Autor |
Wiadomość |
miichu666
Podawacz kluczy

Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
bmw silnik VANOS czy ktos wyciągał wałki |
|
mam problem zabrałem się za rozbieranie silnika z tym nieszczęsnym zasysaniem korka jest problem bo ma zmienne fazy rozrządu potrzebuje jakiś rysunków technicystycznych dotyczących ustawiania tych walków nie mogę namierzyć żadnej literatury jeśli macie jakieś namiary prośże o wsparcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:01, 31 Sie 2010 |
|
 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Musisz wyciągnąć ta jak jest teraz później złożyć,on wychodzi pod takim skosem musisz to jakoś zaznaczyć,bo później trzeba ustawiać to puszczając ciśnienie powietrza w układ olejowy.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Wto 22:36, 31 Sie 2010 |
|
 |
boss22
Mechanior

Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Wiecej fachowy porad znajdziesz tu na temat : [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 3:44, 02 Wrz 2010 |
|
 |
miichu666
Podawacz kluczy

Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
mam jeszcze jedno pytanko, mianowicie zanim odkręciłem koła rozrządu z nieszczęsnym vanosem to zablokowałem wałki robiąc prowizoryczną blokadę, która trzyma wałki nieruchomo(taki mostek z dwóch pospawanych płaskich kluczy 20, ta sama zasada co oryginalna blokada bmw tylko, że moja jest jeszcze dokręcana do jednej z panewek wałka) także walki rozrządu raczej sobie ustawie tylko ten wałek od valvetronica czy on musi być jakoś ustawiony przed odpaleniem, czy wystarczy go ustawić w pozycji całkowicie uchylonej, którą powoduje sprężyna na końcu tego wałka, a komputer sam go podstawi biorąc dane z czujnika na drugim końcu czy trzeba go tak podstawić żeby jednak zawory ssące były mocniej otwierane.Pytam o to bo podczas ściągania pokrywy zaworów silnik sterujący tym systemem podniósł się o kilka milimetrów co świadczy o tym że walek lekko się przestawił i nie było bezpośredniej możliwości podejrzenia jak był ustawiony pierwotnie przed zdjęciem obudowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:36, 05 Wrz 2010 |
|
 |
miichu666
Podawacz kluczy

Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
no i stało się, mianowicie rozebrałem silniczek prawie w mak i chyba jest przyczyna , a nawet dwie. Po pierwsze to spalone uszczelniacze zaworowe (twarde jak kamienie), po drugie peknięte obie glowice na każdym cylindrze pomiedzy zaworami wydechowymi jakby jeszcze tego było mało to kanały w glowicy odpowiedzialne za za doprowadzenie powietrza do spalin kompletnie zatkane.
Prawą glowice rozbieraliśmy troche po omacku dlatego potrzebowałbym jakiegoś schemaciku jeśli ktoś posiada to byłbym rad, przy lewej stronie byliśmy trochę mądrzejsi i pomierzyliśmy wychylenie wałków kątomierzem precyzyjnym, czy prawa strona ma być tak samo ustawiona , może ktoś wie pod jakimi kątami powinny być te wałki oryginalnie.
z góry dziękuje za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:16, 19 Wrz 2010 |
|
 |
|