Autor |
Wiadomość |
Didi1991
Młotkowy

Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
|
Golf 4 1.9 tdi 115Km AJM |
|
Witam,
Zauważyłem brak ruchu na forum więc postanowiłem podzielić się z wami moimi przemyśleniami.
Mianowicie autko jak w opisie z 2001 roku 1.9 na pompowtryskach. Przyjechał do mnie klient twierdząc, że bierze mu 1/1.5 litra oleju na 1000km. Po rozeznaniu się w temacie stwierdziłem, że silnik cały zalany olejem zaczynając od wlewu kończąc na misce. Pan stwierdził, że musiało mu się trochę rozlac. Śrubki od pokrywy zaworów luźne, chłodniczka oleju puszcza i olej w dolocie i inteecoolerze na oko jakieś 0.4 litra. Turbo robione 2 lata temu brak luzu na wirniku i bez gwizdania. Na żądanie klienta oczywiście turbo oddam jutro do regeneracji. Oczywiście egr zalepiony, ale nie zauważyłem większej chmury za autem a autko w miarę zwawe . Pan się upiera, że jeśli turbo nie wyeliminuje problemu olejowego, to będzie regeneracja silnika, bo on nie chce żadnych używanych innych.
Moje pytanie brzmi, czy spotkaliście się z jakimiś normami olejowymi w tym silniku, bo wiem że one wszystkie biorą więcej lub mniej chociażby przez problem z odma. Olej w turbinie po 2 latach naprawdę SPOKOJNIEJ jazdy przez kobietę 80km/h i zrobieniu 10000 km? Wszyscy dają gwarancję na rok na taką turbinke czyżby jakąś wada? Ale się rozpisałem... Dodam, że jeszcze nie robiłem żadnych prób olejowych, ani nie odpalalem z rana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:19, 07 Lut 2016 |
|
 |
|
 |
Doktor
FACHMAN

Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Witaj , ja tu widze kolejnego pajaca. Duzo takich ludzi ostatnio. Zyga mu silnik olejem na prawo i lewo a on sie czepia turbiny jak głupi. Pamietaj ze luz na wirniku nie musi oznaczac ze uszczelnienia trzymają. Z tego co kojarze zuzycie podawane przez producenta to okolice 0.5 litra na 1000km. Ale na 15 tysiecy to juz 7,5 litra na to wychodzi. Co ja bym zrobił? 15 letni diesel ma juz lekoo 400tys przejechane i nie ma sie co oszukiwac chyba ze jest u niego od nowości. Proponuje kontrola kompresji, ewentualnie próba olejowa, uszczelnienie silnika łacznie z simmeringami na wale i przy skrzyni, uszczelka miski czyszczenie odmy. Dopiero poźniej turbinka. Jestem przekonany ze wiecej mu wycieka niz puszcza na turbina, i tym bym sie najpierw zajał. Ale klientowi czasem nie przegadasz, Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 1:15, 16 Lut 2016 |
|
 |
Didi1991
Młotkowy

Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
|
|
|
Doktor, dzięki za odpowiedz. Silnik uszczelniony właściwie wszędzie gdzie były jakieś oznaki wycieku, nawet najmniejszego. Klient stwierdził, ze druga turbina i pokrywa nowa z serwisu bo on słyszał o problemie z odma... ale dzisiaj przyjechał na kontrole wycieków i na bagnecie minimum a wycieków brak, turbo tez suche wiec chyba nie ma co mierzyć za bardzo:) a na liczniku jakies 280 000km
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:05, 16 Lut 2016 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|