Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Fabia 1.4 16V zerwany gwint

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Fabia 1.4 16V zerwany gwint
Autor Wiadomość
YaSIu
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnica
Płeć: Mężczyzna

Post Fabia 1.4 16V zerwany gwint
Mam Fabię 1.4 16V po przeskoczeniu paska rozrządu. Po rozebraniu rozrządu okazało się co jest powodem a mianowicie jest zerwany gwint w bloku silnika w miejscu gdzie przykręcany jest napinacz paska. Nie bardzo wiem jak ten gwint naprawić. Nie ma możliwości rozwiercenia na większą średnicę, gdyż w napinaczu jest otwór na śrubę 6mm i rozwiercenie go po prostu go zniszczy. Wiadomo, że musi to być mocny gwint i stabilny gdyż napinacz cały czas drży i przy kiepskiej naprawie będzie powtórka z rozrywki. Macie jakieś pomysły co z tym zrobić??


Post został pochwalony 0 razy
Pon 8:53, 06 Wrz 2010 Zobacz profil autora
rawracer
Fachura
Fachura



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

Post
ratuje cie jedynie zalozenie takiej tulejki gwintowanej....
przerabialem juz to wielokrotnie i nawet stosowalem w piastach-trzyma lepiej niz oryginal:)


Post został pochwalony 0 razy
Pon 9:18, 06 Wrz 2010 Zobacz profil autora
rawracer
Fachura
Fachura



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

Post
robilem to w zakladzie gdzie regeneruja silniki


Post został pochwalony 0 razy
Pon 9:20, 06 Wrz 2010 Zobacz profil autora
YaSIu
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnica
Płeć: Mężczyzna

Post
rawracer napisał:
ratuje cie jedynie zalozenie takiej tulejki gwintowanej....
przerabialem juz to wielokrotnie i nawet stosowalem w piastach-trzyma lepiej niz oryginal:)

Chodzi Ci o helicoil czyli taki wkręcany gwint?? Musiałeś wyciągać silnik czy zrobili Ci to na silniku w budzie??


Post został pochwalony 0 razy
Pon 9:23, 06 Wrz 2010 Zobacz profil autora
rawracer
Fachura
Fachura



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

Post
nie wiem dokladnie czy to nazywa sie helicoil,ale najwazniejsze zeby nie bylo nic ruszane przy tym zerwanym gwincie.
tulejke ta wkladal za pomoca szczypiec i dodatkowo wpinal jakby klinik czy cos takiego w miejce tuleii.
jezeli jest bobre dojscie tak zeby dojsc z jakimis malymi szczypcami to da rade zrobic to w budzie.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:51, 06 Wrz 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
to sie nazywa helicoli chyba tak jak piszecie, raz użyłem tego do naprawy zerwanego gwintu w bloku przy dokręcaniu głowicy, ostatni cykl 13 śruba Kwadratowy założyliśmy to i trzyma.
Swoją drogą niezła kaszana się porobiła, nie lubię takich tematów rzeźbiarskich bo potem długo siedzi mi to w głowie i myślę czy to się nie urwie... nie zazdroszczę generalnie


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:57, 06 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin