Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
audi 100 c3 2.3 1990r. czujnik temperatury
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
audi 100 c3 2.3 1990r. czujnik temperatury
Autor Wiadomość
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
z kałużą jest teraz problem przy tej pogodzie, diagnostyki nie robiłem, ale sprawdziłem sondę miernikiem i pokazuje jakiś dziwny zakres od 0.46 do 0.78 tak skacze 0.58, 0.67, zauważyłem również wystjące odizolowane przewody przy samej sondzie są gołe i trochę postrzepione. woltomierz mam elektroniczny ustawiłem go na 20volt. a mam pytanko odnosnie czujnika połozenia wału korbowego czy można go sprawdzic miernikiem? poniewaz na forach wyczytałem że jak on jest walniety to samochód traci moc, i jest problem z uruchomieniem ciepłego silnika?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Wto 21:48, 04 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Wto 20:57, 04 Sty 2011 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
przepraszam że odpowiadm pod swoja odpowiedzią, ale dzisiaj przyjżałem sie dokładnie temu wtryskowi rozruchowemu i coś jest nie tak moim zdaniem, na jednym przewodzie jest 11.5 volta po przekręceniu stacyjki, a na drugim nic nie ma, masę biore z silnika do tego pomiaru, a więc w tym przewodzie co niby nic nie ma (kolor brązowy) podpiełem do niego przewód żeby podac mu masę, okazuje się że po wpięciu wtyczki do tego wtryskiwacza i po przekreceniu stacyjki jest w nim prąd i jak dotykam tym przewodem do masy to cyka ten wtryskiwacz, i wtedy na obydwu przewodach jest plus.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:03, 05 Sty 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
W jednym jest prąd 12V a w drugim sterowanie,przecież tam nie ma zawsze prądu to jest tylko do zimnego rozruchu dostaje dodatkową dawkę paliwa,a jest sterowany masą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Śro 18:29, 05 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Śro 18:27, 05 Sty 2011 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
tzn. ze ten wtryskiwacz bylby walniety jak po wpieciu w niego na tym przewodzie jest prad, a po drugie nie mam problemu z uruchomieniem zimnego silnika tylko jak jest ciepły,.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Śro 18:40, 05 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Śro 18:40, 05 Sty 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Spróbuj mu podać na ciepłym masę do wtrysku i zobaczysz czy ci zapali,tylko niech ci ktoś kręci rozrusznikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:53, 05 Sty 2011 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
mam pytanko odnosnie regulacji mieszanki PB podpinam miernik pod sonde oscylacja ma być mniej wiecej 0.20-0.85 powiedzcie czym mogę ją wyregulować przy tym moim ukladzie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Czw 16:55, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Śro 19:09, 05 Sty 2011 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
panowie znalazłem chyba problem z odpaleniem ciepłego silnika, a mianowicie chodzi o ten czujnik dwu pinowy, opór na tym czujniku jest ok. ale budowa tego czujnika jest troche skomplikowana poprostu to sa dwa czujniki w jednym, na jednym bolcu tego czujnika mierzymy rezystencje a na drugim przejscie wszystko wzgledem masy, to wyglada tak jak silnik jest zimny rezystencja na jednym bolcu tego czunika powinna byc, a na drugim powinno byc zwarcie, na gorącym silniku na tym samym bolcy bedzie rezytencja według tabeli, a na drugim bolcu powinno byc rozwrcie, i teraz ja u siebie założyłem przełącznik na tym przewodzie gdzie wystepuje zwricie i przy goracym silniku przełanczam go recznie i robie rozwarcie i silnik bez problemu odpala, takze ten czujnik jest do wymiany ale zeby dojsc jaka jest zasada działania jego to jest masakra. znalazłem ciekawa stronke z opisami działania róznych podzespołów tych samochodów w ksiązce tego nie ma tak dokladnie opisanego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Pią 12:18, 07 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Pią 12:14, 07 Sty 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
adagor28 napisał:
mam pytanko odnosnie regulacji mieszanki PB podpinam miernik pod sonde oscylacja ma być mniej wiecej 0.20-0.85 powiedzcie czym mogę ją wyregulować przy tym moim ukladzie.

Składem mieszanki steruje sterownik sonda wychwytuje skład mieszanki i przekazuje na sterownik.W samochodach jest tak że są czujniki np;sonda lambda to jest czujnik tlenu później przekazuje na komputer a komputer przetwarza i wysyła dane na sterowniki i to wszystko działa silnik pracuje wchodzi na obroty.Co do czujnika temperatury to jest dwu pinowy tylko masa na nim jest na obudowie(sprawdź to jeszcze).Jeden przewód idzie do sterownika wtrysku a drugi do sterownika zapłonu.Im więcej tlenu to mieszanka jest uboższa i napięcie jest mniejsze


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:29, 07 Sty 2011 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
tzn. że ta masa z wtryskiwacza rozruchowego jest ze sterownika zapłonu, bo ten wtryskiwacz rozruchowy jest sterowany masa, a ten sterownik zaplonu gdzie on sie znajduje bo po prawej stronie był sterownik k-jetronic i nic więcej. nie rozumiem tylko jednej rzeczy dlaczego jak tym zamontowanym przełoncznikiem przed czujnikiem na jednym przewodzie rozłoncze styk to samochod odpala jak jest cieply a jak go włacze to nie chce albo z wielkimi bulami jakby go zalewało.jak zimny wszystko ok. szukałem na innych forach tak samo ludzie pozakładali te przełaczniki na nowe czujniki, wydaje mi sie że są dwa rodzaje tych czujnikow i z tym jest problem sam osobiscie mam dwa nowe firmy bosch i nic dopiero przyjzałem sie w sklepie internetowym IC tam jest opisany czujnik temperatury (wyłącznik-termiczno czasowy) sterowania wtryskiem ale do audi 100 2.8 i taki czujnik pradopodobnie jest nam potrzebny a tu jest ta stronka na której jest opisana praca tego czujnika
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Pią 16:36, 07 Sty 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale widzisz że wyłącznik termiczny czasowy ma dwa piny c i b a masa jest do obudowy wpięta na sam duł wyłącznika termicznego i on działa gdy kręcisz rozrusznikiem.I tak jest przy zimnym i ciepłym.Zobacz dokładnie rysunek 39 i przeczytaj to co masz opisane z boku czytaj pomału i zrozumiesz tam masz jeszcze uwagę.Prąd na wyłączniku termicznym masz dopiero gdy kręcisz rozrusznikiem nie może być(zasilania)prądu po włączeniu stacyjki.A na rysunku 38 masz ten wyłącznik termiczny przekrój i widać uzwojenie i masę jego.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:10, 07 Sty 2011 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
tutaj gosciu na innym forum napisał :

marek napisał:
u mnie na przewodach jest napięcie na przwodach od wtryskiwacza w momencie kręcenia rozrusznikiem, jeżeli będe wiedział coś więcej opiszę ale myśle ze przyczyną może być sam wtryskiwacz.


napiecie bedzie caly czas, bo jedna strona wtryskiwacza caly czas jest podlaczona do plusa, a druga strone wtryskiwacza komputer kluczuje do masy, gdy chce, zeby psiknął, takze z wlaczona stacyjką i wtyczka zalozoną na wtryskiwacz na obu pinach bedzie ~ +12V. takze lepiej patrzec ktory z pinow schodzi na 0V, lub lepiej podlaczyc zaroweczke rownolegle z wtryskiwaczem.
