Autor |
Wiadomość |
Gość
|
mondeo 1.8 benz. zużycie oleju |
|
Witam! mam problem z zużyciem oleju w Ford-zie Mondeo 1.8 MK3 2001.sprawdziel kompresje i jest ona idealna (pełny zegar 16atm),wymontowalem kolektor dolotowy i znalazelm w nim duzą ilosc nagaru i oleju..wyczyscielm koletor,odpowietrzenie skrzyni korbowej,zawor egr..sprawdzielm wszystkie uszczeli i w sumie nic wielkiego nie znalazlem...podczas pracy silnika(przed wymontowaniem) zauwazylem ze ma on podwyzszone cisnienie w pokrywie zaworowej..(duzy przedmuch po odkreceniu korka na wolnych obrotach).
Jezeli jakas Osoba miala podobny przypadek i sobie z nim poradzial prosze o pomoc..zastanawiam sie nad wymiana pierscieni tłokowych
|
|
Pią 10:34, 31 Lip 2009 |
|
 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Uszczelniacze zaworów do wymiany. Pewnie dymi na niebiesku po wkreceniu sie na obroty.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:23, 31 Lip 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
dymi na czarno...dymi przy duzych obrotach na postoju..cytalem ze silniki maja wade konstrukcyjna pierscieni ale nie wiem na ile jest to pewne...zuzycie jest duze..ostatnio po wymienia oleju z max na min zeszlo w 250km
|
|
Pią 22:27, 31 Lip 2009 |
|
 |
ponin
FACHMAN

Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UE Płeć:
|
|
|
|
czołem..
zacznij od uszczelniaczy da się zrobić bez ściągania głowicy (trzeba cierpliwiści),ale jest taniej
pojezdzij ,jak nie pomoże to to pierścienie olejowe zapieczone (mały remont)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:00, 31 Lip 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
drogi kolego , zacznij od wyczyszczenia układu olejowego środkiem ENGINE FLUSCH PRO-LINE 2427 a później zalej silnik olejem typu 5w50 lub 10w60 , problem powinien ustąpić .
a jaki masz przebieg ?
|
|
Sob 14:29, 01 Sie 2009 |
|
 |
Budziniak
FACHMAN

Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
|
|
|
|
Jeżeli silnik jest zurzyty to żadne cud srodki nic nie dadzą...a zalewanie silnika bioracego olej,olejem syntetycznym jest głupim sposobem wydawania kasy.
Jeżeli kompresja jest dobra zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku to winne są uszczelniacze zaworowe. Ktos napisał że można je zmienic bez odkręcania głowicy...zgadza się ale jak prowadnice zaworowe bedą miały już luz to uszczelniacze niedługo znowu pojda sie rombac i kolejna kasa wywalona w błoto
Zwalaj głowice oddaj do warsztatu która ogarnie planowanie i cała reszte obróbki i będziesz miał z dyni
POZDRO
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Sob 18:24, 01 Sie 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
dzieki chłopaki za wskazówki...zrobie tak- poniewaz i tak chce wymienic pierscienie..wydaje mi sie to najprwdopodobniejsze poniewaz zurzycie jest duze i zrobilem maly test szczelnosci..wlalem do cylindrów nafte i w dwóch cyl 1 i 4-tym stala okolo 1/2 godz.. z dwóch srodkowych od razu spłynela na dól.(cylindy byly w rownym polozeniu) wiec podejzewam ze pierscienie olejowe sa zapieczone..a jak sciagne glowice to sobie ja sprawdze..poskladam wszystki i mam nadzieje ze bede mial z silnikiem spokój...koszty..komplet pierscieni okolo 200zl,uszczelka pod glowice 130zl..plus nowy olej,filtr ktore i tak musze wymienic...mam tylko jedno pytanie czy w mondeo wymienia sie sruby głowice?
|
|
Nie 19:38, 02 Sie 2009 |
|
 |
Tarantula
Specjalista

Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
 |  | mam tylko jedno pytanie czy w mondeo wymienia sie sruby głowice? |
Tak,trzeba.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:52, 02 Sie 2009 |
|
 |
Budziniak
FACHMAN

Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
|
|
|
|
Śruby głowicy powinno niby się zmienic. Niewiadomo w jakim są stanie i czy wytrzymają kolejne dokręcanie. Śruby nie są drogie a masz z głowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 6:49, 03 Sie 2009 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
 |  | Śruby głowicy powinno niby się zmienic. Niewiadomo w jakim są stanie i czy wytrzymają kolejne dokręcanie. Śruby nie są drogie a masz z głowy |
NO nie powiedziałbym ze nie sa drogie ja płaciłem do BMW e34 150zł za 12 srub. W silnikach benzynowych raczej sie nie wymienia.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:29, 03 Sie 2009 |
|
 |
Budziniak
FACHMAN

Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
|
|
|
|
No właśnie to nie jest dużo 12 śrub w tej cenie to przyzwoita cena.
Kełysz a masz 100 % pewność ze głowica wcześniej nie była zrzucana i jakiś kowal nie dociągnął ich ile ma sił w łapach....sporo jest ludzi bez wyobrażni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:04, 03 Sie 2009 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Wo wiesz bierzesz suwmiarke jedziesz do sklepu motoryzacyjnego mierzysz jedna srube przyjerzdzasz na warsztat i sprawdzasz wymiary.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 9:44, 04 Sie 2009 |
|
 |
Budziniak
FACHMAN

Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
|
|
|
|
hehe dobre to było
A czy sufmiarka sprawdzisz na 100 % że sruba się nie ukręci...NIE więc jeśli robic to robić tak aby było dobrze.
Poza tym w Work Shopie w przegródce ustawianie momentu jest wyrażnie napisane wymienić śruby ale każdy mechanik ma inne poglądy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:41, 04 Sie 2009 |
|
 |
|