeładowuje to elektronika ma prawo wariować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:58, 18 Sty 2011 |
|
|
matmaz24
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oswięcim
|
|
|
|
Ładowanie ok. a powiedzcie jeszcze co to sa te ,,diody" w sterowniku. Moga one stabilizowac napięcie lub cos takiego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:32, 18 Sty 2011 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | Ładowanie ok. a powiedzcie jeszcze co to sa te ,,diody" w sterowniku. Moga one stabilizowac napięcie lub cos takiego? |
napewno nie diody tylko rezystory albo oporniki słowo dioda często jest uzywana jako zamiennik tych wyrazów. Napisz jakie masz ładowanie bo nie wierzę ze napięcie na sterowniku sięga 18V nie ma prawa osiągnąć takich napięć!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 17:51, 18 Sty 2011 |
|
|
matmaz24
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oswięcim
|
|
|
|
Ładowanie około 14 V z malutkim hakiem. Myslicie o regulatorze napiecia??? To mnie tez troche dziwi ze 18 V. na aku 12 V. Panowie moze byc przebicie gdzies z wysokiego??. kable wymienione aparat tez. Gdzie ew moze sie on znajdowac bo nie mam pojecia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez matmaz24 dnia Wto 19:24, 18 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 19:21, 18 Sty 2011 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | Ładowanie około 14 V z malutkim hakiem. Myslicie o regulatorze napiecia??? To mnie tez troche dziwi ze 18 V. na aku 12 V. Panowie moze byc przebicie gdzies z wysokiego??. kable wymienione aparat tez. Gdzie ew moze sie on znajdowac bo nie mam pojecia. |
Regulator napięcia przy alternatorze. Nie może być tak ze prąd powiększa się o tak. Wysokie napięcie napewno nie może ppowiekszyć prądu w instalacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:32, 18 Sty 2011 |
|
|
matmaz24
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oswięcim
|
|
|
|
A powiedzcie jeszcze jak moge sam sprawdzic miernikiem uniwersalnym napiecie na tym zasranym sterowniku. ma 38 pinów. Jest to digifant 044906022M. macie moze jakies schematy pod to. szukałem w googlach ale nic nie ma ktory pin odpowiada za co. No dobra ale jezeli regulator by był nawet uszkodzony to przeciez pierwsze rozwali aku a nie pojdzie prad na inne urzadzenia zreszta sa bezpieczniki. a wszystkie sa ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:49, 18 Sty 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
U ciebie występowały dwa silniki jedne bez dyszy zimnego rozruchu i z dyszą zimnego rozruchu i o takim samym kodzie AAC z zaworem zimnego rozruchu i katalizatorem 1993>1994 rok sterownik 38 pinów.Co do diod to jest systemowy przekaźnik diodowy.Ale możesz spróbować zresetować sterownik przez odłączenie zacisku minusowego akumulatora.Tylko po odpaleniu powinien chodzić silnik na wolnych obrotach dopóki się nie nagrzeje nie wolno go gazować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:49, 18 Sty 2011 |
|
|
matmaz24
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oswięcim
|
|
|
|
Co daje ta dysza zimnego rozruchu? Tylko nie pisz ze pomaga odpalic silnik jak jest zimny tylko w jaki sposób to robi. Mam katalizator a ten zawor to nie wiem. Probowałem resetowac i nic nie pomogło. Jest taka mozliwosc ze zapomniał sobie ze jego pierwotnym paliwem jest Pb95? Dodam, ze jak go krece na benzynie to tak jakby chciał bo słychac na poczatku taka bardzo krotkotrwała prace silnika (2s) ale nie ma go co podtrzymac ja to bym tak zinterpretował. Piszcie co o tym myslicie. Najciekawsze bylem u 6 mechanikow i nikt nie moze sobie z tym poradzic. A na temat tego schematu kompa wrzuci ktoś coś???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez matmaz24 dnia Wto 22:58, 18 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 22:57, 18 Sty 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Sama nazwa mówi sama za siebie,tam było na forum tylko z wtryskiem mechanicznym i też z zimnym rozruchem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:43, 18 Sty 2011 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | A powiedzcie jeszcze jak moge sam sprawdzic miernikiem uniwersalnym napiecie na tym zasranym sterowniku. ma 38 pinów. Jest to digifant 044906022M. macie moze jakies schematy pod to. szukałem w googlach ale nic nie ma ktory pin odpowiada za co. No dobra ale jezeli regulator by był nawet uszkodzony to przeciez pierwsze rozwali aku a nie pojdzie prad na inne urzadzenia zreszta sa bezpieczniki. a wszystkie sa ok |
Kolego bezpieczniki w autach są 30V takze napięcie 18V ich nie spali i akumulatora tez nie rozwali tylko może mu skrócić zywot.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 16:52, 19 Sty 2011 |
|
|
|