Autor |
Wiadomość |
Gość
|
KłopotySinik Ford Mondeo kombi 2002r 1,8 Duratec 125km |
|
Przede wszystkim witam wszystkich
To mój pierwszy post tutaj bo gdzie indziej nie mogli mi pomóc więc piszę mam nadzieje do Mechaników Samochodowych.
Panowie
Kupiłe Mondeo jak w tytule ale świadomie kupiłem z tą usterką po zakupie jechałem nim 300km i wzioł około 0,6-0,9 litra przy gazowaniu dymi że ho ho
na zimnym silniku nie kopci dopiero za jakiś czas jak podgazuje wali dym biały troche czarnego ciężko opisać.
Na trasie jadąc spokojnie nic się nie dzieje lekko dymi ale jak sie pociśnie gaz to biało za samochodem.
Mam proste pytanie co trzeba by zrobic i jeśli juz kapitalka to ile to może kosztować proszę pisać wprost i nie owijać i raczej nie interesują mnie pół środki typu uszczelniacze itp tylko kapitalka
dzięki za wszystkie wskazówki pozdrawiam
Marek Katowice
|
|
Nie 8:46, 30 Sie 2009 |
|
|
|
|
Gość
|
|
|
Koledzy pokażcie że to forum działa naprawdę i nich ktos zrobi kapitalnie mój motor piszcie na gg albo priv dzieki :-D
|
|
Nie 9:20, 30 Sie 2009 |
|
|
pagut
Młotkowy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
|
|
|
Witaj,kapitalny remont to spory koszt,co najmniej 2000 zł musisz szykować a za używany silnik z racjonalnym przebiegiem i w dobrym stanie technicznym,zapłacisz mniej na pewno.Z tego co piszesz po objawach na pewno masz pierścienie do wymiany,tłoki pewnie też,tuleje cylindrowe.Trzeba rozebrać wał,sprawdzić panewki,do tego dochodzi góra czyli głowica itd.pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 9:22, 30 Sie 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Kapitalka 2,500 tysczęsci + 1500 robocizna = 4000 oczywiście suma jest w przyblizeniu , za ok 3000 kupisz silnik w sosnowcu z gwarantem i dokładnym opisem.
|
|
Nie 9:33, 30 Sie 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Zdaję sobie sprawę z kosztów i to rzecz normalna czyli powiedzmy że mieszczę się w kwocie jaką założyłem
Ale nie mam jakoś zaufania do silników z drugiej ręki ja tym samochodem po wymianie bede robił do 60 tys rocznie i to w bardzo trudnych warunkach , góry gdzie trzeba non stop napierać na pedał gazu wiec z drugiej ręki silnik to ostatecznośc.
Proszę o podanie na priw nr tel lub polecenie jakiegos Warsztatu z diagnostyką wielkie dzieki za odpowiedzi
Czekam z niecierpliwością
A i jeszcze jedno jak nim dojechałem 300 km to chyba nie bedzie jeszcze kłopot przejechania 600 km jak myślicie ???
|
|
Nie 10:44, 30 Sie 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Dodam że przejechał 245 tys km
|
|
Nie 10:56, 30 Sie 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
A co powiecie no to żeby wlać uszczelniacz przed jazda mam do pokonania jeszcze trochę km , tylko nie wiem czy to nie pogorszy wszystkiego ???
