Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Escort 1.6 16 v zetec odcinka 4tyś/obr

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Escort 1.6 16 v zetec odcinka 4tyś/obr
Autor Wiadomość
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post Escort 1.6 16 v zetec odcinka 4tyś/obr
Witam , panowie mam problem nie mogę dojsc co jest nie tak mam escorta 1.6 16v zetec gdy mu wduszę gaz do końca to wskazówka obrotościomierza dochodzi do 4 tyś i delikatnie sie kołyszę auto zachowuje sie jakby było odcięcie paliwa z rury wydechowej posypały sie sadzę, wymienione zostaly swiece kable cewka przepływka, auto równo sie wkręca nic nie szarpie ale tylko do 4 tyś i nic wiecej później wskazówka sie tylko kolysze a silnik pracuje jak na odcince nie wiem gdzie szukać przyczyny, a zapomniałem dodać sonda również dzialą prawidłowo. Świece i przewody były w fatalnym stanie zresztą każda siwecabyla z innego kompletu przewody katastrofa, teraz wszystko jest nowe tak jak powinno byc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Sob 18:10, 06 Cze 2015, w całości zmieniany 3 razy
Sob 18:07, 06 Cze 2015 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
Panowie podpiełem auto pod kompa i pokazało mi błędy P-1131, P-1132, P-0171 przed podpięciem pod kompa odpinałem sondę lambda żeby zobaczyć czy bedzie różnica, ale nic sie nie działo. Jest kotos w stanie mi powiedzieć co te błedy oznaczają.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:34, 06 Cze 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Wszystkie kody są od sondy ale zacznij od wymiany filtra paliwa i sprawdź czystość filtra powietrza.Może być słabe ciśnienie paliwa poprzez zatkany filtr lub wypracowaną pompkę paliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:08, 07 Cze 2015 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
ok. filtr powietrza stan tragedia sam piach, podejrzewam ze filtr paliwa też taki bedzie dzisaj troche pojeździłem tym autem i tak do 3.5 tyś idzie normalnie przy ciagłej jeździe z jednakowa prędkoscia odczuwalne minimalne szarpnięcia powyżej 3,5 tyś dostaje muła mocniej szarpie i pomału sie rozpedza ale to tak wyglada jakby cos za tył auta trzymało, kolego poradził po tej wymianie przewodów WN i świec zrobic reset kompa ale to chyba nic nie zmieni co ? Po drugie jechal za mna to mowi że czuc za autem zapach jakbym jechał starym samochodem, ale nic sie nie kopciło poprostu zly sklad mieszanki musi być tak podejrzewam.Spalanie 9 litrów na 100 chyba norma troche cięzko mi to wyliczyć bo auto naprawiałe i co chwila przygazówka.
Znalazłem film z identycznymi objawami jakie ma moj samochod nawet jest ten sam silnik tylko ja mam tą wtyczke wpietą w w map sensor tutaj link https://www.youtube.com/watch?v=FignISOx2BI
podłączyłem barometr pod listwe żeby zobaczyć jakie jest cisnienie i po przekreconym kluczyku jest 2,2 bar, a jak odpale i zrobie przygazówkę do odcinki to jest 2,5 bar i tak trzyma nawet przy odcieciu, podejrzewam że to nie bedzie wina pompy ani filtra, tylko auto pracuje w trybie awaryjnym bo coś jest uwalone ale co? podejrzewam dwie rzeczy sonda albo mapsensor czy sie myle?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Nie 23:01, 07 Cze 2015, w całości zmieniany 3 razy
Nie 16:10, 07 Cze 2015 Zobacz profil autora
justyna5551
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

Post
Masz możliwość na kompie obserwować parametry w w czasie jazdy?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 23:08, 07 Cze 2015 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
nie własnie nie mam, dlatego szukam tutaj rozwiazania.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 23:33, 07 Cze 2015 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Widzę że na Fordzie piszesz że jak jest zimny to ci trzyma obroty a jak się podgrzeje to ci skaczą,bo to może być czujnik położenia wału robi zakłócenia jak się podgrzeje.Sprawdź ustawienie rozrządu,są dwa czujniki wału i wałka i mogą nie mieć synchronizacji.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:57, 08 Cze 2015 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak właśnie też tam szukam jakieś rady, dzisiaj opanowałem kołysanie obrotów silniczek ładnie już cyka na wolnych obrotach i przy przygazówcę też jest ok, ale nadal jest ta odcinka. Dzisiaj rozebrałem cały dolot łącznie z kolektorem ssącym i zaworem EGR, tam to dopiero była masakra nagar z 3mm i jakaś maź, wszystko wyczyszczone i wypolerowane silniczek krokowy również, auto ładnie odpala wskauje na 1500 i spada na 900 silnikiem nie trzęsie bardzo ładnie reaguje na pedał gazu, ale na postoju, próbowałem sie przejechać i teraz jest tak jak normalnie wciskam gaz auto normalnie wchodzi na obroty do tej odcinki i wtedy zaczyna szarpać, ale jak gwałtownie wcisne gaz to auto rozpedza sie z takim mułem jakbym mu przyczepkę pełna węgla podczepił i silnik wtedy delikatnie poszarpuje ale sie rozpedza tez do odcinki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Pon 22:08, 08 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Pon 22:06, 08 Cze 2015 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
Dzisiaj został sprawdzony zbiornik pompa i filtr z tej strony wszystko ok. Ale dopatrzyłem się jednej rzeczy brak reakcji na zdejmowanie wtyczek z czujnika wałka rozrządu, czujnika dwupinowego ECU, zdejłem wszystkie dwa i auto normalnie pracowało, zgasiłem i normalnie odpaliło bez tych dwóch czujników, i chodzi tak jak wcześniej, wiec już nie wiem o co chodzi zmierzyłem oporność tych czujników i teraz tak, woltomierz ustawiony na 2000 ohm :
czujnik rozrządu 533 ohm
woltomierz ustawiony na 200 kohm czujnik 2 pinowy ECU 23.2 kohm ten u gory w obudowie termostatu.
Czujnik wału, miernik ustawiony na 2000 ohm po pomiarze 403 ohm po odpieciu silnik gaśnie od razu.
silnik delikatnie ciepły nie wiem czy te warosci dla tych czujników są dobre.

przepraszam ze temat pod tematem napisałem, z pośpiechu.Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adagor28 dnia Wto 14:54, 09 Cze 2015, w całości zmieniany 5 razy
Wto 12:20, 09 Cze 2015 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam, panowie dzisiaj zrobiłem konretny skan pracy silnika i wyszło pare bledów P1460. P1479. P1270 tego ostatniego nie rozumiem wogóle co jest nie tak dalej auto ma odcinke i troche zamula przy gwałtownym wciskaniu gazu czuc jakby go delikatnie zalewało co moze byc nie tak


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:26, 11 Cze 2015 Zobacz profil autora
adagor28
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
Panowie po przebojach problem rozwiazany, wszystko lezało po stronie przepływomierza chociaz że przeplywomierz był sprawny glównie chodziło o jego model i dobranie go do komputera PCM, w escortach do 1996 roku były montowne przepływki o oznaczeniu początkowym 92.. itd. po 1996 dokładnie wrzesień były montowane o oznaczeniu 96 .. itd. mój escort jest wyprodukowany sprawdziłem to po WIN w lipcu 1996, pierwsza rejestracja kwiecień 1997r, wiec wychodzi po nr, win że oznaczenie przepływomierza powinno być jeszcze to 92... i w sklepie mi tak dobierali, ale !! że auto było wyposazone w automatyczna skrzynie biegów CTX wiec producent już wczesniej zainstalował PCM EEC-V który juz współracuje z nowa przepływką o oznaczeniu 96... itd. Normalnie szok ale problem rozwiazany auto ładnie pracuje tak jak powinno nic sie nie dzieje, dziekuje wszystkim za zainteresownie tematem pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:51, 21 Lip 2015 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin