Autor |
Wiadomość |
pagut
Młotkowy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
|
NAPIĘCIE ŁADOWANIA W BMW E30 1.6 |
|
Witam koledzy,kupiłem nowy akumulator do mojego bmw.Zmierzyłem mu napięcie ładowania bez obciążenia i wyniosło 13,91 v.Po włączeniu świateł pozycyjnych i mijania i wentylatora(2 bieg) i napięcie ładowania wyniosło 13,54 v.Moim zdaniem w obu przypadkach napięcie jest trochę za niskie.Napiszcie koledzy jakie jest napięcie ładowania w waszych bmw e30,żeby mieć porównanie.pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:51, 09 Gru 2010 |
|
|
|
|
elektrom-23
Młotkowy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziądz Płeć:
|
|
|
|
nie wiem jak w BMW ale normalnie powinno wynosić 14.2-14.5V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 0:12, 10 Gru 2010 |
|
|
ponin
FACHMAN
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UE Płeć:
|
|
|
|
13.54 to jeszcze nie taka tragedia zwłaszcza przy obciązeniu
przede wszystkim czy akumulator jest odpowiedni PODAJ DANE
druga sprawa to masy SILNIK , SKRZYNIA , BUDA //bardzo istotne
ja mam 13.60 na światłach i ogrzewaniu szyby tył
AKU to BOSCH 12/60/45Ah
ladowanie to 13.5 przy 3000 bez obciażenia wg. dane
BECIA to e 36 1.6 /jeszcze bez turbo) automat
Ty masz mieć 12/65/44 Ah
ładowanie -13.5-14,2
14 v przy 1500 bez obciażenia
tak ze non stres
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ponin dnia Pią 0:56, 10 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 0:41, 10 Gru 2010 |
|
|
pagut
Młotkowy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
|
|
|
Hej,założyłem akumulator o pojemnośći 50 ah,mimo że zalecają 44,ale to chyba nie powinno mieć wpływu na te dolne granice napięć przy ładowaniu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:25, 12 Gru 2010 |
|
|
ponin
FACHMAN
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UE Płeć:
|
|
|
|
absolutnie , ważne zeby było 13.5 +.-
gdybyś dał 60 to mógł by byc nie doładowany i szlag trafił by go z czasem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:10, 12 Gru 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
No generalnie nie ma tragedii z tym Twoim ładowaniem, jeżeli często gasisz i zapalasz auto to może zabraknąć Ci prądu w bateryjce.
Sprawdź sobie alternator, zdemontuj go, wykręć regulator, daj do sprawdzenia, sprawdź długość szczotek i stan komutatora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 23:03, 12 Gru 2010 |
|
|
oldstaszek
Młotkowy
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z jutra Płeć:
|
|
|
|
Niezależnie od rodzaju autka, akumulatora - zakładając że nominalnie jest 12 Volt.
Napięcie ładowania powinno wynosić max. 14,5 V tj. przy wyłączonych odbiornikach. Ma prawo spadać(zależność od obrotów i obciążenia) do 13,5V.
Są autka gdzie regulator daje tylko 14,0V - to pisze na regulatorze.
Powtórzę - typ, rodzaj odmiana autka nie mają znaczenia.
Akumulator - typ, rodzaj, pojemność także nie mają znaczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:49, 31 Gru 2010 |
|
|
ponin
FACHMAN
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UE Płeć:
|
|
|
|
dane fabryczne są po to aby z nich korzystać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 0:37, 21 Sty 2011 |
|
|
|