Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Jak to jest z tymi ksenonami

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Jak to jest z tymi ksenonami
Autor Wiadomość
Gość







Post Jak to jest z tymi ksenonami
Wszystko o ksenonach, oznaki zużycia
Powstały po to, by cieszyć kierowców jasno oświetloną drogą. A także by podnieść bezpieczeństwo. Miały być wieczne, jednak praktyka pokazała co innego.

Dlaczego niektóre xenonki świeca światłem białym a niektóre niebieskim?

Jest to spowodowane wypalaniem się xenonek. Z wiekiem niebieszczeją i jest to rzecz jak najbardziej normalna. Dlatego przy wymianie palników - zawsze wymieniajmy oba, bo powstaje ogromna różnica pomiędzy xenonką nową a starą.

Jak poznać, że xenonka się kończy?

Są jednak oznaki, które pozwolą nam uniknąć przykrej niespodzianki posiadania ślepego na jedno oko samochodziku. Jak wspomniałem xenonki niebieszczeją. Jednak na wskutek drobnych mikropęknięć czasami zdarza się, że jeden z palników zaczyna tracić szlachetny gaz i światło zaczyna świecić na przerażliwie różowo. Potem już tylko na rózowo, bo słabiutko. To ostatni dzwonek na zmianę pary palników. Bo potem palnik zaczyna świecić jak uszkodzona świetlówka. Ale tylko przez chwilę i mamy ciemność... W drastycznych przypadkach kończy się to uszkodzeniem przetwornicy, co za fajne nie jest. Zwróććie uwagą na różnokolorowe światła u samochodów z xenonami. Może wśród waszych znajomych takie się trafiają. W przypadku kupna ta różnokolorowość sugeruje także, że albo był wymieniany jeden palnik po wypadku (światło niebieskie i wścielkebiałe lub biało - bladoróżowe), albo jeden palnik jest na wykończeniu (światło niebieskie i mocnoróżowe).

Xenonki tuningowe o innej barwie światła niż białe

Uwagi powyższe nie dotyczą xenonów tuningowych które od nowości mają poświatę niebieską bądź fioletowawą, ale sa znacznie jaśniejsze od tych felernych i świecą obie na jednakowy kolor.

Gdzie kupować palniki

I tu od razu uwaga. Nie warto kupować nowych palników w serwisach. Ceny (800 zł za sztukę) powalają. Na Allegro można zaopatrzeć się w palniki po 100 zł/szt.

Jak poznać, że palnik jest nowy?

Nowy palnik jest zupełnie przezroczysty z naniesioną drobną warstwą materiału przewodzącego (taki jakby drobniutki proszek) mającego na celu rozpoczęcie wyładowania łukowego. Zapłon xenonek następuje przy 15 000 volt, a potem napięcie podtrzymujące to już około 84 - 86 Volt (najczęściej 85). Taką pracę zapewniają nam tylko przetwornice. Ich trwałość obliczana jest na ok 30 lat.

Do jakich typów reflektorów jaki palnik?

Jeśli już zdecydujemy się kupić palniki, to warto się zastanowić do jakiego auta i do jakiego typu reflektorów. W Europie porducenci są dwaj - Philips i Osram. Typy lamp też są dwa. Soczewkowe i z odbłyśnikami (standardowe). W zależności od tego jaki typ reflektora posiadamy - kupujemy palnik - do soczewkowego D2S a do odbłyśnika - D2R. Innych opcji nie ma. Wszystkie palniki mają po 35 wat. Nie kupujcie żadnych innych wynalazków - nie warto.

Dlaczego przerabianie standardowych reflektorów na xenonowe jest be?

Powstaje wiele poradników typu: Xenony - to proste - zrób to sam. Otóż nie takie proste...

Nie wolno montować xenonów w reflektorach do tego nieprzystosowanych. Często widzę, jak takie 15 letnie auta świecą xenonami. Jasno, bo światła mają spore, ale także oślepiają nieźle. Ponadto większość starych aut wyposażona była w żarówki H4 i montując palnik D2R pozbawiamy się świateł drogowych, a montując D2S mamy tylko światła drogowe. Nie mówiąc już o tym, że punkt świecenia żarnika i punkt świecenia łuku, to dwie różne historie. A więc proponuję do powtórki materiał o ogniskowej z optyki. Tak więc Xenonki tylko w reflektorach przystosowanych do tego. Najczęściej w takich autach światła drogowe są na oddzielnych reflektorach z normalnymi żarówkami H7. W przypadku oświetlenia bi xenonowego światła drogowe realizuje się poprzez zdjęcie bądź założenie odpowiednich przesłon. Ponadto odbłyśniki nieprzystosowane do tak ogromnych ilości światła mogą jedynie narobić więcej szkód, niż może z nich być pożytku. Ponadto o czym nikt nie wspomina - do takich świateł niezbędne są wysokociśnieniowe spryskiwacze bądź wycieraczki ze spryskiwaczami. Po to, by te reflektory były zawsze czyste, bowiem byle jaki brud na tym świetle powoduje potworne oślepianie. A tak to czyszczą się wraz z szybą...
Śro 0:39, 14 Lut 2007
Gość







Post
Brawo
Dużo przydatnych informacji
jacek Happy
Pią 13:52, 05 Wrz 2008
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin