Autor |
Wiadomość |
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
Mitsubishi Galant 2.5 V6-coś odezwało się po wymienie oleju |
|
Galant pracował u poprzedniego właściciela na 10W40 (przebieg 242 000) zalałem bez płukanki Valvoline 5W40. No i coś się odezwało w silniku. Po przejściu silnika na bieg jałowy początkowo nic nie słychać, potem pojawia się pojedyńczo takie KLI KLI KLI a następnie jest tych dźwięków coraz więcej-najbardziej słyszalne na rozgrzanym silniku. Dodam gazu-wszystko cichnie, zejdzie na bieg jałowy-stopniowo zaczyna się odzywać. A dźwięk ten nie jest to typowe CYK CYK popychaczy-jest bardziej przytłumiony i nieregularny. Wiem, że słowami tego nie opiszę. Wymyśliłem kilka tez:
1. Po wymianie oleju na rzadszy przy przebiegu 242000, gdzie silnik ma już pewne "luzy" zaczęły sie odzywać pewne części silnika, które na gęstrzym oleju 10W40 pracowały ciszej, ponieważ on trochę uszczelniał te luzy.
2. Na rzadszym oleju na biegu jałowym jest za niskie ciśnienie oleju.
3. Zanieczyszczone popychacze dletego przy niższym ciśnieniu oleju na biegu jałowym klepią a po dodaniu gazu odrazu cichną bo wzrasta ciśnienie oleju a tym samym napełnianie popychaczy. Dodam jeszcze że:
-na starym oleju, który był w sprowadzonym aucie klepania NIE BYŁO
-po dodaniu gazu ODRAZU wszystko cichnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 9:17, 22 Cze 2011 |
|
|
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Skad dobiega to stukanie? Jak z dolu silnika to stawiam na panewki. Tylko dziwne,bo raczej po dodaniu gazu dzwiek powinien narastac.
P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 10:23, 22 Cze 2011 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
Stuki słyszane z góry ale nie takie jak np. w Polonezie z rozregulowanymi zaworami tylko cichsze i powoli narazstające, nieregularne takie KLI KLI ... . Może uda mi się nagrać dźwięk. Co ciekawe dodam że czasami, np wczoraj tego nie było-była cisza.
A może jest tak, że popychacze się wyrobiły w gniazdach w głowicy, powstał luz i stąd tech dziwny hałas?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PIOTR_FOTO dnia Śro 12:20, 22 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 12:00, 22 Cze 2011 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Zmień olej jaki był i po problemie a głowica się nie wyrabia w miejscu gdzie są zamontowane hydrauliczne popychacze.Idzie lato wysokie temperatury a ty jeszcze olej 5W40 taki olej to do nowego silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 12:38, 22 Cze 2011 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
|
No posłuchałem rad innych użytkowników Mitsubishi, którzy twierdzą, że najlepiej dla silnika to olej syntetyczny niezależnie od przebiegu. Roman59 z twojej wypowiedzi wnioskuję, że olej 5W40 jest rzadszy w wysokich temperaturach niż olej 10W40 mimo, iż obydwa mają oznaczenie na wysoką temperaturę ( w40 ). Czy jest coś takiego jak syntetyk 10W40?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 13:46, 22 Cze 2011 |
|
|
doman
Nowicjusz
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin Płeć:
|
|
|
|
Witam.
Jest taki olej Motul 6100 Synergie+ 10W40 syntetyczny jak tak bardzo chcesz.
tu masz trochę opisu ze strony podanej na końcu
Wysokiej jakości olej silnikowy, wykonany w technologii syntetycznej (TECHNOSYNTHESE ®) do nowoczesnych i starszych samochodów, do silników benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem lub bez, z bezpośrednim wtryskiem lub gaźnikiem, z katalizatorem lub bez. Do każdego rodzaju paliwa. APROBATY: ACEA B4/A3/B3, API SL/CF, VW 502.00-505.00, MB 229.3 UWAGA: MOTUL 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40 jest pierwszym oleje na świecie spełniającym normę MB 229.3 w klasie lepkości 10W-40. Standard ACEA B4 wymaga doskonałych własności czyszczących/rozpuszczających i lepszej lepkości ze względu na sadzę produkowaną w silnikach Diesla z bezpośrednim wtryskiem. Standard MB 229.3 jest bardziej wymagający niż 229.1 jeśli chodzi o starzenie się oleju, właściwości czyszczące/rozpuszczające i lepszą oszczędność paliwa. Klasa lepkości 10W-40 jest w pełni odpowiednią do współczesnych silników benzynowych i Diesla. Wzmocniona baza syntetyczna zapewnia bardzo wysoką moc smarowania, zmniejsza tarcie, i zapewnia odporność na wysokie temperatury.
www .palis.pl/olej-motul-6100-synergie-10w40-5-litrow%283,2248,1495%29.aspx?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2011-06&utm_content=1495#nclid=79520b3dfd226404d589d129bf58a654
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez doman dnia Śro 21:29, 22 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Śro 20:31, 22 Cze 2011 |
|
|
PIOTR_FOTO
Młotkowy
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łuków Płeć:
|
|
|
Śro 21:45, 22 Cze 2011 |
|
|
doman
Nowicjusz
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin Płeć:
|
|
|
|
Dźwięk podobny jak w sceniku wydaja rozciągnięty łańcuch od napędu pompy olejowej. pytanie tylko czy w tym modelu silnika takowe rozwiązanie istnieje. Nie rozbierałem tego silnika więc ciężko powiedzieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:59, 22 Cze 2011 |
|
|
|