Autor |
Wiadomość |
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
FIAT 1,6 16V |
|
Witam wszystkich. Problem z fiatem 1,6 16v 76kw. Wszystko jest ok. Odpalam silnik woda dochodzi do 90 stopni włącza się wentylator zbija temperaturę i wyłączam silnik i wyrzuca wodę ze zbiornika wyrównawczego. Szybko włączam silnik i wodę wciąga i jest ok.
Dopóki silnik działa jest ok, po wyłączeniu silnika wyrzuca wodę dlaczego??
Nowy termostat, głowica robiona 2 miesiące temu, problem zaczął się jak padła opornica wentylatora. Wymieniłem i dalej wywala wodę z zbiornika po wyłączeniu silnika,
dopóki silnik działa wszystko jest ok.
Macie jakiś pomysł??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:15, 18 Maj 2013 |
|
|
|
|
Paciak
Mechanior
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
A węże twarde ? Jak wywala to wygląda jakby gotowało? Wentylator powinien zacząć trochę wyżej dmuchać jak przy 90 stopniach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:29, 18 Maj 2013 |
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
Odpalam bez korka (lub z korkiem) na zbiorniku wyrównawczym i nic się nie dzieje. Aż do momentu aż wyłączę silnik i wtedy wyrzuca wodę ale szybko włączam silnik i wciąga płyn z powrotem????? O co chodzi??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:09, 18 Maj 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Zmień korek w naczyniu wyrównawczym i będzie po sprawie.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Sob 21:27, 18 Maj 2013 |
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
Z korkiem czy bez wyrzuca wodę po wyłączeniu silnika. Dopóki silnik pracuje nie dzieje się nic?? Korek ,termostat nowy. Ja obstawiam uszczelkę pod głowicą. Klient jezdził tydzień bez włączenia wentylatora(spalona opornica wentylatora).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 7:52, 19 Maj 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To że korek nowy nie znaczy że dobry,korek powinien ci utrzymać pewne ciśnienie w układzie a widać że nie utrzymuje.Najlepiej to pożyczyć od kogoś korka i sprawdzić.W Oplu to nawet kolor korka jest ważny.Uszczelka?to w czasie jazdy by wywalało a także przestaje grzać nagrzewnica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 9:24, 19 Maj 2013 |
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
Rozumię i wiem o co chodzi. Korek jest drugi. Chodzi o to że auto odpalam i nieważne ile pracuje gaszę i wyrzuca płyn. Szybko włączam i płyn wciąga z powrotem. Takie samo auto robiłem 2 tygodnie temu i czy był korek czy nie nic się nie działo a ten świruje. Co do uszczelki tak stawiam bo: klient sam robił 2 miesiące temu i dociągał rurą śruby poza tym jak wyłączam silnik tak jakby ciśnienie z któregoś cylindra wracało do układu chłodzenia przez dziurę?? Czy tak nie może być??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:41, 19 Maj 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To jak by ciśnienie wracało tak jak opisujesz to zrozum że płyn po chwili zalał by ci do pełna cały cylinder w zależności gdzie byłby tłok i silnik by zablokowało.A i zaraz po odpaleniu ten cylinder by ci nie palił nawet jakby się dostawały nawet niewielkie ilości płynu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:56, 19 Maj 2013 |
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
To co Pan sugeruje??Termostat, korek zbiornika drugi nowy, układ chłodzenia czyszczony przedmuchany(żadnych syfów) drożny. Szczerze nigdy nie miałem takiego przypału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:41, 19 Maj 2013 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ja to w kiedyś przerabiałem tylko w Renault Clio i był tylko korek od naczynia.Uszczelki się nie podwijają jakość przy korkach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:37, 20 Maj 2013 |
|
|
barteek933
Mechanior
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
u mnie też znowu zaczyna się tak robić. dziś wyszedłem z samochodu i coś bulgocze. otwieram maskę i wywala płyn korkiem. odpalam i wszystko w normie. wcześniej też tak mieliśmy i rozwaliło uszczelkę, znaczy wepchało płyn przez nią. po wymianie było to samo i po wyjęciu termostatu ustąpiło. wsadziliśmy nowy i było trochę dobrze a teraz z powrotem. wyjmij termostat i zobacz czy będzie się tak działo. ja stawiam na niego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:38, 20 Maj 2013 |
|
|
CIT-LTD_co_uk
Starszy młotkowy
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Nie pomyślałbym nigdy o tym,że przyczyną takich objawów może być wadliwa termostat,moze faktycznie wymień go i zobaczysz czy problem nastąpi. Daj koniecznie znać potem na forum czy pomogło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 17:53, 22 Maj 2013 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
we fiacie to wada fabryczna zbyt małego układu chłodzenia... wentylator chodzi niemal na okrogło włacza i wyłacza,....
nie baw sie w szukanie igły... pusć zasilanie na wiatrak bez zapłonu... problem ustąpi... (tylko nie na stałe jesli sterowany jest plusem.. jesli termowłącznik puszcza mase to podaj na stałe jesli puszcza plusa to zasilanie do termowłacznika... ) fabryka tez sie myli....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:22, 22 Maj 2013 |
|
|
heniek53
Spec
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PODKARPACKIE Płeć:
|
|
|
|
Witam. A więc auto śmiga i wszystko działa. Po pierwsze kupiłem nowy korek i coś lepiej po drugie pęknięty zbiornik wyrównawczy. Wymienione i 2 dzień klient jezdzi i wszystko jest ok.
Panie Romanie chylę czoła i dzięki za pomoc. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:52, 22 Maj 2013 |
|
|
|