Autor |
Wiadomość |
ostry850
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
|
hyundai santa fe 2.o crdi sprzeglo-kolo dwu masowe |
|
Witam problem dotyczy kola zamachowego ta czesc do której mocowany jest docisk ma luz jak na nia naciskam na boki albo góra dól czy ma to tak byc czy kolo jest do wymiany prosze o pomoc czy może cały ten luz znika jak jest skrzynia do silnika założona
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 8:46, 23 Maj 2010 |
|
|
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
Nie 9:44, 23 Maj 2010 |
|
|
ostry850
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
|
|
|
luzy nie wygladaja jak na podanym filmiku tylko caly docisk lata na boki i góra dol
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:26, 23 Maj 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Możesz nagrać filmik albo przynajmniej zrób zdjęcie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:24, 23 Maj 2010 |
|
|
ostry850
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
|
|
Nie 13:16, 23 Maj 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To że ono się skręca to jeszcze by było ,tylko jest gorsze że oby dwa koła od siebie odchodzą zbyt dużo i na pewno przy gaszeniu silnika miałeś odczuwalne rzegotanie sprzęgła.Według mnie dwumasa jest do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:38, 23 Maj 2010 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
koło dwumasowe moze miec luzy ale tylko skretne i to nie wieksze niz 2 zeby
nie moze miec luzów góra dół lewo prawo bo zetnia sruby od obudowy zimeringa wału korbowego.
dwumasówke masz do wymiany. szkoda ze zjdełes szkrzynie do dobbrze sie sprawdza dwumasówke wbijajac najwyzszy bieg bez sprzegła (nie wbijasz do konca tylko prubujesz wsunąc tak zeby nie wszedł bo synchronizator rozypiesz) i jak jest słychac taki stukot to dwumasówka jest do wymiany.
a tak na marginesie zazwyczaj dwumasówke zmienia sie razem ze sprzegłem bo nie wolno narazac klienta na wymiane samego sprzegła a potem po kilkunastu tysiacach moze sie sypnac 2masówka i klient znowu płaci. warto tez zmienic uszczelniacz wału korbowego bo jest to nie droga sprawa a moze narobi kłop[otu jak pusci i sie sprzegło zaoliwi .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wasylek dnia Nie 17:15, 23 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 17:11, 23 Maj 2010 |
|
|
ostry850
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
|
|
|
czy moze z powodu zużycia kola ktos kto wczesniej wymienial silnik ze wzgledu na te luzy na kole przyspawal lozysko oporowe do docisku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:59, 23 Maj 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Tak żeby ta częśc z dociskiem tak nie wibrowała a łożysko przyspawane było jak gdyby podporą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:38, 23 Maj 2010 |
|
|
ostry850
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
|
|
|
dzieki za odpowiedzi wszystko jasne czyli kolo do wymiany awaria wygladala tak ze przy wcisnieciu sprzegla pedal wpadl i sprzeglo zniknelo po rozebraniu okazalo sie ze lozysko bylo przyspawane i spawy puscily i do tego te luzy na kole dwu masowym czyli moglo sie posypac to wszystko przez kolo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:40, 23 Maj 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Jezeli pedał wpadł w podłoge to nie jest wina sprzęgła tylko pompki sprzegła albo siłownika (wysprzęglika). Ja u siebie miałem luzy kola duwmasowego to nie zmieniałem az sie nie rozpółowiło. Ale to jest mój samochód więc mogłem pozwolić sobie na taką operacje. Wasyl pierwsze kolo jest przykręcone do wału korbowego na sztywno więc one nie ma prawa zadnych srub zciąć, dopiero koło do którego przykreca sie docisk może mieć luzy.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:55, 24 Maj 2010 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
kiełysz osmieszasz sie ..... chyba masz mało praktyki z dwumasowymi kołami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:36, 24 Maj 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
| | kiełysz osmieszasz sie ..... chyba masz mało praktyki z dwumasowymi kołami |
http://www.youtube.com/watch?v=EJzPPDViBPM
Popatrz które koło ma luzy! Jak koło od silnika może mieć bicie jezeli jest przykrecone na 6, 8 srub do wału korbowego?
Zerwanie śrub może być tylko spowodowane rozpółowieniem sie koła gdy odłamki mają taką prędkość ze potrafią zerwać wszystko na swej drodze. U mnie np rozwaliło doszczętnie czujnik położenia wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:27, 25 Maj 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | | | kiełysz osmieszasz sie ..... chyba masz mało praktyki z dwumasowymi kołami |
http://www.youtube.com/watch?v=EJzPPDViBPM
Popatrz które koło ma luzy! Jak koło od silnika może mieć bicie jezeli jest przykrecone na 6, 8 srub do wału korbowego?
Zerwanie śrub może być tylko spowodowane rozpółowieniem sie koła gdy odłamki mają taką prędkość ze potrafią zerwać wszystko na swej drodze. U mnie np rozwaliło doszczętnie czujnik położenia wału. |
Tak potwierdzam to mało czujnik,obcina obudowę sprzęgła i skrzynia do wymiany.Wystające blaszki pracują wtedy jak nóż tokarski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:15, 25 Maj 2010 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
to moze wkoncu poscinac sruby czy nie ??? kełysz koło dwumasowe to oba te kólka o których mówisz. pierwotnie są połączone. tobie rozwaliło czujnik koledze jeszcze wiecej . odłamki niszczą wszystko na sewj drodze tylko nie srubki od obudowy uszczelniacza... kełysz naprawy dokonuje sie na czas .... własnie po to zeby nie robic sobie/komus kosztów ....mysle ze wystarczy juz tej jałowej dyskusji. ten kto bedzie chciał przyzna Tobie racje lub mi i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:20, 25 Maj 2010 |
|
|
krzyg
Starszy młotkowy
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieszyn
|
|
|
|
Szczerze wątpię, by dwumasa ścięła śruby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:45, 25 Maj 2010 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Wsylek napisałes o luzach koła które mogą pościnac sruby, a nie o odłamkach. Następnym razem przeczytaj co piszesz.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 13:07, 26 Maj 2010 |
|
|
wasylek
Fachura
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: gdansk Płeć:
|
|
|
|
dobrze kełysz moze zle to sformuowałem ale wiadomo o co chodzi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:36, 26 Maj 2010 |
|
|
hubertunibert
Nowicjusz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Koła dwumasowe ulegają uszkodzeniu w dwojaki sposób. Pierwszy to wyciek smaru tłumiącego w efekcie czego dostają nadmiernego luzu co świetnie słychać przy gaszeniu. Drugi to sytuacja w której dochodzi do zatarcia i zablokowania kół tzn. że wtedy dwumasowe koło zamachowe przestaje pełnić swoją funkcję (tłumienie drgań skrętnych wału korbowego) Każdą z tych usterek należy usunać niezwłocznie. Przyczyną uszkodzeń jest głównie wysoki moment obrotowy współczesnych jednostek diessla i nadmierne go wykożystywanie np.'' kierowca binarny 0/1''. Sytuacji nie poprawia też tuning.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:30, 12 Wrz 2010 |
|
|
|