Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Zaświecające się kontrolki, Focus 1,8D

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Zaświecające się kontrolki, Focus 1,8D
Autor Wiadomość
YaSIu
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnica
Płeć: Mężczyzna

Post Zaświecające się kontrolki, Focus 1,8D
Sprawa wygląda tak - podczas normalnej jazdy ni stąd ni zowąd zaświecają się wszystkie kontrolki po czym silnik gaśnie. Po przekręceniu kluczyka i ponownej próbie odpalenia silnika, silnik odpala jak gdyby nigdy nic i wszystko jest ok do czasu kiedy znów się to dzieje. Dzieje się to nieregularnie. Klientka (starsza kobieta) przyznała, że co chwilę doładowuje akumulator (bez odpinania go od instalacji) - mogły polecieć diody w altku?? Co do szczegółów to tylko tyle udało mi się informacji od niej wydobyć (nie było to łatwe Wink) Ładowanie sprawdzone - jest ok 14,5 V - no chyba, że coś dzieje się z regulatorem i jak to się dzieje to napięcie skacze powyżej 15 V?? Gdzie szukać przyczyny?? Grzebać w altku??


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:36, 30 Sty 2011 Zobacz profil autora
darektech
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica
Płeć: Mężczyzna

Post
najpierw znajdz co robi pobor pradu


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:38, 30 Sty 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Zapal i ruszaj przewodami koło stacyjki i w koło silnika może wyjdzie co nie łączy,a ładowanie nie ma nic wspólnego do diod.Regulator możesz sprawdzić


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:29, 30 Sty 2011 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Jak skacze do 15v to regulator napięcia do wymiany.
Nowsze fokusy mają regulator w kompie silnika więc wymiana tego nie jest ani prosta ani tania. Może dzieje się tak że kom widzi wzrost napięcia, wywala choinkę i gasi silnik?

Który to rok?

Kiedyś miałem taki przypadek w dyskotece, okazało się że profil jednej opony był inny, komp to wychwycił, po przejechaniu stu metrów zaświecał choineczkę i gasił silnik.


Post został pochwalony 1 raz
Śro 21:05, 02 Lut 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
student napisał:
Jak skacze do 15v to regulator napięcia do wymiany.
Nowsze fokusy mają regulator w kompie silnika więc wymiana tego nie jest ani prosta ani tania. Może dzieje się tak że kom widzi wzrost napięcia, wywala choinkę i gasi silnik?

Który to rok?

Kiedyś miałem taki przypadek w dyskotece, okazało się że profil jednej opony był inny, komp to wychwycił, po przejechaniu stu metrów zaświecał choineczkę i gasił silnik.


Wiesz co ale o takiej nowince to nie słyszałem może byś mi przybliżył.
Są alternatory tz; kompaktowe może z tym ci się pomyliło?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Śro 21:59, 02 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Śro 21:45, 02 Lut 2011 Zobacz profil autora
YaSIu
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnica
Płeć: Mężczyzna

Post
student napisał:
Jak skacze do 15v to regulator napięcia do wymiany.
Nowsze fokusy mają regulator w kompie silnika więc wymiana tego nie jest ani prosta ani tania. Może dzieje się tak że kom widzi wzrost napięcia, wywala choinkę i gasi silnik?

Który to rok?

Kiedyś miałem taki przypadek w dyskotece, okazało się że profil jednej opony był inny, komp to wychwycił, po przejechaniu stu metrów zaświecał choineczkę i gasił silnik.

To 2001 rok. Jutro go będę miał, poruszam kablami tak jak radzi Roman i zobaczymy. Co do tego napięcia to też mi się to nie podoba - jutro dokładnie jeszcze pomierzę jak to wygląda. Opony są ok, takie same na każdej osi. Nie wiem też jak to się dzieje, bo kobieta nie potrafi tego opisać i nie wiadomo czy właśnie komp wywala choinkę i gasi silnik czy najpierw gaśnie silnik i przez to wywala choinkę

EDIT:
przyjechał więc ten Focus wczoraj - na początku chciałem zrobić mu diagnostykę, po wyciągnięciu zaślepki pod która znajduje się gniazdo diagnostyczne wysypała się cała wiązka przewodów czyli... elektryka tego samochodu mocno grzebana... Dałem sobie z nim spokój, za dużo by tam było dochodzenia co, gdzie i skąd który przewód wychodzi. Dodatkowo był brak komunikacji z samochodem. Interfejs nie połączył się z nim. Odesłałem Panią do elektryka. Dziękuję za porady ale jak widać czasem pseudo "mechanicy" potrafią nieźle namieszać w samochodzie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez YaSIu dnia Nie 17:55, 06 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Czw 21:41, 03 Lut 2011 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Roman, kiedyś robiłem altka w nowym fokusie, raz pokazywało mu że ma ładowanie a raz nie, po podłączeniu miernika wypadało że ma ładowanie, altek był dobry. Dowiedziałem się że sygnał czy jest ładowanie czy go nie ma przechodzi przez kompa, dlatego powiązałem to z tym tematem że kom może sobie myśleć o za dużym ładowaniu i dlatego gasi auto.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:27, 06 Lut 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
student napisał:
Jak skacze do 15v to regulator napięcia do wymiany.
Nowsze fokusy mają regulator w kompie silnika więc wymiana tego nie jest ani prosta ani tania. Może dzieje się tak że kom widzi wzrost napięcia, wywala choinkę i gasi silnik?

Który to rok?

Kiedyś miałem taki przypadek w dyskotece, okazało się że profil jednej opony był inny, komp to wychwycił, po przejechaniu stu metrów zaświecał choineczkę i gasił silnik.


Muszę ci dać punk bo dzisiaj mam taki problem Ford Mondeo,a podpinali poduszkę i po podpięciu wyskoczył błąd P1632 czujnik ładowania a alternator cały gorący


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:53, 07 Lut 2011 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Roman59 napisał:
student napisał:
Jak skacze do 15v to regulator napięcia do wymiany.
Nowsze fokusy mają regulator w kompie silnika więc wymiana tego nie jest ani prosta ani tania. Może dzieje się tak że kom widzi wzrost napięcia, wywala choinkę i gasi silnik?

Który to rok?

Kiedyś miałem taki przypadek w dyskotece, okazało się że profil jednej opony był inny, komp to wychwycił, po przejechaniu stu metrów zaświecał choineczkę i gasił silnik.


Muszę ci dać punk bo dzisiaj mam taki problem Ford Mondeo,a podpinali poduszkę i po podpięciu wyskoczył błąd P1632 czujnik ładowania a alternator cały gorący



Po prostu skończą się dobre czasy kiedy alternator można było naprawić przy pomocy miernika i lutownicy...


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:32, 08 Lut 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Elektronika samochodowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin