Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Koło zamachowe wali? |
|
Witam, mam następujący problem - na niskich obrotach przy obciążeniu wydobywa się stuk gdzieś z tyłu silnika. Stuk ma częstotliwość proporcjonalną do obrotów (czyli po wrzuceniu wyższego biegu częstotliwość spada). Co jest jeszcze dziwniejsze stuk wydobywa sie również gdy mocno obciążę sprzęgło na zaciśniętym ręcznym (auto stoi). Wyjąłem skrzynie biegów i rozebrałem sprzęgło, wszystko wygląda ok. Czy może to być problem z kołem zamachowym?
Dodam, że silnik M50B25, koło dwumasowe.
Dzieki, pozdrawiam.
|
|
Śro 12:10, 27 Lut 2008 |
|
|
|
|
Gość
|
|
|
Z pośpiechu nie dodałem, że auto BMW 525 silnik M50
|
|
Śro 12:32, 27 Lut 2008 |
|
|
Gość
|
|
|
Witam
A sprawdziłeś tarcze sprzągla , chodzi o sprezyny ktore mogly dostac luz i zaczac pukac na wolnych obrotach .
Pozdrawiam
Zapraszam na moja strone ogmoto.pl z darmowymi ogłoszeniami
|
|
Śro 18:51, 27 Lut 2008 |
|
|
Gość
|
|
|
kolego lomil jak jest koło dwumasowe to tarcza nie ma sprężyn.Forum dla mechaników samochodowych - forum dla mechaników -TY mechanikiem nie jesteś!
Kolego osa może to być dwumasa ,ale i może to być coś w skrzyni.
|
|
Pią 21:51, 29 Lut 2008 |
|
|
edek
Mechanior
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Najprawdopodobniej szukasz przyczyny tam gdzie jej nie ma .Sprawdz stan silnika.Odkręć miskę i sprawdz czy tam nie ma luzów na korbowodach i stworzniach tłokowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:09, 29 Lut 2008 |
|
|
Gość
|
|
|
kolego najprawdopodobniej będzie to koło zamachowe
|
|
Sob 22:45, 01 Mar 2008 |
|
|
edek
Mechanior
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Jak naprawdę w Twoim modelu jest koło dwumasowe to może walić i to mocno.Koło dwumasowe wynaleziono po to aby się psuło częściej niż zwykłe,a i jego koszt jest większy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:59, 01 Mar 2008 |
|
|
Gość
|
|
|
witam ja taki problem miałem w omedze c 2000dtl tylko ze hałas był jak odpalałem na wciśniętym sprzęgle ,a jak nie wciskałem to cisza,i jak sie okazało to docisk miał pęknięte dwie blaszki łączące wymieniłem docisk i spokój
|
|
Pią 22:11, 07 Mar 2008 |
|
|
Gość
|
|
|
a też sugerowali koło dwumasowe i nawet jak wyciągli docisk to nie było widać tylko przez przypadek mi wypadł i sie rozleciał
|
|
Pią 22:15, 07 Mar 2008 |
|
|
Gość
|
|
|
No i zrobione.. wyjąłem skrzynie, wymontowałem sprzęgło i dwumas. Przyczyną walenia było zużyte koło dwumasowe - łożysko pomiędzy oboma masami miało taki luz, że jedna tarcza mogła uderzać o drugą.. Ten luz przekładał sie również na większe drgania silnika i szarpanie sprzęgła (nierówne dociskanie tarczy). Dodatkowo zużyte sprężyny w kole powodowały powstawanie rezonansu na układzie napędowym przy niskich obrotach podczas zwalniania (szarpanie przód tył). Co ciekawe wymiana na sprawne koło spowodowała, iż tylne koła przestały podskakiwać podczas gwałtownego ruszania z mieleniem (wcześniej wydawało mi się że winne są amortyzatory).
Dodam, że wymieniłem na używke 150zł (jak na sprawne koło to bardzo niewielka cena).
Dzięki wszystkim za pomoc.
|
|
Czw 20:29, 13 Mar 2008 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|