Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Jakie jest dopuszczalne "zjajowacenie" tuleij cyli

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Jakie jest dopuszczalne "zjajowacenie" tuleij cyli
Autor Wiadomość
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post Jakie jest dopuszczalne "zjajowacenie" tuleij cyli
Witam.
Wlasnie jestem w trakcie remontu silnika VW t4 2.4D. Powodem remontu jest slape cisnienie. po rozebraniu silnika jeden tlok byl pekniety a pierscienie na wszystkich tlokach tragiczne, glowica jest juz po remoncie i czeka na zalozenie. Zmierzylem srednicowka tuleje i na dwoch ostatnich cylindrach roznica jes ok dwoch dziesiatych mm czy taka roznica jest dopuszczalna?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:10, 05 Lut 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Co 0.50 jest szlif jak masz 0.20 różnicy między nominalnym a pomiarem to nie taka jeszcze tragedii.Włurz nowy pierścień u samej góry a później go obniż i zobaczysz ile jest na zamku.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:44, 05 Lut 2014 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
szuwajac nowy pierscien w dol przerwa na zamku praktycznie sie nie zmienia. ale chodzi mi tez czy z tuleij nie zrobil sie owal?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 15:13, 05 Lut 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Owal też się robi wychodzi w kształcie beczki,weź tłoka bez pierścieni i wsuwaj nim coraz to głąbień pierścień.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 15:50, 05 Lut 2014 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
pierscien wlozyc w tuleje i tlokiem wpchac go w dol. i co w ten sposob zobacze jakas przerwe miedzy pierscieniem a gladzia tuleij?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:22, 05 Lut 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak tłokiem wpychaj i zobaczysz luz na zamku w poszczególnych miejscach w tulei.Ręką jak byś wpychał to ci będzie szedł nie równo i może ci pęknąć a wyciągnąć to tylko pociągasz za pierścień naprzeciwko zamka pierścień się przechyla i wyciągasz.
Ale najlepiej to jest zrobić szlif no ale tłoki drogie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Śro 16:32, 05 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Śro 16:30, 05 Lut 2014 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Najchetniej to wlasnie zrobil bym szlif tak jak piszesz ale klient sie krzywi. zrobilem tak i nie widaczeny byl jakis wiekszy owal ktory by przeszkadzal. wymienilem tylko pierscienie ten pekniety tlok i panewki. juz wszystko zalozone tylko czekam jeszcze na walek rozrzadu bo niektore krzywki byly juz prawie okragle. wlasciciel auta chcial przyoszczedzic na oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:55, 05 Lut 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tylko niech się pierścienie ułożą nie gazuj go niech chodzi na wolnych obrotach,bo i szklanki muszą się odpowietrzyć,czasem mogą być podparte zawory i będzie trudno uruchomić silnik.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:06, 05 Lut 2014 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
zawsze tak robie ze po jakims powazniejszym remoncie auto po uruchomieniu zostawiam jeszcze z dwa dni i klepie sobie za nim go oddam, zeby nie bylo tak ze oddam auto odrazu po remoncie klient gaz do dechy i pozniej pretensje do mechanika ze sie cos zes..lo.



jescze chcialem sie dowiedziec jedna rzecz. mam podobna srednicowke

[link widoczny dla zalogowanych]

czy takim przyzadem moge wykluczyc i sprawdzic owal tuleij cylindra?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jojtek dnia Śro 20:30, 05 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Śro 19:44, 05 Lut 2014 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
No dobra ale jaka cena zostanie wylicytowania?Ustawiasz w tulei u samej góry tam masz nominalny wymiar zjeżdżasz w duł i odczytujesz na zegarze ile jest na minusie.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 12:10, 06 Lut 2014 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
ja juz mam podobna srednicowke, lezy u mnie juz od dawna i najwyzszy czas zeby jej uzywac. owal tez sie da sprawdzic patrzac jaka jest roznica w obwodzie cylindra.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:36, 06 Lut 2014 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Suwacie pierścienie w dół wpychając je tłokiem. Jak mierzycie szczeline w zamku? Szczelinomierzem?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:49, 11 Lut 2014 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
tak szczelinomierzem.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:08, 12 Lut 2014 Zobacz profil autora
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
autko odpalilo, tylko musialo troche pochodzic zeby wszystko sie odpowietrzylo i wtedy zaczal rowniutko pracowac. pali od pierwszego cisnienie na cylindrach 31 takze reanimacja sie udala.
Dziekuje


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:35, 14 Lut 2014 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin