Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Lanos 8v

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Lanos 8v
Autor Wiadomość
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post Lanos 8v
Panowie, kilka miesięcy robiłem głowicę w lanosie z silnikiem oplowskim 8v, wymieniłem wszystko, śruby rozrząd no wszystko tak jak fabryka przykazała, wszystko najwyższej jakości, zero oszczędzania.
Dziś przychodzi klient i mówi że wcieło mu 200ml płynu do oleju... i rzeczywiście, olej koloru kawy z mlekiem.
I teraz pytanie... czy słyszeliście kiedyś że śruby trzeba w tych parchach dociągać?
Jak byście rozwiązali temat ewentualnej naprawy gwarancyjnej?
Bo ja generalnie wymyśliłem że swoją usługę zrobię za free a za części gość zapłaci.
Co o tym myślicie?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:13, 07 Lut 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Po prostu do du....y uszczelka,nie ma dokręcenia po nagrzaniu.Nie są duże koszty,najpierw rozbierz i zobacz co się stało.Ale kilka miesięcy temu? zadecydujesz jak zawsze przyjeżdża do ciebie to mu zrób.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:32, 07 Lut 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Generalnie nie ma gwarancji na takie rzeczy . Samą gwarancją jest to że to działa tak samo jak z rozrządem .


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:41, 07 Lut 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Niby nie wiadomo czyja wina. Pare miesiecy przejeździł, a niewiesz czy nie upalał tego samochodu i nie wypaliło dziury w uszczelce, albo faktycznie czy uszczelka nie do dupy. W kazdym razie tez bym tak zrobił, robota za free a czesci płaci klient, bo opinia jest najwazniejsza.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 1:26, 08 Lut 2012 Zobacz profil autora
cynio
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Northolt
Płeć: Mężczyzna

Post
soviet100 napisał:
Generalnie nie ma gwarancji na takie rzeczy . Samą gwarancją jest to że to działa tak samo jak z rozrządem .

Tak sobie czytałem i miałem się nie wypowiadać, ale jak widzę coś takiego jak powyżej to mnie krew zalewa. Co to znaczy, że nie dajesz gwarancji na wymianę rozrządu czy uszczelki pod głowicą???
Gwarancja do bramy warsztatu..... marzenie każdego mechanika... szkoda słów
Klient ma mieć minimum 3 miesiące gwarancji lub 3000 km.... a czasami i dłużej/więcej, często zależy to od indywidualnej relacji z klientem.
Już sobie wyobrażam minę kolesia, któremu po zalecanej przez producenta wymianie rozrządu, mówię, "wszystko ok, ale nie masz gwarancji jak długo pojeździsz".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cynio dnia Nie 0:53, 12 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Nie 0:47, 12 Lut 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
No a co jak pasek strzeli to ja odpowiadam ? Wszelkie skargi do producenta paska .
Jak klient przegrzeje samochód bo ma niesprawny układ albo coś podobnego to też ja odpowiadam ? Nie prowadzę czerwonego krzyża .


Post został pochwalony 0 razy
Nie 2:49, 12 Lut 2012 Zobacz profil autora
cynio
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Northolt
Płeć: Mężczyzna

Post
Jeżeli pasek jest uznanego producenta, to prawidłowo założony nie ma prawa pęknąć. Nie przypominam sobie aby tak się kiedykolwiek stało. Przy takim podejściu, nawet jak popełnisz błąd, zawsze możesz zwalić na wadę paska. Klient przyjeżdża do Ciebie na wymianę a nie do sklepu. Raz mi się zdarzyło, że auto wróciło na lawecie, miesiąc po wymianie z pękniętym paskiem. I po sprawdzeniu okazało się, że była to moja wina. I mimo że mogłem powiedzieć, sorry stary ale to wina paska, płacz i płać, wziąłem koszta na siebie. Trzeba ponosić odpowiedzialność za swoją robotę. Inaczej jak klient chce zaoszczędzić np na pompie wody albo chce założyć jakieś badziewne części. Wtedy gwarancja do bramy.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:14, 12 Lut 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Oczywiście jestem tego samego zdania jak Ty . Pamiętaj jednak że to produkują na skalę masową i zawsze może być jedna jedyna sztuka wadliwa . Ja za producenta nie ponoszę odpowiedzialności . A co jeśli klient przyniesie swój pasek niewiadomego pochodzenia też bierzesz za to odpowiedzialność ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez soviet100 dnia Nie 12:29, 12 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Nie 12:28, 12 Lut 2012 Zobacz profil autora
cynio
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Northolt
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak napisałem powyżej. Gdy ja kupuję części to biorę za to odpowiedzialność a w przypadku gdy ktoś mi przynosi chińszczyznę czy inny wynalazek to sorry. To samo jest z używkami jak ktoś chce używany silnik czy skrzynię. To proszę bardzo ale zakupu dokonuje już sam ja tylko montuję i daję gwarancję na robociznę.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:13, 15 Lut 2012 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
A wiecie jakie jaja wyszły z lanosem? Okazało się że obiłem go milion lat temu, nie pamiętam dokładnie jak dawno ale ponad rok nie używam czerwonego sylikonu więc wnioskuję że przeszło rok już jeździ i pompa wody straciła łopatki, nie ciekła i nie obracała cieczą...
Gwarancja została uznana, klient zapłacił za części i pojechał, mimo że nie z mojej winy to się stało, zawiniłem tylko tym że nie napisałem kiedy to robiłem. Człowiek uczy się na błędach


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:26, 17 Lut 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Jak masz paragon/fakture to reklamuj pompe. Zawsze cos.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 0:43, 18 Lut 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Panowie proszę trzymać się tematów jeżeli chcecie podyskutować zapraszam do działu "na każdy temat" i tam kontynuujcie w tamtym dziale. straszna rozpierdziucha się robie.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:19, 18 Lut 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin