Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Escort - uszkodzona głowica |
|
Witam, kupiłem niedrogo escorta, właściciel twierdził, że "mechanik" źle ustawił mu rozrząd po wymianie uszczelki pod głowicą i zawory się spotkały z tłokami, ale oto co zobaczyłem po zdjęciu głowicy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Głowica jest pokaleczona ale tylko w miejscu jednego z cylindrów, tak jakby coś wpadło do cylindra i było zgniatane między tłokiem a głowicą podczas pracy silnika. Tłok ma takie same ślady w analogicznych miejscach, zawory nie tknięte. Zalałem komorę spalania wodą, żeby orientacyjnie sprawdzić szczelność - przez 15min nic nie ubyło.
I teraz pytanie: czy można te miejsca wyszlifować, złożyć silnik i będzie ok, czy jest to jakieś poważniejsze uszkodzenie. Właściciel mówił że był u innego mechanika, który powiedział, że silnik do wymiany, czy aby na pewno?
|
|
Nie 20:42, 21 Gru 2008 |
|
 |
|
 |
Gość
|
|
|
Wyrownaj te miejsca na glowicy,najlepiej wymien tlok i powinno chodzic,mialem taki sam przypadek dwa razy i po tych zabiegach bylo ok
|
|
Pon 14:19, 22 Gru 2008 |
|
 |
Gość
|
|
|
Oczywiscie pod warunkiem ze to cos co latalo w cylindrze nie dostalo sie pomiedzy tlok a tuleje bo wtedy to juz raczej pozostaje rozejrzec sie za jakims innym silnikiem bo tak poprostu bedzie taniej.Pozdrawiam
|
|
Pon 14:26, 22 Gru 2008 |
|
 |
Gość
|
|
|
ok, splanowalem głowicę, kupiłem uszczelkę, chciałem już zakładać, ale...
Auto wrzuciłem na bieg i bujałem nim raz do przodu, raz do tyłu i zauważyłem, że trzeci tłok (nie ten pokaleczony) jest jakiś luźny, tzn jak bujam do przodu to pojawia się szczelina między tłokiem a cylindrem od strony zderzaka przedniego, a jak bujam do tyłu to szczelina robi się z drugiej strony.
Wyjąłem 2 środkowe tłoki, ten pokaleczony gładko rusza się na sworzniu, a ten "luźny" ma co nieco opory. Pierścienie włożone w cylinder mają ok 1mm szpary.
Pytania:
1) Czy ten luz między tłokiem a cylindrem jest szkodliwy, czy to normalka?
2) Czy ktoś się z tym spotkał?
3) Czy może on być spowodowany zbyt dużym oporem na sworzniu?
|
|
Nie 13:01, 04 Sty 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
Zalezy jaki duzy ten luz ale i tak najwazniejsze pierscienie,w kazdym silniku musi byc luz miedzy tlokiem a cylindrem i raczej nie jest on spowodowany ciasnym sworzniem tak wiec wymienilbym pierscienie na wszystkich tlokach,wybil i ocenil stan tego sworznia i droznosc otworu do jego smarowania,jezeli sworzen bedzie gladki a nie np porysowany to zlozylbym to z powrotem.A co do tego tloka to mogl juz ktos grzebac w tym silniku,zalozyc inny,trudno powiedziec czemu jeden ma wiekszy luz reszta mniejszy
|
|
Pon 16:06, 05 Sty 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
TEN LUZ KTÓRY WIDZIAŁEŚ MOŻE BYĆ TYLKO ŻŁUDZENIEM JEŻELI TEN SFOŻEŃ CIĘŻKO CHODZI . PRZEZ TEN CIASNY SFOŻEŃ TŁOK JEST PROWADZONY NIE OSIOWO PRZEZ CO WIDZISZ POWSTAJĄCĄ SZCZELINĘ. KAŻDY KOLEJNY TŁOK TAKRZE MA LUZ MOGŁEŚ SPRÓBOWAĆ ''KIWAĆ GO PALCAMI'' WTEDY WIDZIAŁBYŚ TO WIZUALNIE
|
|
Sob 19:21, 17 Sty 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
PIERWSZO MUSISZ PORADZIĆ SOBIE Z TYM SFOZNIEM
|
|
Sob 19:22, 17 Sty 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
Znajomy mechanik powiedział, że odkształciła się dolna część płaszcza tłoka (która prowadzi go osiowo podczas pracy) i że nie stanowi to większego problemu, dziwił się że problem jest tylko z jednym tłokiem, sworzeń nie był taki zły. Poskładałem ten silnik w takim stanie no i hula Co prawda czasami gaśnie jak zchodzi z obrotów prawdopodobnie przez zawór biegu jałowego, ale to materiał na osobny temat.
Dzięki za zainteresowanie i każdy głos w tej dyskusji. Pozdrawiam!
|
|
Nie 13:23, 18 Sty 2009 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|