Autor |
Wiadomość |
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
Audi A4 2,5 tdi nie odpala |
|
Witam!
Mam problem z A4 z 1998r 2,5 TDI 150KM.
Autko zgasło i już nie odpaliło podpięcie pod kompa błąd sterownika pompy, wysłałem do naprawy.
Sterownik zamontowałem wyskakuje tylko błąd zawieszenia silnika (wcześniej też był) i auto nie odpala pompa odpowietrzona i lipa. Co może być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:18, 27 Paź 2011 |
|
|
|
|
rafaello1974
Spec
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: U.K
|
|
audi a4 sterownik pompy |
|
witam moim zdaniem nie zgranie sie sterownika z pompa,,,,problem tkwi w sterowniku moze zaloz inny dobry jak masz i zobacz,
zrob skan sterownika pompy jak masz taki program,,,ja tak robie i pomaga
pozdrawiam
Zaprogramowanie sterownika pompy VP44 Audi A4 (Audi A4,2.5 TDi,180 kM, silnik AKE, 2001 rok, model 8E, pompa wtryskowa o nrze końcowym Audi...106H, nr koncowy Bosch...o24)
Silnik-> logujesz się pinem poprzedzonym zerem-> adaptacja-> kanał 50-> testuj-> zapisz-> kasowanie błędów i koniec
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafaello1974 dnia Czw 17:49, 27 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 17:45, 27 Paź 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Czy ta instrukcja będzie taka sama do tej audi co ja mam?
Jaką podać wartośc przy kanale 50?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:41, 27 Paź 2011 |
|
|
rafaello1974
Spec
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: U.K
|
|
sterownik w a4 2.5tdi |
|
witam sprawdz numery pompy .ale powinno wszystko zagrac po testowaniu sterownika on sie ustawia na parametry fabryczne i czysci go z bledow jak wchodzisz w stan testowania,
pozdr
Odczytujesz PIN np. z deski, commanderem, tacho itp.
- łaczysz sie z 01 silnik
- wchodzisz w adaptację kanał 50
- w odpowiednim polu podajesz odczytany PIN
- zapisujesz i wychodzisz z adaptacji
- kasujesz błędy i fajrant, jak wszystko poszło dobrze odpalasz silnik i buja
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafaello1974 dnia Pią 11:56, 28 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 11:43, 28 Paź 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak przed wymontowaniem sterownika skasowałeś błędy to teraz nie będziesz miał błędu,odpal na Plaku niech chwilę pochodzi poddaj mu więcej to ci złapie większe obroty i wtedy sprawdzisz błędy.Tylko z Plakiem ostrożnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:19, 28 Paź 2011 |
|
|
Doktor
FACHMAN
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
przebija wtryski??
Ja miałem podobny cyrk z bmw e46 okazało sie ze padł i sterownik i pompa- mechanicznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 1:09, 29 Paź 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Własne myslę że coś nie halo z pompą po dłuższym kręceniu wyskoczył znowu błąd sterownika, wysłałem jeszcze raz na gwarancję. Nie wiem czy jest sens jeszcze raz zakładać i próbować odpalać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:06, 29 Paź 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Sprawdzałeś nie ma w niej opiłków? jaki ten błąd jest [01318] czy inny trzeba było otworzyć zaślepkę i zobaczyć czy zmieniał tranzystor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:31, 29 Paź 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Tak to błąd 01318, jak zdejmowałem sterownik to żadnych opiłków nie było widać jak przyjdzie to jeszcze raz spróbuje a jak nic z tego to wyciągam pompe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:24, 29 Paź 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
Sob 22:57, 29 Paź 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
No ale jeśli dobrze zrobili a auto nie odpala to tylko chyba pozostaje szukać sprawnej pompy??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:45, 30 Paź 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak by dobrze zrobili to by nie wyskakiwał błąd sterownika no chyba że zatarło tłoczka ale były by opiłki a mówiłeś że nie ma.Może zatankowali benzynę?czuć ropą czy jest i zapach benzyny? do sprawdzenia.Pompa nie siada tak z dnia na dzień no chyba że zatarło ale pasek pierw by strzelił,tylko elektronika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 13:19, 30 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 13:14, 30 Paź 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Zalane jest ropą jeszcze sam dolewałem do zbiornika a żeby odpowietrzyć to trzeba trochę jej przeciągnąć więc paliwo raczej odpada. Jak przyjdzie sterownik jeszcze raz wszystko odpowietrze i bede próbował odpalić. Jak nie to pompę wyciągam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:20, 30 Paź 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Nie kręć tyle rozrusznikiem tylko Plak i zaraz ci paliwo pociągnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:45, 01 Lis 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Witam!
Dzisiaj otrzymałem sterownik z powrotem ale wstrzymam się z jego montażem.
Wymontowałem pompę i najpierw sprawdziłem przewody szczególnie od przestawiacza wtrysku są trochę spękane ale zwory nie robią.
Ale od tak sobie przecież sterownik nie pada, moim podejrzanym jest przytarty zawór wysokiego ciśnienia, czy jest jakaś metoda żeby go sprawdzić czy działa?? Nie za bardzo chce mi też on wyjść z pompy, trzeba go podważyć??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 14:51, 04 Lis 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale masz tylko zawór początku tłoczenia i zawór regulacji dawki paliwa nie ma zaworu wysokiego ciśnienia to nie jest C-mon Raj.Między króćcami do przewodów masz zawór regulacji dawki paliwa a od spodu masz zawór początku tłoczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:30, 04 Lis 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
No chodzi mi o zawór dawki czy jest jakiś sposób by go sprawdzić??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 0:52, 05 Lis 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale w twoim przypadku to zawór początku tłoczenia on steruje i uruchamia tłok który się zaciera,przez to pytałem się czy nie ma w pompie opiłków.A steruje nim właśnie ten spalający się tranzystor w sterowniku.Przekrój pompy;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Sob 21:54, 05 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 20:52, 05 Lis 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
No jak już wcześniej pisałem opiłków nie ma pompa obraca się lekko i płynnie.
Ale pompę zamontowałem do autka co się jednak okazało rozrząd ustawiony dobrze ale pompa na drugim pasku już nie był przestawiona o 3 zęby. Ponownie wszystko odpowietrzyłem ale motor nie gada. Błędów nie było ale po kilku kręceniach wyskoczył błąd czujnika położenia wału. Wymienię go i będe próbował a jak nie odpali to już nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 0:13, 06 Lis 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale to ty wymontowywałeś pompę i źle ustawiłeś?sprawdź przewody wysokiego ciśnienia czy dobrze podłączyłeś za kolejnością i gdzie był pierwszy cylinder.Podaj ten kod błędu czujnika wału i zobacz czy chodzi na Plaku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:09, 06 Lis 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Ja rozrządu nie ruszałem tylko wymontowałem pompę. A jak ustawiłem rozrząd na znaki to pompa była cofnięta o 3 zęby. Przewody ciśnienia są tak ukształtowane, że nie ma możliwości ich pomylić. Na plaku odpali. Czujnik położenia nie nie wykazuje oporności na 2 i 3 pinie więc myślę że będzie o wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mario23 dnia Nie 14:09, 06 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 14:07, 06 Lis 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Podaj ten kod,błąd czujnika wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:38, 06 Lis 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Kod błędu 1126
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:35, 06 Lis 2011 |
|
|
rafaello1974
Spec
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: U.K
|
|
|
|
witam zrob pierw jak roman ci radzi odpal na plaku niech pociagnie sam paliwa i n iech pochodzi troche a potem zobaczysz co dalej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 0:30, 07 Lis 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Sprawa jest taka że wymieniłem czujnik wału pokręciłem chwilę i błąd czujnika znowu wyskoczył (czujnik nowy, nie chińszczyzna) i dalej nie odpala, a jak mu psinę plaka to tak jak by przyblokowywało silnik, a akumulator dobry a dużo nie psikam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 17:34, 08 Lis 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Przyblokowy wuje bo za bardzo mu psikasz z dalsza to rób i po troszku i będzie chodził na Plaku tylko delikatnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 21:25, 08 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 21:24, 08 Lis 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Ok Roman dzieki za rady starałem się tak robić ale jak teraz ściągłem pokrywę z prawej głowicy to znak na wałku z tyłu nie pokrywa się z napisem po otwarciu korka oleju. Najpierw rozkopie ten rozrząd i ustawie jak trzeba i powinno grać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:38, 08 Lis 2011 |
|
|
rafaello1974
Spec
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: U.K
|
|
|
|
czesc nie podwazaj bo moze strzelic i po zawodach ,jakos go wyciagniesz,ale sterownik niewiem jak go sprawdzic poza pompa,naprawde z mojej strony palilbym go na plaku jak roman pisze i jak zaskoczy to powinien juz potem silniczek pykac,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:45, 08 Lis 2011 |
|
|
mario23
Super Spec
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląskie Cz-wa Płeć:
|
|
|
|
Dalej kombinuje z audi na wolnym czasie i jest taki problem, że nie mogę ustawić rozrządu. Wał jest zablokowany, prawa głowica zablokowana, a lewej głowicy nie da się ustawić znak powinien być na środku wlewu oleju a się chowa. Brakuje 3 zębów do prawidłowego ustawienia i nie mogę cofnąć dalej bo blokuje zawór o tłok. Dzisiaj ściągnołem tą głowicę i zawory proste wszystko ok. Co mogę zrobić z tym fantem Panowie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:17, 14 Lis 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Trzeba było wycofać lekko wał i przekręcić wałek i podjechać z powrotem wał do znaku,po prostu trafiłeś na mijankę zaworów i ci nie puściły bo był tłok u góry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:30, 14 Lis 2011 |
|
|
|