Autor |
Wiadomość |
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
ciekawe przypadek kia clarus. spalone uzwojenie alternatora |
|
wiatam serdecznie. autko jak w temacie . problem to spalone uzwojenie alternatora. alternator do regeneracji. wrucił ook. ładowanie 14v bez obciazenia. z obciazeniem swiatła nadmuch itp. 14v.
ale jak właczyłem klime to uzwojenie znowu sie zjarało. tylko teraz nie wiem czy od tego ze moze dali du... w regeneracji czy od tego ze jest gdzies zwara... i tu moje pytanie jakiego produ trzeba zeby skopciło sie uzwojenie? 80A wiecej mniej? miał ktos podobny przypadek?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:27, 27 Wrz 2010 |
|
|
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Jaka moc alternatora? zobacz czy nie masz zwarcia nigdzie w obwodzie klimy... Czy bezpiecznik nie jest zastąpiony "gwożdziem"
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:10, 27 Wrz 2010 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
nie ma zwary kable zimne . nie czuc smrodu ......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 8:29, 28 Wrz 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Jeżeli to był regenerowany altek to uzwojenie było stare tzn używane. Podczas regeneracji wymieniają łożyska, szczotkotrzymacz, regulator itp a cały stojan zostaje stary, toczą też komutator (mój brat tym handluje więc wiem)
Po za tym jeżeli miał być gdzieś zwarę to poleciał by regulator co? Czy się myle?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:37, 28 Wrz 2010 |
|
|
Du-Di
Młotkowy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
|
|
|
Kełysz już ci wskazał gdzie może być problem.Ja jak naprawiam alternatory to sprzedający pyta mnie czy to auto z klimatyzacją. Więc uzwojenie powinno być grubsze. Możliwe ,że miałeś uszkodzoną diodę prostowniczą plusową ( zwarcie ) i alternator dostawał prądu z akumulatora w uzwojenie stojana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:07, 01 Paź 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
A ja się wywiedziałem w temacie i cofam swojego poprzedniego posta w którym twierdziłem że uzwojenie nie spali się jeżeli w instalacji jest zwarcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:55, 01 Paź 2010 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
panowie wymienili uzwojenie ale jeszcze potemj wymienili regulator i łozyska i znowu uzwojenie wraz z komutatorewm i wogóle wszystko wymiennili tylko obudowa została i zaczoł działac. poprostu oni dali du... dzieki za pomoc ale przypadek był ciekawy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wasylek dnia Nie 22:22, 03 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 22:21, 03 Paź 2010 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|