Autor |
Wiadomość |
delir203
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
w środku dobrze grzeje . z tym płynem jest tak jakby wyciągało gorący z tego przewodu a następny napływa zimny od strony chłodnicy. gasze silnik płyn w tym przewodzie robi sie gorący
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 7:29, 14 Kwi 2010 |
|
 |
|
 |
delir203
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
wentylator zatrzymany temp rośnie jest wszystko dobrze puszczam wentylator temp spada jakby to była
wina termostatu ale już wymieniłem drugi i dalej jest taksamo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 18:00, 15 Kwi 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale po to jest termostat żeby ci trzymał temperaturę silnika zawsze czy ty trzymasz czy nie czy jedziesz 100 kmh zawsze ci powinien trzymać temperaturę na desce około 90 stopni.A u ciebie z tego co opisujesz to wygląda jak by nie było termostatu wcale.Masz założony gumowy oring przy termostacie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:26, 15 Kwi 2010 |
|
 |
delir203
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Wcześniej wyjełem termostat skręciłem odpaliłem . Silnik przewody były zimne nie łapał temp wcale cały
układ . Po włożeniu spowrotem termostatu silnik zaczoł sie grzać przewody do nagrzewnicy i termostatu gorące a przewód gdzie czójka tylko ciepły i temp nie wskazuje dopiero gdy gorący silnik zgasze włącze
kontrolki wtedy temp troche wzrośnie . uszczelkie gumową włożyłem do termostatu . czy jest trzeci obieg omijający termostat bo między nim a chłodnica jest trójnik i ten płyn jeszcze jakby gdzieś krążył ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:20, 15 Kwi 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
To sprawdź gdzie te przewody jeszcze idą,może ktoś zakładał dodatkowe ogrzewanie na tył samochodu? to można tylko go się podpina gdzie indziej bo już takie robiłem.Przeróbka z towarowego na osobowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:32, 15 Kwi 2010 |
|
 |
delir203
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
dziś rozmawiałem ze znajomym mechanikiem powiedział że ten przewód jest od chłodniczki oleju a po drodze jest pompka i jakiś załącznik może to tu tkwi szkopól on powiedział że to układ chłodzenia jest zapowietrzony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:29, 16 Kwi 2010 |
|
 |
ponin
FACHMAN

Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UE Płeć:
|
|
|
|
na przewodzie z nagrzewnicy jest odpowietrznik
widze walczysz wytrwale
faktycznie jak nie odpowietrzysz układu to cyry mogą sie dziac
napisz jaka temperature ma przewód który idzie do termostatu i jaką temperature maja przewody na nagrzewnicy wlot i wyjscie /////// CIEPŁE czy ZIMNE /////
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:01, 16 Kwi 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ja mu pisałem dobrze odpowietrzyć a jak się termostat nie otworzy w VW to trudno o dobrym odpowietrzeniu bo wtedy łapie duży obieg (silnik chłodnica),a termostat jest bardzo szczelny na grzybku i kazałem mu wywiercić malutki otworek np.1mm i by się odpowietrzał i było by dawno po kłopocie.A VW nie ma odpowietrzeń na przewodach tylko idą cienkie wężyki od króćca z głowicy lub chłodnicy do naczynia wyrównawczego i zawsze jest wyciek z tego wężyka widać to w naczyniu wyrównawczym,oznacza to również że jest obieg wywołany przez pompę wody.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 8:32, 17 Kwi 2010 |
|
 |
delir203
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
jedno jest pewne obieg jest odpowietrzony . zablokowałem wentylator grzalem silnik aż osiągnie nominalną temp pracy gdy ją osiągnoł obserwowałem co dalej sie dzieje i jeszcze troche grzałem silnik dalej nominalna temp . Co ciekawe gdy odblokowałem wentylator nie przyspieszał nie chłodzil chłodnicy tak bylo na postoju . gdy ruszyłem załączył sie wentylator i schłodził silnik do temp minimalnej dużo poniżej 60 stopni na to wychodzi że to awaria wiskozy . Jak ją sprawdzić czy dobrze pracuje ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:59, 17 Kwi 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak by była awaria to by była zblokowana na stale,jak ruszyłeś z miejsca to gorące powietrze z chłodnicy nagrzało wiskozę i się załączyła i tak powinno być.Jak byś podłączył pod komputer to by ci pokazał temperaturę na komputerze i odczytał byś na desce i jaka jest różnica w odczycie komputera a na desce rozdzielczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:46, 17 Kwi 2010 |
|
 |
delir203
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
podłączałem pod komputer temperatury sa takie same
to czemu wiskoza aż tak wychładza układ . COŚ musi zawcześnie sie załaczać inny samochód taki sam silnik po długiej jeżdzie gorący niemożna do niego dotknąc a u mie po takiej samej trasie jest tylko ciepły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 8:55, 18 Kwi 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Silnika ci nie schłodzi jak ci termostat nie puści musisz sprawdzić ten trojak co pisałeś,może tamtędy ci robi obieg.Jak jest cieńszy przewód skręć go kluczem francuzem i go przyblokujesz i zobaczysz wtedy co się będzie działo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:22, 18 Kwi 2010 |
|
 |
delir203
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
zablokowałem wentylator i zaczełem dziś jechać podczas jazdy na wskażniku średnio 70 stopni a gdy sie zatrzymałem i silnik chodził temp dochodziła do 80 potem znów ruszyłem i przejechałem około 6 km temp na wskażniku średnio 70 zgasiłem silnik sprawdziłem przewody tam co czójnik twardy i gorący a gdzie termostat i dojście na trójniku ciepłe .czy to może być pompa wody zawolno tloczy czy przypchane coś bo jak silnik gorący i pracuje to przewody twarde ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:27, 19 Kwi 2010 |
|
 |
delir203
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
a i jeszcze jedno obieg jest od strony termostatu przez chłodnice i na czójkie termp .gorący płyn wplywa do chłodnicy zawolno tłoczy pompa wtedy wiskoza sie załancza i wychładza płyn który już zimny płynie na czójki czy to może byc możliwe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:32, 19 Kwi 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Obieg jest zawsze od góry głowicy poprzez górny wąż do chłodnicy i opada na duł do dolnego węża.Płyn w silniku ma 87 stopni otwiera się termostat i wchodzi schłodzony płyn i schładza silnik i tak w koło.Masz jeszcze mały obieg i duży obieg cieczy w silniku,mały jest dopóki silnik się nie nagrzeje a duży jest jak się otworzy termostat,bo jak się otworzy to grzybek termostatu przysłania kanał małego obiegu i jest duży obieg silnik chłodnica.Zawsze woda gorąca idzie do góry a zimna opada na duł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:20, 19 Kwi 2010 |
|
 |
delir203
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
to u mie wygląda to jakby odwrotnie . sam niewiem co mam z tym robić trzeci odwiedzony znajomy mechanik niezna powodu takiego działania układu 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:26, 20 Kwi 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Zrób jakieś foto tych podłączeń węży i wrzuć je to zobaczę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:15, 20 Kwi 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Dzisiaj sprawdzałem podłączenie tych węży i od dolnego węża od tego trojaka wąż idzie do tyłu silnika i tam jest podłączona elektryczna pompa cyrkulacji,weź zobacz czy ją masz czy jest wyciągnięta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:15, 21 Kwi 2010 |
|
 |
delir203
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Czójnik na górnym przewodzie odpowiada za załączenie tej pompki ( a dalej na tym przewodzie za pompką jest jakiś elektrozawór lub coś w tym stylu)ona tam jest tylko niewiem czy sie załancza . Wogóle poco ona tam jest . gdy na początku naprawiania silnika wymieniłem tem czójnik włożyłem podróbke po podpięciu przewodów ta pompka załączyła sie i pracowała cały czas . dowiedziałem sie że czójnik podróbka że żle one pracują a orginał nie zdażyło sie że sie komuś uszkodził wiec zostawiłem to szukając innej przyczyny awari .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:30, 21 Kwi 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Spróbuj zablokować ten przewód i odłączyć kostkę od pompki i próba.Tylko górny przewód od głowicy do góry chłodnicy a dolny z termostatu do dołu chłodnicy.Przepłukaj jeszcze chłodnicę pod bieżącą wodą wkładając węża od dołu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:21, 21 Kwi 2010 |
|
 |
delir203
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Pzyblokowałem przewód jak mogłem w 95 % odpaliłem rozgrzałem przewód na góże dalej zimny jedyne co zaoważyłem to szybciej zaczoł lecieć płyn powrotem do zbiorniczka i jak dodaje gazu to ze zwiększeniem obrotów ubywa płynu ze zbiorniczka jak obroty spadaja płynu przybywa .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:01, 28 Kwi 2010 |
|
 |
delir203
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
zapomiałem odłączyc pompke zreszto narazie niewiem jak a jutro znów próba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:03, 28 Kwi 2010 |
|
 |
Roman59
ADMIN

Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Pompa elektryczna cieczy powinna się załączyć dopiero po zgaszeniu silnika żeby nie dopuścić do miejscowego przegrzania niektórych silnie obciążonych cieplnie części,która przy zbyt wysokiej temperaturze przepompowuje cześć płynu przez kadłub silnika.W temperaturze ok.104 stopnie się załącza i schładza do 97 stopni..Musisz sprawdzić czy ci chodzi bez przerwy czy się załącza później. Wypnij jej zasilanie i zobaczysz.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Śro 22:30, 28 Kwi 2010 |
|
 |
syczylyjczyk
Nowicjusz

Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Masz niesprawną pompę płynu ,Wkładasz nowy termostat,od razu go uszkadzasz,różne dziwne chece, anie masz obiegu bo element za to odpowiedzialny już się skończył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:30, 01 Maj 2010 |
|
 |
delir203
Starszy podawacz kluczy

Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
jest pompka obiegu od przegrzania silnika a zaraz za nia zawór odcinający przepływ a tam uszkodzona membrama i ten zawór nie zamykał obiegu odpiełem przewód zamknełem ręcznie - wtedy zaczeła rosnąc temp na zegaże dalsze grzanie przy 90 stopniach otworzył sie termostat jest wszystko ok.Wymienie zawór i samochód będzie sprawny ( byłem wczoraj u 3 go z kolei mechanika i wkońcu doszliśmy przyczyne awari ) :-D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:49, 01 Maj 2010 |
|
 |
|