Autor |
Wiadomość |
fredox1
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew Płeć:
|
|
Czy kończy się pompa oleju? - peugeot 406 |
|
Po dogłębnym osłuchaniu silnika Peugeota 406 1.8 16V – EW7J4 z 2002 roku stwierdzam że z dolnej jego części od strony napędu rozrządu dość głośno słychać jakby głuche przetłaczanie jakiegoś płynu – przynajmniej tak mi się wydaje, ciężko mi zdefiniować ten dźwięk, pierwotnie myślałem że może to być pompa cieczy chłodzącej – ale ta opcja odpadła po wymianie pompy razem z kompletem napędu rozrządu, następna opcja to pompa oleju ktoś ma jakieś inne sensowne pomysły co to może być…
Nie mierzyłem ciśnienia oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 1:54, 16 Gru 2009 |
|
|
|
|
borys2121
Młotkowy
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
|
|
|
najpierw zmierz cisnienie oleju> to forum kolego jest dla mechanikow a wrozek czy jasnowidzow, trzeba opierac sie na faktach
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 8:08, 16 Gru 2009 |
|
|
fredox1
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew Płeć:
|
|
|
|
okazałeś się niesamowicie pomocny "kolego", dzięki za przypomnienie dla kogo jest forum, ciężko na to wpaść ...
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 13:55, 16 Gru 2009 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | najpierw zmierz cisnienie oleju> to forum kolego jest dla mechanikow a wrozek czy jasnowidzow, trzeba opierac sie na faktach
pozdrawiam |
Ja wyczytałem że może się rejestrować każdy a ty jak nie chcesz udzielić pomocy to nie odpowiadaj a nie pisz głupoty.
A co do pytania to może słychać łańcuszek co napędza pompę oleju bo przeważnie u francuzów pompa oleju jest napędzana łańcuszkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 17:10, 16 Gru 2009 |
|
|
fredox1
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew Płeć:
|
|
|
|
w tym silniku pompa oleju nie jest napędzana łańcuszkiem tylko bezposrednio wałem korbowym podobnie jak w niemieckich samochodach (przynajmniej w oplach)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:30, 16 Gru 2009 |
|
|
turboplus+
Starszy młotkowy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
No ale kolega borys2121 dobrze napisal trudno cos zdiagnozowac na odleglosc sprawdz cisnienie oleju wtedy bedzie wsio wiadomo.. a czy po odpaleniu silnika swiec ci sie kontrolka od oleju jak tak to ja dlugo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:30, 16 Gru 2009 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
[quote="fredox1"]w tym silniku pompa oleju nie jest napędzana łańcuszkiem tylko bezposrednio wałem korbowym podobnie jak w niemieckich samochodach (przynajmniej w oplach)[/quote
Ok mogłem zobaczyć bo akurat stał na skrzynię i sprzęgło jaka jest przednia pokrywa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:47, 16 Gru 2009 |
|
|
fredox1
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew Płeć:
|
|
|
|
kontrolka od oleju gaśnie natychmiast po uruchomieniu silnika, zmierzę cisnienie oleju i się odezwę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 9:50, 17 Gru 2009 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
to na pewno nie pompa jak kontrolka ci gaśnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:09, 17 Gru 2009 |
|
|
zubi1990
FACHMAN
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
napęd pompy olejowej(łańcuch)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:52, 17 Gru 2009 |
|
|
fredox1
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew Płeć:
|
|
|
|
teraz widzę że kontrolka od oleju jest przekombinowana - moja wina nie zwróciłem na to uwagi, wcześniej nie było powodów..... samochód mam od 3 - mcy, dodatkowo nie podoba mi się praca tej pompy, dlatego konieczny jest pomiar tego ciśnienia, przejechałem tym 3 tys. km - gdyby pompa była całkowitym złomem to już nie miałbym silnika
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fredox1 dnia Śro 11:49, 17 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 11:18, 19 Gru 2009 |
|
|
fredox1
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew Płeć:
|
|
|
|
z tym pomiarem ciśnienia to prędzej kupię ten ciśnieniomierz aniżeli się będzie mi dane zmierzyć to u kogoś!
Podłączyłem lampkę bezpośrednio pod czujnik ciśnienia oleju i gaśnie ona zaraz po uruchomieniu silnika zarówno na zimnym i gorącym oleju więc ciśnienie jest ok
Widzę że ktoś już tę pompę wyciągał bo obsmarował ją silikonem i na tle silikonu pod miską olejową (nie ma uszczelki w oryginale) wygląda to chamsko
miska olejowa wygląda na nieodkręcaną więc zastanawia mnie jak wyjęto pompę nie okręcając miski olejowej - jest tam śruba, która trzyma smok do bloku
[link widoczny dla zalogowanych]
oznaczona na rysunku nr 74
nie wcześniej jak za 2 tyg ściąganie miski olejowej i wyciąganie pompy ... zobaczymy co jest grane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 11:17, 22 Gru 2009 |
|
|
samuraj2000
Młotkowy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Panowie podłączam się pod temat bo mam coś podobnego w samochodzie z takim samym silnikiem, u mnie to coś jakby głuche cykliczne pukanie blachy o blachę dobiegające gdzieś od strony pompy oleju/ miski olejowej, zdjąłem miskę olejową bo pomyślałem że może coś się obluzowało - deflektor oleju, albo śruba mocująca smok do bloku silnika, ale wszystko w porządku, ma to miejsce również na odpalonym silniku po zdjęciu paska osprzętu więc wykluczam cokolwiek z osprzętu, ciśnienie oleju ok, pukanie jakby słabnie na gorącym silniku po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy
POMOCY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:02, 18 Sty 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Może głos się wydostaje od rozrządu? sprawdź dokręcenie koła pasowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:24, 18 Sty 2010 |
|
|
samuraj2000
Młotkowy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
koło pasowe jest lux dokręcone bo ściągałem je żeby wykluczyć to że to ono może powodować to pukanie, pomyślałem o nim bo jest z gumą w środku do tłumienia drgań
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:41, 18 Sty 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To te koła właśnie tak pukają sprawdź go dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:37, 18 Sty 2010 |
|
|
samuraj2000
Młotkowy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
jutro zdejmę to koło pasowe i odpalę bez niego silnik, sam już nie pamiętam czy odpalałem silnik bez tego koła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:08, 19 Sty 2010 |
|
|
samuraj2000
Młotkowy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
Czw 17:54, 21 Sty 2010 |
|
|
fredox1
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew Płeć:
|
|
|
|
rozprawiłem się z tymi dźwiękami przetłaczania płynu okazało się że smok oleju był przytkany ale na tyle że nie zapalała się kontrolka oleju, na zimnym oleju słychać było jak ssie olej a jak się olej nagrzał to już nie
umycie i wyczyszczenie smoka + nowa uszczelka załatwiło sprawę
problem rozwiązany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:59, 23 Sty 2010 |
|
|
|