Autor |
Wiadomość |
bogdan_2008
Starszy młotkowy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska Płeć:
|
|
Audi 1.9 TDI nie pali na jeden cylinder |
|
Samochód audi 1.9 TDI silnik AHU , pracuje nie równo po podłączeniu do komputera błędy 550-regulacja wyprzedzenia konta wtrysku i drugi 575 - Ciśnienie w kolektorze dolotowym.
Po sprawdzeniu silnik nie pracuje na jeden cylinder /drugi/, kontrola wtryskiwacza wynik 180 barów, jednak dla pewności podmieniłem wtryskiwacz z pierwszego cylindra i jest to samo. Zostało mi sprawdzić jeszcze ciśnienie na cylindrze ale podejrzewam że mogła paść jedna sekcja. Pytanie czy mogę podłączyć ciśnieniomierz bezpośrednio do sekcji w celu sprawdzenia ciśnienia tłoczenia o jakim zakresie powinien być i jakie ćiśnienie powinno być na sekcjach.
Jeżeli chodzi o błędy to myślę że powstały w wyniku nie pracy silnika na jednym cylindrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 8:13, 23 Paź 2013 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To jest pompa rotacyjna i nie jest że ci siadła jedna sekcja tam jest jeden tłoczek i on rozdziela na poszczególne cylindry.A te króćce co są dokręcone przewody to w nich są zaworki odcinające.Sekcje masz w pompach rzędowych i do poszczególnego cylindra jest inna sekcja.
00550 Regulacja początku wtrysku. Różnica w regulacji.
-> Uszkodzony zawór N108 początku wtrysku.
-> Uszkodzony czujnik G80 skoku iglicy.
-> Całkowicie opróżniony zbiornik paliwa.
-> Niesprawny dopływ paliwa lub brak paliwa.
-> Powietrze w układzie paliwowym.
-> Nieprawidłowy początek wtrysku.
00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
->Uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania
->Zamienione węże lub nie podłączone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 14:43, 23 Paź 2013 |
|
|
bogdan_2008
Starszy młotkowy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska Płeć:
|
|
|
|
Wiem że jest to pompa rotacyjna i że nie ma tam sekcji na poszczególne cylindry jak w pompach rzędowych. Może źle opisałem w każdym razie jeżeli w tym króćcu nie będzie trzymał zaworek to jest taka możliwość, że nie będzie chodził na ten cylinder w całym zakresie pracy silnika czy tylko na wolnych obrotach.
Nadmienię, że samochód został pozostawiony wieczorem i było ok a rano niech chciał odpalić a jak zapalił chodzi nierówno i nadmiernie dymi na czarno.
Po popuszczaniu śrub na przewodach wysokiego ciśnienia wyraźnie wydać i słychać, że silnik nie pali na drugi cylinder.
Dziś wieczorem sprawdzę ciśnienie w cylindrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 17:39, 23 Paź 2013 |
|
|
bogdan_2008
Starszy młotkowy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska Płeć:
|
|
|
|
Dziś nie sprawdzę ciśnienia muszę zakupić adapter do czujnika sprężania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:00, 23 Paź 2013 |
|
|
bogdan_2008
Starszy młotkowy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska Płeć:
|
|
|
|
I tak dziś wieczorem sprawdziłem ciśnienie na drugim cylindrze " zero "
Uszkodzona świeca żarowa drugiego cylindra - brak żarnika, po zdemontowaniu głowicy uszkodzone zawory i tłok / pęknięty / .
Uszkodzenia znaczne tak, że słupek silnika do wymiany.
Dziękuję za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:25, 25 Paź 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To że tłok pęknięty to musisz zmieniać słupek?tłok do wymiany tylko taki sam z drugiego cylindra zawory do wymiany i gotowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:52, 26 Paź 2013 |
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
| | To że tłok pęknięty to musisz zmieniać słupek?tłok do wymiany tylko taki sam z drugiego cylindra zawory do wymiany i gotowe. |
Pewnie porysowało cylinder.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 8:16, 27 Paź 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | | | To że tłok pęknięty to musisz zmieniać słupek?tłok do wymiany tylko taki sam z drugiego cylindra zawory do wymiany i gotowe. |
Pewnie porysowało cylinder. |
To wszystko do zrobienia,wstawić tuleję i dalej hula na tym samym wale i wiesz co masz.No chyba że były problemy z ciśnieniem oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:04, 27 Paź 2013 |
|
|
bogdan_2008
Starszy młotkowy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska Płeć:
|
|
|
|
Nie napisałem, że jeszcze znacznie uszkodziło głowicę zawory pokrzywione i gładź głowicy też znacznie uszkodzona, cylinder też porysowany.
Po ocenie stanu zniszczeń moim zdaniem chyba lepiej poszukać słupka takiego silnika i sądzę, że będzie mniej ceregieli i chyba taniej.
A z drugiej strony przyglądnę się temu jeszcze w poniedziałek i zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:29, 27 Paź 2013 |
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
Wiadomo trzeba ocenić straty i wycenić koszt naprawy. Sam wybierzesz co zrobić lepiej czy kupić silnik (słupek) czy robić .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:42, 27 Paź 2013 |
|
|
|