Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
brava słabe hamulce w upały

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
brava słabe hamulce w upały
Autor Wiadomość
arturoowiski
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post brava słabe hamulce w upały
dlaczego jak jest zimno lub tak do 20-25C to jest ok a jak jest tak jak np dzisiaj czyli ponad 30st to musze mocniej naciskać na pedał i jest jakby twardy i auto jakby słabiej hamuje?
Zresztą na suchym to ja nigdy nie zahamuje tak zeby abs zadziałał tylko na mokrym lub na śniegu, lodzie bo na suchym w życiu


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:06, 09 Lip 2011 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam. Bo ABS ma działać na mokrym i na śniegu abyś nie wpadł w poślizg. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 18:57, 09 Lip 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
zapewniam Cie ze auto nie hamuje słabiej jak jest ciepło - poprostu nie tracisz przyczepności. Wjedz na jakas szutrową droge, enentualnie jakis asfalt posypany piaskiem, albo poprostu gwałtownie i mocno wcisnij hamulec i do konca - ABS zadziała. tylko zapnij pasy zebyś zebów o kierownice nie wybił.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 1:27, 10 Lip 2011 Zobacz profil autora
arturoowiski
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Właśnie na SKP auto przeszło przegląd i np test hamulców a mam wrażenie ze jak jest zimno, chlodno to hamulce działają ok ale np przy temperaturach takich jak wczoraj, dzisiaj to hamując normalnie pedał staje sie duzo twardszy i np wczoraj jadąc za autem z prędkością jakis 70 auto szybko zwolniło do 30 to ja ledwo co wyhamowalem a wciskałem naprawde na maxa i auto za mocno nie hamowało.
Robiłem kiedys takie testy i na równym i suchym asfaldzie z jakies 60km/h wcisłem na maxa hamulec to w życiu nie mogłem zablokowac kół tz włączyć abs bo on sie poprostu nie właczał, właczał się tylko jak podczas tego hamowania ostro skręciłem kierownicą to na ostatnich metrach hamowania sie na sekunde, dwie włączyl bo to czułem.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 9:39, 10 Lip 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
ABS
Antilock Breaking System
Układ przeciw blokujący hamulców
Elektroniczny system Zapobiegający blokowaniu kół pojazdu podczas hamowania. Pozwala na uzyskanie maksymalnej siły hamowania w dowolnych warunkach drogowych. Umożliwia to zachowanie pełnej sterowności pojazdu w czasie hamowania, ponieważ nie dopuszcza do poślizgu kół. Zasadnicze elementy systemu to czujniki umieszczone w kotach, elektroniczny system sterujący oraz zawory ograniczające ciśnienie w poszczególnych sekcjach układu hamulcowego. PATRZ: ASR, BAS, EBS, ESP
Po to ten system jest założony,trochę trzeba poczytać.
ASR
Automatic Stability Regulation
Automatyczna regulacja stabilności jazdy
System elektroniczny zapobiegający poślizgowi kół napędowych w trakcie ruszania, przyspieszania, a także podczas jazdy na zakrętach oraz po niejednorodnych nawierzchniach. W sytuacji, gdy następuje poślizg któregokolwiek z kół, uruchomiony zostaje system, który może indywidualnie go przyhamować. Możliwe jest zmniejszenie momentu obrotowego silnika (odcięcie paliwa, zmiana dawki paliwa). Niektóre układy mogą również blokować mechanizm różnicowy lub zmieniać rozdział momentu napędowego na prawą i lewą półoś. Umożliwia to ruszanie samochodem z maksymalnym przyspieszeniem, zapewnia stabilną jazdę przy zmiennych warunkach drogowych, a także chroni opony przed nadmiernym zużyciem. Najczęściej układy te są montowane wraz z układem ABS

BAS
Brake Assist
Elektroniczne sterowanie układem hamulcowym
Nazwa systemu elektronicznego skracającego długość drogi hamowania w sytuacjach awaryjnych. Układ jest integralną częścią serwomechanizmu hamulca. Awaryjne ha-mowanie jest rozpoznawane przez przyspieszone przemieszczenie pedału hamulca za pośrednictwem czujnika położenia membrany. Po otrzymaniu takiego sygnału elektroniczny system sterujący otwiera elektrozawór zwiększający do maksimum ciśnienie w układzie hamulcowym. W ten sposób system przyspiesza w sytuacjach awaryjnych działanie hamulców i to w dodatku z pełną mocą. Współpracuje z systemem ABS, co pozwala na zachowanie pełnej sterowności samochodu. Stosowany jest w samochodach Mercedes klasy E, S i SL jako wyposażenie seryjne. Jak wykazały testy, przy prędkości 100 km/h droga awaryjnego hamowania zmalała z 73 m do 40 m,


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 13:02, 10 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Nie 12:57, 10 Lip 2011 Zobacz profil autora
arturoowiski
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
widze ze nie rozumiemy sie
CZUJE jak wlacza sie abs na śniegu wlacza sie na lodzie tez
na aslfaldzie morym jak mocno zahamuje to sie wlaczy ale jak asfald jest suchy i równy to nie ma szans aby zalaczył sie abs bo hamulce nie hamują na 100 procent wg mnie
zauwazylem tez ze jak jest skwar jak dzisiaj to zeby normalnie hamowac musze uzywac kilku ktrotnej wiekszej sily i hamulec jest twardszy niz zwykle


Post został pochwalony 0 razy
Nie 15:45, 10 Lip 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Posyp sobie piasku na asfalcie po jednej stronie i ABS ci zadziała bo koła dostaną poślizgu i pedał ci będzie masował stopę bo zadziała silnik elektryczny który steruje ciśnieniem do siłowników hamulcowych w zależności jak czujka wychwyci obroty kół.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:40, 10 Lip 2011 Zobacz profil autora
arturoowiski
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
tylko czemu abs nie dziala na suchym jak np w seicencie na tej samej drodze wciskajac max pedał kola stają i jest głośny pisk no to u mnie powinien zadzialac abs a wg mnie hamulce nie hamuja jak powinny i nie dziala abs


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:00, 10 Lip 2011 Zobacz profil autora
QUSY
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Może padło serwo, naciśnij hamulec na zgaszonym i odpal, jeżeli pedał troszkę wpadnie to trzeba będzie szukać gdzie indziej. Może są już liche klocki i tarcze ?
ABS nie działa na suchym dlatego że hamulce nie mogą zablokować kola.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:38, 10 Lip 2011 Zobacz profil autora
arturoowiski
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
na to wpadłem ze abs nie dziala na suchym bo hamulce nie mają sily zahamowac ale to jest ok czy nie moze opony o szerokosci 195 nie idzie rady zablokowac na suchym?

jak silnik zgasze to pedal jest miękki tylko przez 5 naciśnięć gdzies, nawet po nocy jest miękki jest ok? czy po nocy powinno to ciśnienie z serwo zejść?

Jak pisalem gdy temp na dworze jest ponad 30C to hamulce dzialają o wiele gorzej niz przy 20C przy 20C jest ok


Post został pochwalony 0 razy
Pon 12:01, 11 Lip 2011 Zobacz profil autora
QUSY
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
No to może zapowietrzony jest, albo jakaś nieszczelność. Może być tak że płyn jest stary i ma niską temperaturę wrzenia, jeśli nie był wymieniany to może zacząć od tego.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:44, 11 Lip 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
no to sie teraz zacznie....jaka ma miec, co ile wymieniac.... po co??? Gdyby płyn był do kitu to po 3 porzadniejszym hamowaniu juz by nie miał czym hamowac... I zapewniam Cie ze te 10czy 20stopni temp na zewnatrz nie zrobi roznicy. i pomijam tutaj zachowanie pedału hamulca...


Post został pochwalony 0 razy
Wto 3:22, 12 Lip 2011 Zobacz profil autora
arturoowiski
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
płyn na pewno ma powyżej 3 lat a moze nawet od nowości nie wymieniał nikt
ale auto hamuje tylko jak jest gorąco pedał twardnieje


Post został pochwalony 0 razy
Wto 15:07, 12 Lip 2011 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Jeśli płyn ma więcej niż 3 lata to go wymień i odpowietrz hamulce aa nie kombinujesz. Wiesz o co chodzi a piszesz głupoty. Szukasz dziury w całym. Piszesz postów kilka a dalej lipka.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:04, 12 Lip 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin