Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
hyundai santa fe 2.o crdi sprzeglo-kolo dwu masowe

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
hyundai santa fe 2.o crdi sprzeglo-kolo dwu masowe
Autor Wiadomość
ostry850
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

Post hyundai santa fe 2.o crdi sprzeglo-kolo dwu masowe
Witam problem dotyczy kola zamachowego ta czesc do której mocowany jest docisk ma luz jak na nia naciskam na boki albo góra dól czy ma to tak byc czy kolo jest do wymiany prosze o pomoc czy może cały ten luz znika jak jest skrzynia do silnika założona


Post został pochwalony 0 razy
Nie 8:46, 23 Maj 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Luzy na kole dwumasowym muszą być. Jaki przebieg autka? Powiedz jakie ma luzy promienioweile odchyla sie jedno koło od drugiego?

http://www.youtube.com/watch?v=KTKN6FsyVnw&feature=related


Post został pochwalony 0 razy
Nie 9:44, 23 Maj 2010 Zobacz profil autora
ostry850
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

Post
luzy nie wygladaja jak na podanym filmiku tylko caly docisk lata na boki i góra dol


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:26, 23 Maj 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Możesz nagrać filmik albo przynajmniej zrób zdjęcie.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:24, 23 Maj 2010 Zobacz profil autora
ostry850
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

Post
na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag miedzy 16 a 35 sekunda jest pokazany dokladnie mój problem luzów skretnych nie ma takich jak na poczatku filmu


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:16, 23 Maj 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To że ono się skręca to jeszcze by było ,tylko jest gorsze że oby dwa koła od siebie odchodzą zbyt dużo i na pewno przy gaszeniu silnika miałeś odczuwalne rzegotanie sprzęgła.Według mnie dwumasa jest do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 14:38, 23 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
koło dwumasowe moze miec luzy ale tylko skretne i to nie wieksze niz 2 zeby
nie moze miec luzów góra dół lewo prawo bo zetnia sruby od obudowy zimeringa wału korbowego.
dwumasówke masz do wymiany. szkoda ze zjdełes szkrzynie do dobbrze sie sprawdza dwumasówke wbijajac najwyzszy bieg bez sprzegła (nie wbijasz do konca tylko prubujesz wsunąc tak zeby nie wszedł bo synchronizator rozypiesz) i jak jest słychac taki stukot to dwumasówka jest do wymiany.

a tak na marginesie zazwyczaj dwumasówke zmienia sie razem ze sprzegłem bo nie wolno narazac klienta na wymiane samego sprzegła a potem po kilkunastu tysiacach moze sie sypnac 2masówka i klient znowu płaci. warto tez zmienic uszczelniacz wału korbowego bo jest to nie droga sprawa a moze narobi kłop[otu jak pusci i sie sprzegło zaoliwi .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wasylek dnia Nie 17:15, 23 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Nie 17:11, 23 Maj 2010 Zobacz profil autora
ostry850
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

Post
czy moze z powodu zużycia kola ktos kto wczesniej wymienial silnik ze wzgledu na te luzy na kole przyspawal lozysko oporowe do docisku


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:59, 23 Maj 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak żeby ta częśc z dociskiem tak nie wibrowała a łożysko przyspawane było jak gdyby podporą.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:38, 23 Maj 2010 Zobacz profil autora
ostry850
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

Post
dzieki za odpowiedzi wszystko jasne czyli kolo do wymiany awaria wygladala tak ze przy wcisnieciu sprzegla pedal wpadl i sprzeglo zniknelo po rozebraniu okazalo sie ze lozysko bylo przyspawane i spawy puscily i do tego te luzy na kole dwu masowym czyli moglo sie posypac to wszystko przez kolo


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:40, 23 Maj 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Jezeli pedał wpadł w podłoge to nie jest wina sprzęgła tylko pompki sprzegła albo siłownika (wysprzęglika). Ja u siebie miałem luzy kola duwmasowego to nie zmieniałem az sie nie rozpółowiło. Ale to jest mój samochód więc mogłem pozwolić sobie na taką operacje. Wasyl pierwsze kolo jest przykręcone do wału korbowego na sztywno więc one nie ma prawa zadnych srub zciąć, dopiero koło do którego przykreca sie docisk może mieć luzy.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:55, 24 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
kiełysz osmieszasz sie ..... chyba masz mało praktyki z dwumasowymi kołami


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:36, 24 Maj 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
wasylek napisał:
kiełysz osmieszasz sie ..... chyba masz mało praktyki z dwumasowymi kołami


http://www.youtube.com/watch?v=EJzPPDViBPM

Popatrz które koło ma luzy! Jak koło od silnika może mieć bicie jezeli jest przykrecone na 6, 8 srub do wału korbowego?

Zerwanie śrub może być tylko spowodowane rozpółowieniem sie koła gdy odłamki mają taką prędkość ze potrafią zerwać wszystko na swej drodze. U mnie np rozwaliło doszczętnie czujnik położenia wału.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:27, 25 Maj 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Kełysz napisał:
wasylek napisał:
kiełysz osmieszasz sie ..... chyba masz mało praktyki z dwumasowymi kołami


http://www.youtube.com/watch?v=EJzPPDViBPM

Popatrz które koło ma luzy! Jak koło od silnika może mieć bicie jezeli jest przykrecone na 6, 8 srub do wału korbowego?

Zerwanie śrub może być tylko spowodowane rozpółowieniem sie koła gdy odłamki mają taką prędkość ze potrafią zerwać wszystko na swej drodze. U mnie np rozwaliło doszczętnie czujnik położenia wału.

Tak potwierdzam to mało czujnik,obcina obudowę sprzęgła i skrzynia do wymiany.Wystające blaszki pracują wtedy jak nóż tokarski.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 13:15, 25 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
to moze wkoncu poscinac sruby czy nie ???Smile kełysz koło dwumasowe to oba te kólka o których mówisz. pierwotnie są połączone. tobie rozwaliło czujnik koledze jeszcze wiecej . odłamki niszczą wszystko na sewj drodze tylko nie srubki od obudowy uszczelniacza...Wink kełysz naprawy dokonuje sie na czas .... własnie po to zeby nie robic sobie/komus kosztów ....mysle ze wystarczy juz tej jałowej dyskusji. ten kto bedzie chciał przyzna Tobie racje lub mi i tyle


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:20, 25 Maj 2010 Zobacz profil autora
krzyg
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

Post
Szczerze wątpię, by dwumasa ścięła śruby.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:45, 25 Maj 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Wsylek napisałes o luzach koła które mogą pościnac sruby, a nie o odłamkach. Następnym razem przeczytaj co piszesz.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:07, 26 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
dobrze kełysz moze zle to sformuowałem ale wiadomo o co chodzi...


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:36, 26 Maj 2010 Zobacz profil autora
hubertunibert
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Koła dwumasowe ulegają uszkodzeniu w dwojaki sposób. Pierwszy to wyciek smaru tłumiącego w efekcie czego dostają nadmiernego luzu co świetnie słychać przy gaszeniu. Drugi to sytuacja w której dochodzi do zatarcia i zablokowania kół tzn. że wtedy dwumasowe koło zamachowe przestaje pełnić swoją funkcję (tłumienie drgań skrętnych wału korbowego) Każdą z tych usterek należy usunać niezwłocznie. Przyczyną uszkodzeń jest głównie wysoki moment obrotowy współczesnych jednostek diessla i nadmierne go wykożystywanie np.'' kierowca binarny 0/1''. Sytuacji nie poprawia też tuning.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:30, 12 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin