Autor |
Wiadomość |
YaSIu
Młotkowy
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnica Płeć:
|
|
Wymiana elementów gumowych w pompce hamulcowej (reperaturka) |
|
Przedstawiam krótką fotoporadę wymiany gumek w pompce hamulcowej na przykładzie Renault Clio I.
Powód wymiany – co jakiś czas pompa przepuszczała, po prostu co któreś naciśnięcie pedału hamulca (nieregularnie), pedał po prostu wpadał w podłogę co znacznie ograniczało skuteczność hamowania.
Pracę zaczynamy od odessania płynu hamulcowego ze zbiorniczka znajdującego się nad pompą hamulcową. Gdy zbiorniczek mamy już pusty, odkręcamy przewody hamulcowe – pod pompę dobrze jest podłożyć jakiś kawałek szmatki itp – zawsze coś tam zostaje trochę płynu w pompie hamulcowej i po odkręceniu przewodów płyn hamulcowy na pewno trochę pocieknie a jak wiadomo lakier i płyn hamulcowy to wrogowie i nie lubią siebie na wzajem
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Jak już mamy odkręcone przewody, odkręcamy całą pompę – dwie śruby po bokach pompy.
Następnie wyciągamy pompę, kładziemy ją na stół
[link widoczny dla zalogowanych]
i zabieramy się do jej rozbiórki – wyciągamy pierścień segera –
[link widoczny dla zalogowanych]
UWAGA staramy się lekko wciskać trzpień pompy, w innym wypadku po wyciągnięciu segera cały środek może nam niespodziewanie wyskoczyć na zewnątrz wypchany przez sprężyny znajdujące się w środku.
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie wymieniamy gumki znajdujące się na tłoczkach pompy. W zestawie naprawczym są gumki występujące w całej pompie –
[link widoczny dla zalogowanych]
jeżeli nie potrzebujemy wymieniać ich wszystkich po prostu wymieniamy te które potrzebujemy wymienić. Ja wymieniłem tylko te znajdujące się na tłoczkach pompy gdyż inne nie przepuszczały płynu, nie ciekły i wyglądały bardzo dobrze. Przy zakładaniu gumek na tłoczki należy zwrócić szczególną uwagę – bardzo łatwo gumki zadrzeć, skaleczyć, po prostu robimy to bardzo ostrożnie. Zwracamy też uwagę na kierunkowość gumek. Po założeniu smarujemy wnętrze pompki (cylinderek) nowym, czystym płynem hamulcowym. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności jak przy demontażu, montujemy pompkę do serwa a następnie nalewamy świeżego płynu hamulcowego po czym odpowietrzamy bardzo dobrze cały układ hamulcowy, najlepiej dwukrotnie. Po odpowietrzeniu odpalamy silnik i jedziemy na jazdę próbną, ostrożnie hamujemy przy małej prędkości – jak hamuje to cieszymy się zaoszczędzonymi pieniędzmi (w przypadku kiedy wymienialibyśmy całą pompkę) oraz samodzielnie wykonaną pracą
Pozdrawiam
YaSIu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez YaSIu dnia Śro 22:40, 19 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 22:39, 19 Sty 2011 |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|