Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Alternator Golf II

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Alternator Golf II
Autor Wiadomość
Zwolo
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Alternator Golf II
Witam, mam takie pytanie ostatnio zauważyłem że gdy w moim golfie silnik pracuje na wolnych obrotach to świeci ( albo żarzy takim delikatnym światłem ) się kontrolka od ładowania. Jeżeli tylko zwiększy mu się nawet delikatnie obroty natychmiast gaśnie, podobnie jest gdy na wolnych obrotach włączy się wentylator, światła lub cokolwiek co potrzebuje prądu... Zawsze myślałem że to gdy jest większe obciążenie wtedy ta kontrolka mogła by się świecić. Dlatego mam pytanie co może być tego przyczyną??


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:01, 07 Cze 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
moze masz zbyt słabo napiety pasek. ale mało prawdopodobne. powinienes przeczyscic komutator (rowki) i ogolnie cały spawdzic szczotki itp. jesli objawy bedą nadal sprawdz ładowanie na wolnych obrotach przy obciazeniu. moze juz sie zaczyna kopcic...)


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:05, 07 Cze 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
A może kolego masz wogóle za wolne obroty silnika??


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:12, 07 Cze 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
no to tez jest mysl:) masz obrotomierz czy zegarek??Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:15, 07 Cze 2010 Zobacz profil autora
Zwolo
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
No nie wiem raczej z obrotami jest wszystko oki bo tak był ustawiony i wcześniej nic się nie działo. A mam jeszcze takie pytanie bo wymieniłem pasek jakiś tydzień temu ale dzisiaj zwróciłem uwagę na tą kontrolkę. Tylko że ten pasek jakiś taki wąski mi się wydaje. Szeroki na 10mm a to jest możliwe że kupiłem jakiś inny bo wiem że ta sama długość tylko jest jeszcze szerszy 12mm tylko że ten znów nie wiem czy zmieści się na wszystkie koła, bo ten 10 pasuje idealnie na pompie i kole pasowym wału korbowego, ale na samym alternatorze wchodzi dosyć głęboko i wydaje mi się że nie klinuje się za dobrze. Taki był wcześniej założony dlatego myślałem że taki powinien być.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:23, 07 Cze 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Jak nic nie piszczy to pasek jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:29, 07 Cze 2010 Zobacz profil autora
Zwolo
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Obrotów nie widzę bo mam własnie zegarek, a pasek piszczy dosłownie kilka sekund zaraz po zapaleniu a potem przestaje i cisza.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:39, 07 Cze 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Podciągnij go tylko nie za mocno. A jak chodzi na wolnych obrotach to pracuje równo czy telepie silnikiem??


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:56, 07 Cze 2010 Zobacz profil autora
Zwolo
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Nie no teraz w miarę równo przynajmniej w porównaniu do zimy kiedy bez tego niby ssania (fora) aż całe auto podskakiwało Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:12, 07 Cze 2010 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Skoro obroty są ok i po naciągnieciu paska nadal będzie Ci kontrolka od ładowaniato sprawdz ładowanie


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:29, 07 Cze 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Zdarza się że lampka kontrolna nie gaśnie,jeżeli silnik zostanie uruchomiony bez gazu a pracuje na zbyt wolnych obrotach.Wzbudzenie alternatora jest za słabe i nie dostarcza prądu.Jak tylko zwiększysz obroty silnika kontrolka gaśnie i zaczyna się ładowanie,jest to normalne.Sprawdź tylko koło alternatora czy nie jest bardzo wypracowane na bokach,jak jest pasek będzie ci wpadał głęboko i po naciągnięciu za chwilę znów będzie luźny.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 12:37, 08 Cze 2010 Zobacz profil autora
Du-Di
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

Post
Musisz na 100% odpowiedzieć czy ,,żarzy się czy świeci ,, Bo objawy mogą być podobne a uszkodzenia inne. Jeżeli jest to żarzenie się kontrolki a nie mocne świecenie to wskazuje na słaby docisk szczotek do pierścieni ślizgowych ( wytarte rowki na pierścieniu przynajmniej jednym) Możliwe ,że masz koło pasowe ( alternator ) od benzynowca w dieslu ,taki układ wzbudza się wolniej, Piszczenie paska sygnalizowało słaby naciąg a wzbudzony alternator robił opory .
Ja skłaniał bym się do szczotek lub diody wzbudzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 8:21, 09 Cze 2010 Zobacz profil autora
krzyg
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

Post
Wymień regulator napięcia i po krzyku.To nie boli finansowo.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 17:45, 09 Cze 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Albo wymontuj regulator i daj do sprawdzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:17, 09 Cze 2010 Zobacz profil autora
Zwolo
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Dzięki chłopaki za pomoc, wczoraj sprawdzałem i regulator napięcia tzn założyłem i próbowałem na kilku innych tylko starszych i mój stary wypadł najlepiej, sprawdziłem wszystkie przewody i sam nie wiem. Dziwne jest to że ładowanie sprawdzałem miernikiem i mam jakieś 14,17 na alternatorze a 13,97 na akumulatorze gdy silnik pracuje, a ta kontrolka dalej się żarzy. Jeżeli nic więcej się nie będzie dzialo to podciągnę ten pasek i ma być, a w przyszłości wymienie cały alternator. W każdym bądź razie dzięki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 11:05, 10 Cze 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin