Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
czy trzeba wymieniac olej w silniku?

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
czy trzeba wymieniac olej w silniku?
Autor Wiadomość
mareknom
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post czy trzeba wymieniac olej w silniku?
prawko mam od niedawna
auto którym jezdze nalezy do taty
ostatnio przegladalem papierki i doszlem do wniosku
ze olej, f powietrza, oleju, paliwa, kompl rozrządu wymieniane byly 3 lata temu 15tys km temu
wg insrukcji olej i filtr nalezy wymieniac co 15tys km lub raz w roku a warónkach niekorzystnych co 7,5tys km lub co 6miesiecy
auto jezdzi na gazie na odcinkach 1-10km wiec raczej jazda jest w warunkach niekorzystnych
mówiłem tacie co od o tym mysli i ze trzeba olej wymienic
to powiedział ze nie trzeba bo mało tym autem się jezdzi i ze nie będzie wymieniał
co o tym myslicie
jako ze jezdze tym autem sam to sie troszke boje zeby sie nie rozkraczyl bo co zrobie?!

dziękuje


Post został pochwalony 0 razy
Sob 15:30, 25 Cze 2011 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Zmien olej,wymien filtry i ciesz sie jazda. Jakie to auto? Na co ile km jest przewidziana wymiana rozrzadu?
P.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 15:50, 25 Cze 2011 Zobacz profil autora
mareknom
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post
No wiec tak prawko mam jak pisalem od niedawna
auto jest rodziców konkretnie taty ale on tym autem nie jezdzi prawie wcale bo i to do roboty autem nie jezdzi a i ma swoje drugie
kupiliśmy to auto 3 lata temu i odrazu wymienilismy w nim olej, f oleju, powietrza, paliwa i kompl rozrządu czyli rolki, napinacze i pasek koszty byly dosyc znaczne
i odrazu sekwencja zamontowana i to bylo 3 lata temu i 15k temu i od tego czasu nic nie ruszane tylko paliwo lane
auto to opel vectra b 1,8

jakos rodziców przekonalem i juz jezdze autem a nie pociągiem bo sie bali na początku zebym jezdzil i mi zakazali calkiem jezdzic autem samemu:D
no a jak sam jezdze to zaczynam sie martwic o stan tego auta
jezdzi ok chce tylko zeby sie nie psulo chce zrobic to co mozliwe zebym zawsze dojechal z punku a do b bo nie widzą mi sie naprawy, holowanie pfu,pfu ...

jesli rozdząd byl wymieniany 15k to jeszcze zostalo 45tys jazdy? dobrze rozumuje? co 60k wymienia sie sam pasek czy kompl? w instrukcji jest to pogmartwane
rozrząd byl wymieaniany 3 lata temu i 15k tz komplet wiec z tym mam spokój?

a co do oleju to lany byl chyba mobil 1 10w 40 i ja ostatnio kilka miesięcy temu spr poziom i byl ponizej min wiec dolalem 0,8l najtanszego lotosu/orlenu 10w 40 dobrze zrobilem? teraz jest na 2/3 wskaźnika i spr co miesiac lub czesniej
0,8l oleju bierze moje auto na 12tys km, jest tragedia?
aktualnie ten olej czyli mobil z mieszany z lotosem ma 15k i 3lata (a wymiana ma byc co 15k/rok lub 7,5k/6m zalezy od jazdy)
no i wlasnie mówilem tacie, mówil ze nie potrzeba bo malo jezdze, sam w swoim aucie olejów, filtrów wcale nie wymienia i jezdzi bezawaryjnie... nie znam sie za bardzo na autach

akumulator spr sam to ma ponad 4lata i 12,25V, ladowanie ma 14,4-14,5V ok? no i juz pasowalo by zbierac kase na aku

czytalem forum to sie doczytalem ze jesli chodzi o lpg nas zrobili tkz "druciarze" w bambucho i dali najgorsze co moze byc?! bo mam staga 300 wiec jest ok ale reduktor alaske do 90km a auto ma 115km i wtryski najgorsze valteki i sie doczytalem ze trzeba koniecznie wymienic to bo auto sie psuje? moze wypalic zawory itp co o tym myślicie? a auto jezdzi na tym ok no wiadomo ze jest slabsze niz na pb ale troszke a jezdzi 2 razy taniej, sam ostatnio wymienilem 2 filtry, sprawy groszowe nic nie zyskalem ale filtry wymienilem i to sam i z tego sie ciesze, zadnej kalibracji nie robilem bo zresztą nie stac mnie na to, ale spalanie wynosi 10,2-11,3l lpg i jezdzi sie dosyc tanio niz na pb, zmieniac cos w tej instalce?

No i wlasnie czy jezdząc na ww. częściach mam sie obawiac ze sie cos zepsuje np silnik zatrze na amen i trzeba będzie robic jakąś drogą naprawe albo auto pójdzie na złom? na jakich obrotach mam jezdzić? czy moge od czasu do czasu dac po garach i do 5500-7000 dociagnąć? nie jest przeszkodą olej lub te słabe komponenty lpg? czy na tym lpg musze jezdzic tak do max 2500-3000 i nie wiecej bo szkoda auta?!

no wlasnie to wszystko chcialbym sie dowiedziec
akurat aktualnie ostatnio tankowalem lpg i pb bo pb musi byc? aktualnie mam 1/4 baku i narazie nie stac mnie na jakies wymiany jeszcze chcialbym przejechac kilka tys km do 5tys km czyli kilka miesięcy do roku tak lejąc tylko gaz

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Sob 18:03, 25 Cze 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Na Twoim miejscu wymieniłbym przynajmniej olej i filtr oleju. Ze spalaniem oleju nie ma tragedii. Co do pałowania na gazie to lepiej nie przeginać, tym bardziej ze ten reduktor taki słabawy i jeszcze mieszanka bedzie za uboga......po co robić problemy.... Chcesz jeździć ostrzej to przełącz na benzyne i śmigaj. Dobrze ze pamietasz o tym ze jak jeździsz na gazie to zeby paliwko w baku było... tyle co masz to spokojnie wystarczy:)


Szerokiej drogi..... Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Nie 2:25, 26 Cze 2011 Zobacz profil autora
mareknom
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post
Teraz pytanie za 100 pkt jeśli teraz oleju nie wymienie tylko za jakies pare tys km czyli jak olej i filtr oleju będą mialy nalatane ok 20tys km 3,5-4lata to cos się stanie? poziomu pilnuje aktualnie jest tam mobil 10w 40 i 0,8l lotosu/orlenu 10w 40 czy taka mieszanka jest szkodliwa? I teraz jak będę wymieniał to czy lepiej kupic jakiegos mobila 10w 40 i filtra manna i wymieniac np co 15tys czyli co 3 lata bo taki przebieg przewiduje czy lepiej zalac najtanszego lotosa/orlena 10w 40 i filtrona i wymieniac cześciej np co rok co półtora roku czyli co 7-8tys km?

Aktualnie jak oliwa jest dosyc stara to czy mam unikac wysokich obrotów? Mówisz ze na gazie unikac czyli zmieniac bieg na wyzszy przy ilu? ilu starac sie nie przekraczać? 2200? 2500? 3000 obrotów, 4000?

Chciałbym się jeszcze spytać czy normalne jest takie głośne wycie i warczenie silnika jak kręcimy do 5000-7000? tak juz od 3000 zaczyna wyć i warczeć?! Aha i dlaczego jak odpaliłem silnik zimny/cieply to kilka razy sie tak stalo ze przez pierwsze kilka minut pracy dziwnie cykał, klekotał na pb i na lpg a później ustało. Co ciekawe na lpg zawsze klekota te wtryski tak pracują i klekoczą jak stado bocianów. Aha i dlaczego jak podjezdzalem ostatnio pod stacje to jakby sie obroty wieszją i to sie dzieje raz na jakis czas po zdjęciu nogi z gazu i wysprzęgleniu nie mam 750 tylko np 1100 tak jakby sie wieszają i nie chcą spaść?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 9:47, 26 Cze 2011 Zobacz profil autora
mareknom
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post
pomoze mi ktos?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:08, 26 Cze 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To klekotanie to odzywają się szklanki popychaczy co do warczenia silnika to nigdy się nie kręci silnika bez obciążenia jeszcze do tych obrotów 7000 to jak ma go słychać?? przy tych obrotach jeszcze trochę to będziesz wył ale ty.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:55, 26 Cze 2011 Zobacz profil autora
mareknom
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post
szklanki popychaczy tz?

ja krece do 5000-7000 jak przyspieszam a nie na postoju i to jak silnik jest cieply po min 10km jazdy no i juz przy ponad 3tys warczy dosyc glosno ale czy takie krecenie jest szkodliwe dla silnika? uwzględniając stary olej+lpg?

Teraz pytanie za 100 pkt jeśli teraz oleju nie wymienie tylko za jakies pare tys km czyli jak olej i filtr oleju będą mialy nalatane ok 20tys km 3,5-4lata to cos się stanie? poziomu pilnuje aktualnie jest tam mobil 10w 40 i 0,8l lotosu/orlenu 10w 40 czy taka mieszanka jest szkodliwa? I teraz jak będę wymieniał to czy lepiej kupic jakiegos mobila 10w 40 i filtra manna i wymieniac np co 15tys czyli co 3 lata bo taki przebieg przewiduje czy lepiej zalac najtanszego lotosa/orlena 10w 40 i filtrona i wymieniac cześciej np co rok co półtora roku czyli co 7-8tys km?

Aktualnie jak oliwa jest dosyc stara to czy mam unikac wysokich obrotów? Mówisz ze na gazie unikac czyli zmieniac bieg na wyzszy przy ilu? ilu starac sie nie przekraczać? 2200? 2500? 3000 obrotów, 4000?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:44, 26 Cze 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To na każdym biegu kręcisz 5000-7000 tyś to ja ci daję tylko jeszcze dwa tygodnie jazdy na tym silniku i będzie jazda ale na rowerze.
Jak się nie mylę to już pisałeś o rurkach od klimy też takie pytania i inne ale wychwycę to.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 20:29, 26 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Nie 18:33, 26 Cze 2011 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam wszystkich. Kolego jeśli nie wiesz co robić to po tylu podpowiedziach już powinieneś wiedzieć co zrobić wymień filtry i olej. Ale myślę że i tak będziesz jeżdził parę dni i koniec tak jak pisze " Roman59". Pomyśl moment o co tyle pytasz?? Olej raz do roku bez względu na km lub 10000-15000km i koniec. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:29, 26 Cze 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Po przeczytaniu pierwszego postu mysle - kurde carisma??? s40??? Ale przeciez to nie mozliwe, dajmy mu szanse....Widac klient nie zmordowany:)



Nie mnie to oceniać ale chyba da sie to sprawdzic?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:25, 26 Cze 2011 Zobacz profil autora
rawracer
Fachura
Fachura



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak chcez jezdzic na tym oleju to musisz koniecnie pol szklanki cukru wsypac przez ten ootwor co sie olej leje to wtedy jeszcze rok posmigasz na tym oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:58, 26 Cze 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin