Autor |
Wiadomość |
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
Audi A6 2003r 1,8T |
|
Witam
miesiąc temu wymieniałem rozrząd dziś przyjechał na "sznurku". Klient mówi ze zapaliła się kontrolka oleju zaczelo piszczeć po czym jechal dalej po kilku km znów zapaliła sie kontrolka wrzucił na "luz" auto zgasło i nie chce odpalić. Moje obawy rozrząd ale wiem ze w tych silnikach padały pompy oleju i między sobą wałki się przestawiały ale czy dobrze myśle. było kilka błędów ale zapamietałem jeden czujnik położenia wałka rozrządu zły odczyt albo źle włożony czujnik. Jutro sprawdze ustawienie rozrządu choć twierdze ze się nie przestawił bo zablokowalo by silnik... co jeszcze wypadało by sprawdzić? Jakieś podpowiedzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:11, 12 Lis 2013 |
|
|
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Rozrząd jest dobrze tylko mogło przytkać smoka pompy oleju i zapalała się kontrolka,co do odpalenia sprawdź mu ciśnienie w cylindrach.Ale coś mogło się pozacierać.Wałki są napędzane łańcuchem i możesz sprawdzić ich ustawienie,jest chyba od koła do koła 16 rolek po ustawieniu kół do znaku,tylko na lewym wałku o jednego zęba dalej.nie na przeciwko znaku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 23:16, 12 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Wto 22:40, 12 Lis 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
jak na razie wiem ze nie ma cisnuienia jak bede miał czas ściągne pokrywe i osłony rozrządu bede patrzył czy rozrząd nie poleciał. Dziwna sprawa zeby na kazdym cylindrze było po 2 atmosfery...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 1:12, 14 Lis 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Dopiero w poniedziałek zabieram się za to auto. Mam nadzieje ze nie poleciał rozrząd bo to by wynikło z mojej winy choć ten rozrząd nie da się źle złożyć tam jest napinacz hydrauliczny zrobiłem książkowo jak zawsze z wiertłem 6mm. no chyba ze nowy napinacz hydrauliczny poleciał albo jak mi się zdarzyło napinacz był tak mocny ze wygiął zderzak (gdzie trzpień napinacza opiera się o rolkę). ale to mija się z faktem tej kontrolki olejowej... W poniedziałek bede wiedział co i jak. mam nadzieje ze łańcuch puścił. jestem zawsze zasadniczy i jeżeli to błąd rozrządu to pokrywam szkody ale nie ciągle w to nie wierze bo po ściągnięciu górnej osłony pasek napiety i nie poszczerbany...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:51, 14 Lis 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Dla jasności panewka na 3 korbowodzie się obróciła silnik zgasł bo nie było ciśnienia w popychaczach.. zakończy się wymianą silnika.
Uszkodzenia: 2 panewki na wałku rozrządy (nie wymienne), 3 panewki na wale
Dzięki za odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:18, 20 Lis 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To że się zatarł to było wiadome[nie było ciśnienia] ale jaka była przyczyna? pompa oleju uszkodzona,zatkany smok pompy,brak oleju.To potrzebny cały silnik,bo turbina też zatarta.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Czw 9:53, 21 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 20:51, 20 Lis 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
pompa nie dawała cisnienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:41, 22 Lis 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Ręce opadaja klient przywiózł słupek przełozyliśmy po długich mękach odpalił wywalał błąd z czujnikiem położenia wału po kilku sekundach pracy błąd zniknął... Chodzi jak diesel. Dzisiaj sprawdziliśmy ciśnienie oleju wynosi równe 0 na niskich i równe 0 na 2tys obrotów... Głowica sucha. Normalnie porazka silniki jutro bedzie nowa pompa zobaczymy czy coś zmieni. Jeżeli nie to sznurek i na złom...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:17, 02 Gru 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Pompa wymieniona pompuje aż miło ucichło wszystko tylko lekko łańcuch tarabani...
Auto wyjechało zobaczymy ile pochodzi... Zycze mu dobrze ale ten silnik to szrot...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:03, 03 Gru 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To pompa była tak słaba że nie zaciągnęła oleju nawet na zimnym silniku? trochę dziwne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 10:04, 04 Gru 2013 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | To pompa była tak słaba że nie zaciągnęła oleju nawet na zimnym silniku? trochę dziwne. |
nie wnikam ciśnienia nie było w ogóle nawet przy odkręconym czujniku powinno pchać a tu kapało jak z rany...
W pompie jest zaworek upustowy on był walnięty zamiast pompować ona cofała olej do miski. Wymieniona auto pojechało
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Sob 11:40, 07 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 21:28, 04 Gru 2013 |
|
|
|