_________________


no własnie i tutaj to co napisałeś by się zgadzało, u mnie to napięcie jest w chwili przekrecenia stacyjki i tu już jest bład, a na uruchomionym silniku jest na obydwu pinach plus, może mam walniety ten sterownik k-jetronic., ale jak go odłanczam to wogóle auta nie mogę odpalić.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:02, 07 Sty 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
No widzisz,poprowadź przewód od stacyjki lub rozrusznika osobne zasilanie według tego schematu co jest na rysunku 39. A- to będziesz miał zasilanie w chwili kręcenia rozrusznika a resztę to widać,bo to nie ma nic wspólnego ze sterownikiem całkiem osobny obwód.A to co piszesz że cały czas będzie podawać paliwo to się nie nic do wyłącznika termicznego.Bo jak jest zimny to styki są zwarte w chwili podania prądu wtrysk pracuje podaje paliwo,ale i nagrzewa bimetal w wyłączniku termicznym który się nagrzewa i wyłącza wtrysk żeby przy dłuższym kręceniu nie zalewało silnika.A do uruchomienia silnika jak jest gorący służy impulsator też jest zasilany od cewki rozrusznika,w chwili kręcenia włącza i wyłącza zasilanie na wtrysk.I u ciebie tu może być cała wina bo jak masz zimny to ci zapala tylko jak jest ciepły to jest problem bo ci impulsator nie podaje prądu.Możesz do wtrysku do jednego pina podpiąć masę a do drugiego zasilanie to co jest w chwili kręcenia rozrusznika i wtrysk będzie działał,tylko go nie będzie wyłączać w chwili dłuższego kręcenia i może ci zalewać silnik.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pią 22:35, 07 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Pią 22:08, 07 Sty 2011 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
zrobiłem tak na krótko ale dalej nic, chociaż może jest troche inaczej ponieważ jak zgaszę silnik i od razu chce odpalic zero efektu, ale jak podpedałuje mu gazem i przekrece kluczyk to załapie, tzn ze za mało by dostawał paliwa teraz, chodzi mi dokładnie o fitr paliwa dawno nie był wymieniany ale czy by mial znaczenie przy odpalaniu na ciepłym silniku.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:29, 07 Sty 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Pedałowanie przy wtrysku nic nie daje bo nie ma pompki która by szczykneła paliwo.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:40, 07 Sty 2011 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
no to nie wiem o co chodzi, może czysty przypadek. jutro jeszcze powalcze i dam znac o efektach. a ta śruba na przpustnicy co jest do regulacji obrotów jałowych to można ją ruszac bo tam troche ja kreciłem zmniejszajac obroty, ale wyczytałem na forum że nie powinno sie jej ruszac bo silnik sam ustawia sobie wolne obroty.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:50, 07 Sty 2011 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
no witam ponownie, sprawdziłem wszystko i teraz sprawa wygląda tak ze silnik jak jest zimny czujnik podaje sygnał do sterownika ten uruchamia wtryskiwacz rozruchowy, ale jak jest silnik ciepły wtedy wtryskiwacz rozruchowy nie działa i tak powinno być, u mnie jest inaczej tym przełącznikiem który sam założyłem na przewodach od czujnika rozłączam go gdy jest ciepły bo inaczej nie mogę odpalić, wtedy sterownik dostaje sygnał o zimnym silniku i auto mi odpala, bo ten wtryskiwacz podaje więcej paliwa ale dlaczego tak jest przecież powinien normalnie odpalić przy zwykłej dawce paliwa, może jest za mała jak ją zwiększyć?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 12:53, 10 Sty 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
We wtrysku mechanicznym wtrysk rozruchowy załącza wyłącznik termiczny i z opisu wyłącznika wynika że przy dłuższym kręceniu jak by nie zapalil to wyłącznik termiczny wyłączy wtrysk bo bimetal się nagrzeje i się styk rozłączy a później jeszcze dochodzi temperatura płynu i dopiero się załączy gdy silnik wystygnie.A przy gorącym silniku ma służyć właśnie ten impulsator który łączy i rozłącza napięcie do wtrysku rozruchowego i też działa wtedy gdy kręcisz rozrusznikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:54, 10 Sty 2011 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
no to z tego wynika jakby ten czujnik dwu pinowy był jednak walnięty tak? normalnie już na czterech forach opisuje ten temat więcej ludzi ma z tym problemów nie jestem jedyny, albo te czujniki robią felerne albo nie wiem co już może być innego, najlepsze jest to że po każdym resecie gotuje mi się płyn w chłodnicy później już jest wszystko ok. ten czujnik cztero pinowy mam uszkodzony bo błednie wskazuje mi temperature wody, ale zaczynam się zastanawiać czy przypadkiem on moze miec coś z tym wspólnego,


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:35, 10 Sty 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Po jakim resecie komputera?płyn ci się gotuje? czujnik cztero pinowy i wyłącznik termiczny to jest co innego.Na których forach piszesz jak możesz to podaj link do twoich postów.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 0:11, 11 Sty 2011 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
reset robię odłączając akumulator a dokładnie tak jak mi opisywałeś na poczatku zdejmuje na jakiś czas klemę z minusa, a co do tego czujnika dwu pinowego to wszystko sie zgadza on ma dzialać tak jak opisujesz w trakcie nagrzania silnika kręcąc rozrusznikiem nagrzewa sie bimetal a w tym czasie dziala wtryskiwacz rozruchowy, tylko ze w rzeczywistości wyglada to tak ze on mi sie zalancza na jakąs sekundę, i to jest za malo zeby silnik zalapał, moze i by starczyło ale teraz zalezy czy ten wtryskiwacz jest dobrze ustawiony czy przypadkiem on nie leje, na zimnym silniku jakby lał to by nie robiło za wielkiej roznicy ale na cieplym ogromną prawda?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Wto 9:15, 11 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Wto 9:07, 11 Sty 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
KE-Jetronic - wtryskiwacz rozruchowy nie dostaje prądu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz na drugim schemacie czujnik i wtrysk oznaczony liczbą 90 wszystko idzie do sterownika tylko to jest mercedes ale podgląd jest dobry a ty pisałeś że coś miałeś robione.Trudna sprawa do rozstrzygnięcia na odległość.Ale ten wyłącznik termiczny masz oryginalny czy już kupiony w sklepie.
KE-Jetronic -regulacja śrubką , nie odpala już wcale
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Wto 12:27, 11 Sty 2011 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
wyłącznik termiczny kupiony jest w sklepie niby orginał bosch, zmierzyłem jeszcze opór na wtryskiwaczu podpowiedzieli mi ze powinien tam być 2-4 ohm a u mnie jest 10,5 ohm, dzięki za stronki przydadzą się napewno, widze u mnie tutaj ktos wcześniej kombinował w tym autku nie mógł znaleźć winy niedziałającego ssania i coś poprzerabiał, tak jak piszesz na odległość jest co kolwiek cięzko zaradzić, i tak dużo zdziałałem dzięki Twoim podpowiedzią, jeszcze mam jedno pytanko odnośnie tej śrubki do regulacji mieszanki przy reduktorze, było ono zadane tam na forum ale nikt nie odpowiedział, wiem że ona jest gdzieś głęboko trzeba mieć do niej kluczyk imbusowy długi, ale nie wiem w którym miejscu dokładnie ja znaleźć.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 13:11, 11 Sty 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ona jest przed wtryskiem
Regulacje KE -Jetronic i Motronic
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Wto 16:08, 11 Sty 2011 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
super, dzięki kolego za cenne porady położę całą instalacje do tego wtrysku od nowa wyreguluje tak jak ma być i musi działać.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 16:28, 11 Sty 2011 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam ponownie, sory że pisze odpowiedz pod odpowiedzia, ale usterkę usnąłem instalacje wymieniłem jeszcze do tego ten czujnik który kupiłem był jednak walnięty ten stary okazał się dobry orginalny jeszcze, miałem urwany przewód przy czujniku nastawnika ciśnienia od rozdzielacza paliwa, wymieniłem świece na takie jakie były poprzednio tylko ze nowe bosch trzy elektrodowe, ngk jedno elektrodowe chodziły ale zamulały mi auto na tych lepiej mi chodzi silnik teraz odpala czy ciepły czy zimny, a jeszcze tarcza spiętrzająca miała za duży luz powinna mieć około 2mm a u mnie miała powyżej 5mm. Zostało mi jeszcze wregulowanie wolnych obrotów, i jeszcze raz dzięki za konkretne porady.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 9:15, 14 Sty 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin