Autor |
Wiadomość |
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
AR 156 jak zimna chodzi jak traktor, nikt nie daje rady napr |
|
witam
pacjent ALFA ROMEO 156 1,8TS 98r. na sekwencji
Byłem u kilku mechaników kazdy rozklada ręce, podlaczali pod kompa, wymieniali sonde lambde, świece az 8!, kable WN, i nic to nie dało a ja za to płaciłem.
Tą usterke mam juz od jakiegos roku i na gazie auto super pracuje tylko na PB sobie pyrka. Zawsze jak odpale to chodzi jak traktor i musze zostawiac ją na jalowych na kilkanascie-kilkadziesiat minut zeby sie nagrzała, jak sie nagrzeje i przelaczy na gaz pracuje elegancko.
Co ciekawe niekiedy jest ok a wystarczy ze wylacze i zalacze i znów jade przez 10km na 1-2garach i sie momentalnie wlacza gaz i wszystko jest wporządku.
dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 15:17, 22 Paź 2011 |
|
|
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Trzeba by sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej i samą listwę czy nie są zapieczone wtryski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:54, 22 Paź 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
jak mowi przedmówca..... Cisnienie paliwa + profilaktycznie filtr paliwa+ wtryski do zbadania...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:57, 22 Paź 2011 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
jednak ta usterka występuje okresowo i jak sie sama naprawi w czasie jazdy to odrazu włacza mi sie lpg
Na zimnym usterka występuje przez ok 1-5km jak wyłacze i włącze na ciepłym występuje przez pierwsze 5-10km jazdy i samo sie naprawia i odrazu włacza lpg
Jestem zmuszony zapalać na lpg tz wymuszać prace silnika na lpg to wszystko jest jak nalezy!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:02, 23 Paź 2011 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
a jak spr. czy to nie cewki WN?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:13, 27 Paź 2011 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
nie wiem czy to ważne ale poziom płynu chłodniczego widze ze spadł
jakies kilka miesięcy 3-4miesiace temu wymienialem płyn chłodzący i nalalem tak ze na zimnym mialem polowe miedzy min a max a na ciepłyn troszke ponad max jakies 5mm, 1cm a aktualnie widze ze na zimnym jest nad znakiem min,
na gorącym dokładnie w połowie dolać?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawidostep dnia Nie 9:37, 30 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 17:28, 29 Paź 2011 |
|
|
emiliopl
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorze Płeć:
|
|
|
|
sprawdź podciśnienie, na listwie wtryskowej powinien być regulator ciśnienia paliwa, sprawdź czy nie puszcza paliwa przez wąż od podciśnienia, no i wtryski. jeżeli poziom płynu spadł to możesz już mieć do wymiany klocki, na wszelki wypadek sprawdź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:08, 29 Paź 2011 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
Kurde ja pisze o hamulcowym a o chłodniczy mi chodziło, sorki wielkie
dodam ze martwi mnie kolor oleju 3 miesiace wymieniany a juz kolor kawy z mlekiem jak wymieniłem to miał kolor bezbarwno zółty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 9:36, 30 Paź 2011 |
|
|
fifek
Młotkowy
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
no dziwie się.
Wy stare wyjadacze i nie wiecie co to?
Żadne cisnienia paliwa itp.
Waiator wymieniałes?
Jezeli nie to on jest przyczyną takiej sytuacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:31, 30 Paź 2011 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
a co to jest wariator?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 12:39, 31 Paź 2011 |
|
|
emiliopl
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorze Płeć:
|
|
|
|
kawy z mlekiem?? a pod korkiem masło się nie zbiera albo na bagnecie??
mechanizmu zmiennych faz rozrządu (nazywamy go w skrócie wariatorem). Objawia się ona przede wszystkim podczas rozruchu charakterystycznym hałasem silnika podobnym do dźwięku diesla, mogło by być, z twojego opisu psuje, kolega fifek może mieć racje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:04, 31 Paź 2011 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
od czego jest ten wariator?
No mój silnik caly czas klekocze szczególnie na gazie wtryski lpg klekoczą jak stado bocianów.
Jednak z tym płynem to pomyłka jest tyle ile było tz chlodniczego nie ubywa ale kolor oleju jest taki jakby kawa z mlekiem, a pod korkiem tez mam kolor kawy z mlekiem co masz na mysli pisząc czy nie zbiera mi sie maslo?
dlaczego taki kolor mam oleju jesli 3 miesiace temu wymienialem, no i plynu chlodniczego nie ubywa za to caly czas auto kopci jakby parą ale tylko w porze jesienno-zimowej bo latem to spaliny są bezbarwne
ale dlaczego np po 50km nadal leci para z wydechu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:33, 31 Paź 2011 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
a może robisz krótkie trasy i woda nie zdąży odparować i robi się taka kawa z mlekiem pod korkiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:21, 31 Paź 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Od krótkich tras kawa z mlekiem się nie robi ewentualnie nalot pod korkiem albo w odmie. Ale kolega pisze że głownie problemy są na benzynie a na gazie w miarę ok. Więc chyba trzeba szukać przy benzynie czegoś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:07, 31 Paź 2011 |
|
|
emiliopl
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorze Płeć:
|
|
|
|
przy spalaniu LPG wytwarza się para wodna w okresie jesienno zimowym, przy niższych temperaturach się skrapla za wydechem, dla tego kopci. dla tego jak kolega wyżej pisze, moze się przy krótkich trasach robić nalot , "masło" pod korkiem, ale zbyt duża ilość może świadczyć o przedostaniu się płynu chłodniczego do oleju, w tym wypadku poziom oleju by wzrósł a płynu ubyło, ale tu z tego co piszesz jest wszystko w porzadku więc sie nie martw. sprawdź wszystkie przewody gumowe od podciśnienia, oraz regulator ciśnienia paliwa. złe ciśnienie paliwa, wtryski, pompka. ewentualnie sprawdził bym luzy zaworowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:20, 31 Paź 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
W tym silniku luz zaworowy kasowany jest hydraulicznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:14, 01 Lis 2011 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
krótkie trasy co macie na myśli? Czy jesli odpale przejade 10-20km i zgasze to są krótkie,
Przeciez po 1km nie jezdze, conajmniej 5 robie za 1 razem a przeważnie tak ok 10-25km.
Ale wtedy co zauwazyłem tkz kawe z mlekiem to wcześniej przejechałem ciągiem conajmniej 80km.
A jak silnik jeszcze nia miał lpg to takze kopcił parą jak było zimno, jesli jest rozgrzany to takze ma prawo kopcić parą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 17:21, 01 Lis 2011 |
|
|
rawracer
Fachura
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
|
|
sprawdz czy weze idace do chlodnicy na odpalonym masz miekkie tak ze sie daja scisnac reka.
powinny byc miekkie jak nie sa to uszczelka glowicy gdzies puscila na spalinach i dostaje sie cisnienie do ukladu wodnego.stad tez kopcenie.moze nie doslownie kopcenie ale para wodna.
co do oleju to musial by ci strzelic uszczelka w innym miejscu i woda dostawala by sie do oleju.
moze jakis olej felerny kupiles z beczki albo jakiegos niewiadomego pochodzenia i jest jak jest.
wymien ten olej najlepiej jak nie ubywa ci plynu bo w nim jest przyczyna.
na bagnecie rozumiemy zauwazyles?
zlej ten olej zalej nowy.
pierw zrob a pozniej pytaj,bo duzo pytasz nic nie robisz i upierasz sie za bardzo przy swoich domysleniach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:13, 01 Lis 2011 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
Oleju nie bede wymienial bo wymienialem 3 m temu i był oryginalny mobil 1 10w 40 nie z beczki!
Węże są takie normalne takie same jak przy silniku zgaszonym
Z mojego toku rozumowania dymi parą tylko w porze jesienno zimowej ale jak jest zimny to jak parowóz ok, jednak po kilku km, powinnien sie zagrzac i nie powinien kopcic juz parą a u mnie nawet po 100km nadal leci para z wydechu oczywiście ze w mniejszych ilosciach bo odrazu po odpaleniu na pb to kopci jak parowóz
a olej przez 3 miesiace byl przezroczysty tak ze z trudem widzialem ile go mam na bagnecie teraz jakis tydzien temu zrobil sie tak jak dawniej tz kawa z mlekiem
Przed wymianą mialem olej koloru kawa z mlekiem bardzo juz ciemny taki bardzo ciemno brązowy, teraz jest jasno brązowy
Płynu na mój gust nie ubywa czasami znika ale po dniach sie pojawia i dlatego sądzilem ze ubywa, zresztą musialem strzykawką odsysac bo mechanicy zalali mi pod korek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:52, 03 Lis 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Panowie nie mylcie osadu koloru kawy z mlekiem, z normalnym kolorem oleju....przyczyna zamieszania jest pompa paliwa - za małe ciśnienie, badz wtrysk który nie podaje paliwa od ciaglej jazdy na lpg , albo zapchany filtr paliwa. Tyle koniec kropka:) pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:13, 03 Lis 2011 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
doktor dziękuję Ci
jeszcze przy okazji chciałem się za pytać
Czy ma prawo auto kopcić parą nawet po 100km jazdy?
Ile powinno być w zbiorniczku wyrównawczym plynu chłodzącego,warto dolać do maxa?
To samo co wyzej odnośnie oleju, warto dolać do maxa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 18:06, 03 Lis 2011 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
no chyba po coś są te oznaczenia max i minimum chodź z olejem rożnie robią niektórzy 3/4 stanu leją a niektórzy max
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzegorz1805 dnia Czw 21:19, 03 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 21:16, 03 Lis 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
jesli nie ma za Tobą chmury dymu to przyjmij ze jest ok.Para wodna która widzisz powstaje z róznicy temperatur gazów spalania i srodowiska zewnetrznego. czyli nie masz sie czym martwic. Co do układu chłodzenia to przede wszystkim ma byc odpowetrzony. A poziom pomiedzy min a max i tyle. Oczywiscie lepiej nie miec min bo np mozesz byc w trasie, pojawi sie drobna nieszczelnosc, wtedy lepij miec wiecej niz mniej:) Ja leje tak powiedzmy 3/4 pomiedzy min a max. A co do oleju to faktycznie zdania podzielone jedni 3/4 jedni max. Najwaznejsze zeby nie przelac i nie dopuszczac do obnizenia ponizej minimum. ja np leje powiedzmy 4/5 - 5/6 podziałki. mam nadzieje ze pomogłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:17, 03 Lis 2011 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
pomogliście,
Jednak chmura dymu jest np jak silnik jest zimny to kopci jak parowóz inne auta jakos jak sie rozgrzeją to wydalają bezbarwne spaliny, moze katalizator jest kaput?
Jest jakas róznica w dzialaniu ogrzewania jesli mam na min, 1/2 lub na maxa poziom "wody"? Jak mi mechanicy zalali pod max to jak silnik sie rozgrzał to o wiele przekraczalo poziom max prawie bylo pod korkiem i sam strzykawką wypompowalem poziom tak ze mam cm ponad min a na cieplym na kresce max.
W roli ciekawostki napisze ze posiadam książkę na prawko kat B dosyc starą po z 98roku Henryka Próchniewicza i tam jest napisane ze poziom cieczy w zimnym silniku w temp 15-20C ma wynosic 3-5cm powyzej znaku min, dlaczego wlasnie az tyle? u mnie na zimnym silniku jest ok 1-1,5cm powyzej min a jakies 5cm to jest odległość od znaku minimalnego do maksymalnego. Ciekawi mnie czy ten poziom ma wpływ na system ogrzewania.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawidostep dnia Pią 11:46, 04 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 10:57, 04 Lis 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
to forum powstało raczej po cos innego.... niechce sie tu wcinac moderatorom w robote ale jesli masz problem z mechanika - opisz - powiemy co i jak moze byc, ale jesli nie masz o tym pojecia to nie ruszaj i jedz do fachowca bo na odległosc nikt jeszcze samochodu nie naprawił... A dywagacje o cm powyzej ponizej poziomu min max to chyba w dziale off topic czy cos... bo tak to nigdy do ładu nie dojdziemy....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:19, 04 Lis 2011 |
|
|
dawidostep
Fachura
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Płeć:
|
|
|
|
okey to prosiłbym ten post o przeniesienie do dzialu off topic
A odnośnie tematu to sie nie martwić tym dymieniem na biało jesli plynu chlodzącego nie bierze a oleju ubywa jakis 1l co 10tys km?
Olej ma kolor kawy z mlekiem jak nic,
moze raz na jakis czas zatankowac do baku pare l pb i go przegonic porządnie do ocięcia na benzynie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:10, 04 Lis 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Dośc.Zamykam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:56, 04 Lis 2011 |
|
|
|