Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
LagunaII 3.0 v6 Rozrząd!

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
LagunaII 3.0 v6 Rozrząd!
Autor Wiadomość
Gość







Post LagunaII 3.0 v6 Rozrząd!
Witam, potrzebuje pomocy w kwestii ustawienia rozrządu najlepiej by było jak miał by ktoś jakiś schemat lub cos w tym stylu. Czekam na wasze podpowiedzi z góry dziękuje!
Wto 19:52, 11 Maj 2010
krzyg
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

Post
Tam trzeba zablokować bolcami blokującymi wszystkie 5 kół rozrządu.Przed tym trzeba wykręcić zbiornik wspomagania i silnik z górnej poduszki oraz unieść go.Nie zapomnij zdjąć koła od strony rozrządu.
Po założeniu paska obracasz silnikiem i jeszcze raz wkładasz kołki blokujące.Muszą pasować.Jeśli nie będą pasować, możesz mieć kupę roboty z tym, ponieważ trzeba wówczas w określonej kolejności popuszczać koła wałków.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:22, 12 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
Renault Laguna II 3,0
Pasek zębaty: Wymiana (przegląd)

Pasek rozrządu
Wymontowanie:
Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Zablokować koło wałka rozrządu i koło pasowe wału korbowego narzędziami blokującymi Mot. 1430 (1). Jeśli narzędzia blokujące nie są osadzone w 100%, poluzować śruby na kołach wałków rozrządu (2) i obracać piastę wałka rozrządu. Poluzować śrubę „a” i „C”, wykręcić „b”. Płytkę napinacza obracać za pomocą klucza czworokątnego i wymontować pasek.

Montaż:
Dokręcić śrubę „a” i „c” momentem 10 Nm i następnie poluzować o 45°. Obracać koło wałka rozrządu zgodnie ze wskazówkami zegara do oporu i (2) dokręcić momentem 5 Nm, a następnie poluzować o 45°. Ułożyć pasek zębaty na kole pasowym wału korbowego i – przeciwnie do wskazówek zegara – układać na kołach wałka rozrządu. Ostrożnie obracać koło wałka rozrządu tak, aby pasowało ono do zębów paska zębatego. (Koła wałka rozrządu nie wolno obracać bardziej niż o jeden ząb i nie może dotknąć oporu. W przeciwnym razie wymontować pasek.) Równocześnie pasek nakładać na ostatnie trzy koła pasowe (łącznie z napinaczem). Obracać płytkę napinacza kluczem czworokątnym aż pasek znajdzie się we właściwej pozycji. Na koniec włożyć śrubę „b” i dokręcić „a”, „b” i „c” momentem 25 Nm.

Naprężenie paska:
Naprężyć pasek obracając napinaczem w kierunku strzałki. Naprężeniem musi być mierzone narzędziem Renault Mot. 1505 i wynosić 106 ± 4 Hz. Oznaczenie „A” musi znaleźć się naprzeciwko „B”. Dokręcić koło napinacza (C) momentem 25 Nm. Koła wałka rozrządu dokręcić momentem 10 Nm (2). Wymontować narzędzia blokujące.

Przegląd:
Wał korbowy obrócić o 720° w kierunku obrotu. Narzędzie blokujące montować do koła pasowego i koła wałka rozrządu w następującej kolejności: lewy odlot, lewy dolot, prawy dolot, prawy odlot. Jeśli narzędzia blokujące nie są osadzone na kole wałka rozrządu, poluzować śruby (2) o 45°i założyć narzędzia blokujące. Dokręcić śruby (2) momentem 10 Nm. Sprawdzić, czy koła wałka rozrządu nie dochodzą do oporu (w wyniku usunięcia śruby 2). Jeśli jednak tak jest, powtórzyć procedurę montażu paska. Obrócić wał korbowy o 720° w kierunku obrotu. Kontrolować pasek zębaty w ten sposób, że narzędzia blokujące są montowane na koło pasowe wału korbowego i koło wałka rozrządu. Jeśli nie są osadzone, powtórzyć procedurę montażu paska. Wymontować narzędzia blokujące.


Rysunek 1


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wasylek dnia Śro 21:26, 12 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Śro 21:14, 12 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
[link widoczny dla zalogowanych]

a tu masz obrazek:D jesli nie bedziesz sie mógł rozczytaac daj znac to ci wysle na maila screena


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wasylek dnia Śro 21:32, 12 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Śro 21:31, 12 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
Zalecane okresy wymiany
Co 120 000 km lub co 5 lat - wymienić.
Koniecznie zapoznać się z warunkami eksploatacji i potwierdzeniami przeglądów.Uszkodzenia silnika
UWAGA: Mimo, że przy pęknięciu paska następuje zazwyczaj uszkodzenie silnika, przed zdjęciem głowicy cylindrów sprawdzić ciśnienie sprężania.
Czasy pracy - godz.
Wymontowanie i zamontowanie:
Laguna 5,50
Safrane 4,50
Espace 10,50

Narzędzia specjalne
Trzpienie blokujące wału korbowego i wałków rozrządu - Renault nr Mot.1430.
Klamra paska zębatego - Renault nr Mot.1436.
Uchwyt wałka rozrządu - Renault nr Mot.1428.
Przyrząd napinający - Renault nr Mot.1429.
Czujnik naciągu paska - Renault nr Mot.1273.
Śruba M8 x 1,25 x 75 mm.
Śruba M8 x 1,25 x 35 mm.

Zapamiętać
Odłączyć akumulator.
NIE obracać wałem korbowym ani wałkiem rozrządu po zdjęciu paska zębatego.
Wykręcić świece zapłonowe, aby silnik łatwiej się obracał.
Obrócić wałem silnika (jeżeli nie zaznaczono inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
Obracać TYLKO kołem wału korbowego i nie obracać żadnym innym kołem zębatym.
Zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.

Zdejmowanie
Espace: Wymontować kompletny silnik z przekładnią.
Laguna/Safrane: Podnieść i podeprzeć przód samochodu.

Wymontować następujące elementy:
Prawe przednie koło.
Prawa osłona przedziału silnika.
Pasek napędowy dodatkowych podzespołów.
Zdjąć wiązkę przewodów.
Węże odłożyć na bok.

Wymontować następujące elementy:
Osłona silnika.
Osłona komputera sterującego silnika.
Skrzynka komputera sterującego silnika.
Komputer sterujący wyjąć z silnika.
Podeprzeć silnik.

Wymontować następujące elementy:
Stabilizator silnika.
Prawa poduszka silnika.
Rolka napinająca paska napędu dodatkowych podzespołów.
Koło pasowe pompy układu wspomagania.
Wszystkie modele - wymontować następujące elementy:
Górna osłona paska zębatego [1] .
Śruby koła pasowego wału korbowego [2] .
Koło pasowe wału korbowego [3] .
Dolna osłona paska zębatego [4] .
Uchwyt [5] .
Obrócić wałem korbowym w prawo, w położenie nastawiania.
W koła rozrządu wsunąć bolce blokujące [6] . Przyrząd nr Mot.1430.
Poluzować śruby koła rozrządu [7] .
Wsunąć trzpień blokujący wału korbowego [8] . Przyrząd nr Mot.1430.
Śrubę M8 x 1,25 x 75 mm wkręcić w uchwyt napinacza [9] .
Śrubę [9] dokręcić do kołnierza w uchwycie [10] .
Poluzować śruby rolki napinającej [11] , [12] i [13] .

WSKAZÓWKA: NIE poluzować śruby [14] .


Nałożyć przyrząd nr Mot.1429 [15] .

WSKAZÓWKA: Jeżeli to konieczne: Poluzować nieco śrubę [9] .


Śrubę M8 x 1,25 x 35 mm wkręcić w uchwyt napinacza [16] .
Śrubę [16] dokręcić do kołnierza w uchwycie [17] .
Dokręcić śrubę [16] .
Poluzować śrubę [9] .
Zdjąć pasek zębaty.

WSKAZÓWKA: Jeżeli pasek ma zostać ponownie użyty, zaznaczyć kredą kierunek jego ruchu.


Zakładanie
Sprawdzić, czy trzpień blokujący wału korbowego został prawidłowo użyty. [8] . Przyrząd nr Mot.1430.
Sprawdzić, czy trzpienie blokujące są prawidłowo umieszczone w kołach rozrządu [6] . Przyrząd nr Mot.1430.
Upewnić się, czy koła rozrządu mogą się swobodnie obracać.
Dokręcić śruby momentem 10 Nm [11] , [12] i [13] .
Poluzować śruby o 45° [11] , [12] i [13] .
Koła rozrządu obrócić w podłużnych otworach całkowicie w prawo.
Dokręcić śruby momentem 5 Nm [7] .
Poluzować śruby o 45° [7] .
Pasek zębaty założyć na koło wału korbowego.
W tym położeniu zabezpieczyć klamrą. Przyrząd nr Mot.1436.
Nakładać pasek zębaty w lewą stronę.

WSKAZÓWKA: Jeżeli stary pasek ma zostać ponownie użyty: Zwrócić uwagę na oznakowanie kierunku ruchu na pasku.


Obracać kołami rozrządu i ustawić zgodnie z położeniem paska zębatego.

WSKAZÓWKA: Śruby nie powinny znajdować się na końcach podłużnych otworów w kołach zębatych [7] . Koła zębate nie powinny się obrócić więcej, niż o długość jednego zęba [18] .


Zwrócić uwagę, aby pasek między kołami zębatymi był naprężony.
Zdjąć klamrę z koła zębatego.
Czujnik naciągu przyłożyć do paska w punkcie [19] . Przyrząd nr Mot.1273.
Wkręcać śrubę [9] , aż czujnik wskaże wartość 83±2 jednostki SEEM.
Dokręcić śrubę [11] . Moment dokręcania: 10 Nm.
Dokręcić śrubę [12] . Moment dokręcania: 10 Nm.
Dokręcić śrubę [13] . Moment dokręcania: 10 Nm.
Dokręcić śruby koła rozrządu (CA1) [7] . Moment dokręcania: 10 Nm.
Dokręcić śruby koła rozrządu (CA2) [7] . Moment dokręcania: 10 Nm.
Dokręcić śruby koła rozrządu (CA3) [7] . Moment dokręcania: 10 Nm.
Dokręcić śruby koła rozrządu (CA4) [7] . Moment dokręcania: 10 Nm.
Wyjąć czujnik naciągu paska [19] .
Wyjąć trzpienie blokujące [6] .
Wyjąć trzpień blokujący wału korbowego [8] .
Powoli obracać wałem korbowym, dwa obroty w prawo.
Wsunąć trzpień blokujący wału korbowego [8] . Przyrząd nr Mot.1430.
Poluzować śruby o 45° [11] , [12] i [13] .
Wyjąć śrubę [16] .
Przesunąć śrubę [9] , aż przyrząd [15] będzie się poruszał bez luzu. Przyrząd nr Mot.1429.
Odczekać 2 minuty, aby automatyczny napinacz paska i pasek mogły się ułożyć.
Sprawdzić, czy przyrząd [15] może się poruszać bez luzu. Przyrząd nr Mot.1429.
W razie potrzeby ustawić.
Wyjąć przyrząd specjalny [15] .
Dokręcić śrubę [11] . Moment dokręcania: 25 Nm.
Dokręcić śrubę [12] . Moment dokręcania: 25 Nm.
Dokręcić śrubę [13] . Moment dokręcania: 25 Nm.
Wyjąć śrubę [9] .
Wyjąć trzpień blokujący wału korbowego [8] .
Powoli obracać wałem korbowym, dwa obroty w prawo.
Wsunąć trzpień blokujący wału korbowego [8] . Przyrząd nr Mot.1430.
Sprawdzić, czy trzpienie blokujące łatwo można wsunąć i wysunąć z kół rozrządu [6] .
W razie potrzeby ustawić. Zastosować przyrząd nr Mot.1428.

WSKAZÓWKA: Śruby nie powinny znajdować się na końcach podłużnych otworów w kołach zębatych [7] .


Wyjąć trzpień blokujący wału korbowego [8] .
Wyjąć trzpienie blokujące [6] .
Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontowaniu.
Dokręcić śruby koła pasowego wału korbowego [2] . Moment dokręcania: 25 Nm.
Espace: Zamontować kompletny silnik z przekładnią.

[link widoczny dla zalogowanych]


tu masz obrazek to jest do 3.0 v6 24v no i jest dokłasniejszy opis


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:49, 12 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
jesli pomogłem to mnie pochwałVery Happy a i jesli jestes niezbyc zorientowany w tych kwestiach to nie rób tego sam jesli ktosa wie o co come on to zrobi to w 4 h ale jesli ktos nie wie.... hehe


Post został pochwalony 1 raz
Śro 21:51, 12 Maj 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
Dzięki za opis rozrządu, pomogłeś mi bardzo!!!!Smile
Czw 15:56, 13 Maj 2010
grzegorz1805
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WIELKOPOLSKA
Płeć: Mężczyzna

Post
a czemu Espace 10,50 godziny co tak długo mam tam robić


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:45, 13 Maj 2010 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
bo tam chyba silnik na zewnetrzną trzeba szarpnąc i jest mało miejsca... pozatem to jest serwiowy czas hehe. ty mozesz nawet w 2h jak dasz rade:D


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:23, 14 Maj 2010 Zobacz profil autora
spock22
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
witam
Czy jeżeli naciągnę paske bez czujnika napinacza, to rzeczywiście może szybciej się pasek zużyć? Jak sądzicie? Mi się wydaje, że ustawienie na oko ani nie za luźno, ani nie za mocno jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 9:43, 21 Sty 2011 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja zawsze ustawiam na czucie i jest gitara. Możesz ewentualnie na jego najdłuższym odcinku sprawdzić czy pasek da się przekręcić palcem o 90 stopni.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:18, 21 Sty 2011 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
mario23 napisał:
Ja zawsze ustawiam na czucie i jest gitara. Możesz ewentualnie na jego najdłuższym odcinku sprawdzić czy pasek da się przekręcić palcem o 90 stopni.




Ciekawa metoda.
Generalnie zawsze ustawia się na czuja, kwestia wprawy jak z dokręcaniem śrub albo np odpowietrzników przy zaciskach Kwadratowy


Post został pochwalony 0 razy
Sob 0:12, 22 Sty 2011 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
temat z maja panowie.

Zamykam


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:13, 22 Sty 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin