Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Kilka pytań dotyczących mechaniki

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Kilka pytań dotyczących mechaniki
Autor Wiadomość
Gudyn
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Kraj. / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post Kilka pytań dotyczących mechaniki
Witam.

Pierwszym pytaniem jest: co oznacza "w pełni zblokowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu"? Sprawa dotyczy Mercedesa SL 65 ///AMG Black Series od Renntecha. Samochód z racji momentu obrotowego rzędu 1356 Nm ma wzmocnione prawie wszystkie podzespoły napędowe. W "standardowym" SL 65 ///AMG jest 40% "szpera" - co to znaczy? Czyli rozumując, W Renntech jest 100% szpera?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:01, 21 Lis 2010 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Szpera 40%- 40% idzie na koło z lepsza przyczepnoscia,a 60% na koło ktore jest w poslizgu.

''W pełni zblokowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu''-Czyli inaczej LSD. Limited Slip Diferencial.
''W ich przypadku blokowanie dyferencjału odbywa się za pomocą trących o siebie metalowych płytek lub wiskozowych tarcz obracających się w lepkiej cieczy - dyferencjał lepkościowy. Są to dość mało skomplikowane w budowie konstrukcje, które mają ogromną zaletę - można ingerować w ich procentowy stopień blokowania napędu. Dokonuje się tego poprzez dołożenie trących o siebie płytek, podłożenie podkładek bądź regulacje śrubą. W ten prosty sposób możemy dostosować szperę do naszych indywidualnych potrzeb lub nawierzchni, po której porusza się samochód.''
Mysle ze wystarczajaco:)
Moment obrotowy tego merola miazdzy cyce i wykręca suty!
P.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:20, 21 Lis 2010 Zobacz profil autora
Gudyn
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Kraj. / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
no momenty obrotowe silników Mercedesa są w porównaniu do BMW, Audi czy innych marek miażdżące. Chyba każdy silnik konkurencji wysiada pod tym względem (odpowiednio rywalizujące ze sobą jednostki oczywiście). Weźmy 5.5 V12 biturbo i 6.0 W12 VW. Chyba nie trzeba nic dodawać: 830 Nm vs 560 Nm. A 6.0 V12 biturbo AMG jest już kompletnie bezkonkurencyjny.

Kolejne pytanie:
jak dokładnie działa skyrznia bezstopnowa np. w Lexusie? Czytałem o tym, że są jakieś zębatki (czy coś takiego) w kształcie stożków (walcowate) i po nich przemieszcza się pasek. Pytanie konkretnie brzmi: jak owy (metalowy?) pasek napędowy przemieszcza się po tych stożkach? Skoro jest metalowy, to przecież nie może on chyba się tak dopasować do dwóch stożków jak by to mogła zrobić guma? Jak on może się tak skręcić? Mi to przypomina skręcenie metalowego paska od zegarka. Nie da rady. Czy ten pasek jest jakoś specjalnie posplatany, aby mógł się skręcać? A może po prostu źle to sobie wyorażam i on wcale nie musi się skręcać?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 23:22, 21 Lis 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
zmniejsz avatar! Za drugim razem usune i poleci ostrzeżenie


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:38, 22 Lis 2010 Zobacz profil autora
Gudyn
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Kraj. / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
moge zmniejszyć, ale w takim razie po co jest dostępna tak duża wielkość?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:25, 22 Lis 2010 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Gudyn napisał:


Kolejne pytanie:
jak dokładnie działa skyrznia bezstopnowa np. w Lexusie? Czytałem o tym, że są jakieś zębatki (czy coś takiego) w kształcie stożków (walcowate) i po nich przemieszcza się pasek. Pytanie konkretnie brzmi: jak owy (metalowy?) pasek napędowy przemieszcza się po tych stożkach? Skoro jest metalowy, to przecież nie może on chyba się tak dopasować do dwóch stożków jak by to mogła zrobić guma? Jak on może się tak skręcić? Mi to przypomina skręcenie metalowego paska od zegarka. Nie da rady. Czy ten pasek jest jakoś specjalnie posplatany, aby mógł się skręcać? A może po prostu źle to sobie wyorażam i on wcale nie musi się skręcać?


Kiedys widzialem dobry schemat działania takiej skrzyni w Renault. Poszukaj sobie na necie(yt) filmiku.

Osobiscie wole VW i BMW,ale kazdy ma inny gust:)
P.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:08, 22 Lis 2010 Zobacz profil autora
Gudyn
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelce Kraj. / Wrocław
Płeć: Mężczyzna

Post
Też lubię VW. Szczególnie Phaetona (V8, V10 i W12) :-D


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:15, 22 Lis 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin