Autor |
Wiadomość |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Ford escort 1.8 D |
|
Witam serdecznie:)
Panowie mam problem z Fordem Escortem 1.8D Sprawa wyglada nastepujaco
Pare dni temu przywieźli mi ten samochod, bo klient sam sobie zmienił uszczelke pod głowicą i potem samochod juz nie odpalił. Twierdził ze rozrzad jest zle ustawiony. Wiec podwinałem rekawy i ustawiłem wg siebie. Tzn. 1 tłok w GMP, blokada na wałku i na pompie. Przekreciłem kluczem 2 razy dla pewnosci. Probuje odpalic - cisza. Świece żarowe grzeją, paliwo do silnika dociera.
Odkopałem w necie gdzies ksiazke z serii sam naprawiam Ford Escort. I tam jest napisane : ustawiamy 1tłok w GMP wkrecamy w kadlub silnika blokade o odpowiednich wymiarach i krecimy silnikiem za pomoca klucza az do momentu kiedy sie zablokuje. Wałek rozrzadu i pompe blokujemy jak wyzej. Wiec tak tez ustawilem i przy kreceniu kluczem blokuja mi sie zawory o tłoki. Wiec albo ja cos spartaczylem albo ta ksiazka jest do bani. Ma ktos moze wiedze jak to powinno być własciwie ustawione?? Pozdrawiam 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 0:06, 27 Wrz 2010 |
|
 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ustaw tłoka w GMP i wtedy wkręć blokadę może blokada ci zaczepia nie w tym miejscu co ma być.W pompę też blokadę naciągnąć paski odblokować i próba dwa razy w koło i znaki się powinny pokrywać.Jak ciężko pali to lekko przyśpiesz na pompie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 8:16, 27 Wrz 2010 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Robiłem tak. i po złozeniu wszystkiego, jak krece kluczem to mi blokuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:05, 27 Wrz 2010 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
z tego co pamiętam tam masz 2 paski jeden od rozrządu a drugi od pompy wtryskowej.
Który rok auta bo są rózne wersje schematów rozrządu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:43, 27 Wrz 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ustaw to jeszcze raz GMP wałek pierwszy na sprężaniu krzywki w górze,na czwartym krzywki na wahaniu ale wtedy musisz też ustawić pompę wtryskową włożyć blokadę,bo tak to pompa ci podaje tylko nie wiadomo w którym miejscu.I przez to ci nie odpala.Jak paska do pompy nie ruszałeś to tylko włurz blokadę w koło pompy i powinieneś mieć tłoka w górze i ustaw tylko wałek i próba tylko najpierw kluczem dwa razy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:51, 27 Wrz 2010 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Rok 98. dokładnie są 2 paski. Jeden na pompe drugi na reszte. Rozmawiałem dzis z włascicielem. Sprawa wyglada dziwnie. Auto z fabryki wyjechało jako 1.8 TD potem zmieniony silnik na 1.8 D. A teraz jest tak ze doł jest z innego silnika ale też 1.8 D, a głowica i pompa z silnika który wczesniej jeżdził w tym aucie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:53, 27 Wrz 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To nic że taka składanka, powinien chodzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 12:44, 27 Wrz 2010 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Mam teraz tak: 1 tłok w GMP, wałek zblokowany na sprezaniu, pompa tez w odpowiednim miejscu. Juz prawie łapie. Jeszcze mam pytanie o immobilizer. W fordach jest kontrolka pod zegarem i normalnie miga. Jak probuje odpalic to cały czas swieci, wogole nie gasnie. Moze immo go blokuje? Tyle ze rozrusznik kreci, świece grzeją a paliwo dochodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:00, 27 Wrz 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Immo go nie blokuje tylko odcina mu dopływ prądu do zaworka pompy który odcina paliwo.Poluzuj przewody na wtryskach pokręć silnikiem niech się dobrze odpowietrzą zakręć i odpalaj.Jak ci nie chce odpalić to przyspiesz zapłon,poluzuj te trzy śrubki na pompie wtryskowej tylko wcześniej sobie zaznacz gdzie jest obecnie żebyś wiedział ile poszło i dosłownie przestaw o 1mm tą śrubą od pompy do przodu lub uderz delikatnie w jedną tą śrubkę i też ci się przestawi, dokręć z spowrotem te śruby. Tylko do przodu jak wskazówki zegara i próba.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Pon 13:27, 27 Wrz 2010 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Super:) Odpalił Bardzo dziekuje kolego:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:42, 27 Wrz 2010 |
|
 |
|