Autor |
Wiadomość |
Paciak
Mechanior
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Astra F 1,6 16V schemat "szczotki" ECU ? |
|
Panowie potrzebuje schemat gniazda ECU. Astra z 97 roku. Gość robił po dzwonie i nagle auto przestało żyć. Wygląda jakby do ECU nie dochodziło napięcie. Komp się nie komunikuje z ECU silnika, na wtryskach niema napięcia, brak napięcia na pompę paliwa. Brak iskry. Gaz ( na krokowcu) ma napięcie na cetralę no bo na krótko ale już elektrozaworów nie odpala. Bo zasilanie "po stacyjce" chyba od wtrysków . Nie chciałbym zdzierac kokpitu i zbyt rozbebeszać auta dlatego poszukuję schematu żeby od czegoś zacząc. Może ktoś posiada takowy i chciałby się podzielić ? Oczywiście sugestie do tematu mile widziane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:24, 02 Maj 2013 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Posprawdzaj przekaźniki jest dwa,pompki paliwa,pompka wtórnego powietrza,z przekaźnika pompki paliwa są zasilane też wtryski idzie też na iskrę.Przekaźnika szukaj na prawym słupku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 8:00, 03 Maj 2013 |
|
|
Paciak
Mechanior
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Aaa, no własnie myślałem, że to tylko od pompy paliwa. Tak czy inaczej tam napięcie które ma zostać przekazane nie dochodzi wogóle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:11, 03 Maj 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Z tych dwóch przekaźników idzie z pod 87 zasilanie na wtryski i na pompkę i jeszcze do modułu żeby była iskra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:39, 03 Maj 2013 |
|
|
Paciak
Mechanior
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Sytuacja jest taka, podałem napięcie na 87 ruszyła pompa, podałem na 30 auto odpaliło. Teraz tylko skąd się biorą te napięcia i dlaczego ich niema Polecę po kablach - mam nadzieje bez zdzierania kokpitu. Na sygnałach do cewki przekaźnika też cisza . Chyba gdzieś musiało zabraknąć prądu który się rozchodzi do poszczególnych urządzeń. Wygląda, że albo coś jest zaśniedziałe albo przypalone bo napięcie na 30 jest 0,20 V.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Paciak dnia Nie 10:32, 05 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Nie 10:30, 05 Maj 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
30 to jest główne zasilanie z pod stacyjki i akumulatora ,a w 87 będzie prąd jeśli ci zasteruje przekaźnik i zasili ten 87 z 30.A 85 to do cewki przekażnika i idzie z sterownika z A12 drugi 86 idzie poprzez moduły zapłonu i od stacyjki 15 też do sterownika.Ale jak ci zapalił to tylko szukaj zasilania do przekaźnika.W 30 zawsze będziesz miał prąd.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 12:36, 05 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 11:59, 05 Maj 2013 |
|
|
Paciak
Mechanior
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
no własnie w 30 jest 0,20V i gdy "zmostkowałem" przekaźnik to cisza. Nawet jak podałem na 87 to ruszyła pompa ale nie odpalił puki nie "cofnąłem" zasilania również w 30.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:47, 05 Maj 2013 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
jesli dobrze kojarze to ten sam silnik co w daewo lanosie? nexi? jesli tak to pod siedzeniem pasazera jest sterownik silnika a przy słupku pasazera jest sterownik absu. wielu ludzi je myli.... ale wracając do tematu jesli to ten sam badziew to pod siedzeniem pasazera jest ster i przed nim po lewo jest czarna kostka wielka kable tylko z jednej strony. włozona jest w nia zaslepka mostkująca plusy... czesto tam gnije po dłuzszym postoju ... zobacz moze akurat... objawy sie zgadzają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 23:58, 05 Maj 2013 |
|
|
Paciak
Mechanior
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ok, wyszło na to, że ktoś wpiął + LPG przecinając tą 30-stke zamiast pod wtryski. Z tego powodu (podejrzewam) upalił się sterownik LPG ( poprzez zbyt duże natężenie) który przestał dawać zasilanie w odpowiednim momencie na przekaźnik. Odcinając LPG jest wszystko ok. Przyjdzie sterownik zmienię to zasilanie sterujące i zobaczymy co się będzie działo. Dzięki za rady. Roman jak zwykle staną na wysokości zadania. Dzięki raz jeszcze
W sumie to komputer LPG był padniety, i uszkodzona instalacja elektryczna lpg przez którą prawdopodobnie uszkodził się sterownik. Auto nareperowane Temat do zamknięcia. Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie !
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Paciak dnia Czw 21:47, 09 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 20:12, 06 Maj 2013 |
|
|
|