Dzieki za sugestie pozdrawiam
|
|
Nie 21:36, 30 Sie 2009 |
|
|
ponin
FACHMAN
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UE Płeć:
|
|
|
|
jak ci bierze 0,6/0,9 na 300 km to uszczelniacz ci nie pomoże
pierścienie napewno do wymiany bo zapieczone (napewno olejowe)
albo i więcej tak jak majstry wyżej pisali
cza rozebrać silnik i stwierdzić albo wymienić na inny i z głowy
sam kilka z drugiej reki montowałem i chulają do dziś
(oddajesz auto na warsztat który sprowadzi załatwi silnik na który będzie gwarancja //przynajmniej 3 m-ce//i z glowy
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:20, 30 Sie 2009 |
|
|
Budziniak
FACHMAN
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
|
|
|
|
Niedaleko mojego warsztatu jest zakład zajmujący się klimą i z tego co wiem to mają kilka nowych silnikow. Wiem na pewno że fordowskie i duratec. Bo sam je na palety przekładałem. Calutkie nieuszkodzone i pełnym osprzętem. Ceny niemogą mieć zbyt wysokiej bo gościu az z bieszczad po silnik przyjechał. Zainteresowany ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 23:17, 30 Sie 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Witajcie
Szukam mechanika ,warsztatu kogoś kto się tym moim silnikiem zajmie
Czy jeszcze mam szanse znależć tutaj kogoś kto mi to poskłada czy wszyscy najlepsi wyjechali za granice
|
|
Pon 22:51, 31 Sie 2009 |
|
|
Kełysz
ADMIN
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
kazdy mechanik moze sie tym zajac:P Nie jest to az tak trudna robota... W sumie zalezy co jeszcze trzeba tam robic, bo zawsze napotka sie na drodze nieprzyjemne usterki:P
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:35, 31 Sie 2009 |
|
|
Budziniak
FACHMAN
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
|
|
|
|
Każdy mechanik powinien poradzić sobie z remontem silnika ale nie każdy potrafi w 100 % zweryfikować co jest do wymiany ( sam kiedys dałem dupy ) ale klient był bogaty więc rozeszło sie po kościach. Wszystko kręci sie wokół pieniędzy jak to w życiu bywa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:48, 31 Sie 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Tak to wyglądać powinno mażenie moje
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Wto 0:24, 01 Wrz 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Witajcie
Mam pytanie jak sprawdzić nr serwisowy silnika?
Sprawa sie klaruje jestem dobrej mysli
|
|
Wto 21:13, 01 Wrz 2009 |
|
|
bogdan_2008
Starszy młotkowy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska Płeć:
|
|
|
|
Wydaje mi sie, ze chodzi o kod silnika i są to litery przed numerem sil. / np CHBA/.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:26, 01 Wrz 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
No i wsadzam silnik na podmiankę okazuje sie że można znależć warsztat godny zaufania i polecenia .Silnik z demontażu wiadomego pochodzeia mogłem ocenic wizualnie , jest zrobione badanie ciśnienia .wyjęty mó silnik okazał sie już na wykończeniu ale to z niedbalstwa poprzednich właścicieli.
Kompletne sprzęgło jest potrzebne bo stare kaput,wiele innych drobiazgów ale myślę że jutro zadziała i będzie tip top
Pozdrawiam Mondziaków
|
|
Pon 17:41, 28 Wrz 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
najpierw sprawc ciśnienie na tłokach potem drożność odmy czyli odpowietrzenie skrzyni korbowe jeśli ciśnienie na tłokach jest dobre a odma drożna to warto się skusić na wymiane origów zaworowych bo wszystko na to wskazuje gdy silnik jest zimny to olej jest gęsty więc ma więkrze opory rzejć przez oringi natomiast jak się rozgrzeje to może dobrze łykać
|
|
Pon 23:34, 28 Wrz 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
miłem podobny problem w moim mondeo...wymiana pierscieni rozwiazala problem..olejowe sa zrobione z dwóch cienkich gora,doł i takiej falowanej blachy w srodku..rozwiazanie nie za dobre...znalazlem warsztat w Żorach ktory przerobil mi tłoki na pierscienie troszke wieksze i o lepszej konstrukcji i pogłębił rowki na pozostale..za komplet pierścieni i szlifowanie zapłaciłem 240zl do tego uszczelka pod głowice 130zl...robota swoja
|
|
Nie 21:32, 04 Paź 2009 |
|
|
|