Autor |
Wiadomość |
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
naprawa automatycznej skrzyni biegów w focusie |
|
Zdemontowałem skrzynię automatyczną w focusie i zastanawiam się czy próbować ją sam naprawić czy dać fachowcom. Ma ktoś podobne doświadczenia.Proszę o poradę!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:20, 08 Lip 2010 |
|
|
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Co masz dokładnie do naprawy?
Masz jakies doswiadczenie w temacie?Jezeli nie to oddaj.Lepiej na tym wyjdziesz:)
P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:21, 08 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Nie mam doświadczenia. Nie wiem co jest do naprawy ,ale najpierw nie miałem biegu wstecznego ( myślę,że to usterka mechaniczna) a potem na biegu do przodu miałem objawy ślizgającego się sprzęgła aż do spalenia. Czy naprawa jest skąplikowana.Wiem ,że to urządzenie elektryczna -mechaniczne i to mnie martwi, bo o ile z mechaniką ( a właściwie rozkręcaniem i składanie podzespołów) sobie radzę to z elektryki jestem noga.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:28, 08 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Nie opłaci ci się robić szukaj na allegro od Anglika,jak nie robiłeś to nie dasz sobie rady a części nie są tanie a musisz zmienić tarcze cierne i te metalowe i trzeba podjąć decyzje czy całą czy tylko te co masz uszkodzone.Naprawa będzie słona.Ale próbować możesz.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Pią 8:58, 09 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Jaką mam pewność,że kupię dobrą skrzynię? Nie lepiej naprawiać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 9:20, 09 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Co sprawia największą trudność?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 9:35, 09 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale jak dasz do naprawy to cię wyniesie do 3000zł to za to kupisz 2-wie lub 3-y
Skrzynie automatyczne biegów części Józefów koło Warszawy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Możesz dzwonić i się popytać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 9:35, 09 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
nowa skrzynia kosztuje ok. 3000
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:44, 12 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
| | nowa skrzynia kosztuje ok. 3000 |
A gdzie masz takie nowe skrzynie za 3000zł? to cholera jak skrzynia 3000zł nowa to ile kosztuje samochód? to nie jest realne to co piszesz,chyba obudowy do niej.Teraz ostatnio kupowałem używaną do Mercedesa E124 2.5D to płaciłem 800zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:21, 12 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
miałem na myśli używaną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:28, 13 Lip 2010 |
|
|
student
FACHMAN
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ale kupując skrzynię masz zazwyczaj gwarancję. Przynajmniej na rok albo kilka miesięcy.
W bebemce skrzynia kosztuje 4 koła i tak nie opłacało się jej naprawiać. Zwłaszcza że nie jesteś w stanie zdiagnozować co dokładnie masz do wymiany. Będziesz ją zakładał milion razy tracąc czas i pieniądze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 11:00, 14 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Słuchajcie wszyscy!
Diabeł okazał się nie tak straszny jak go malują. Rozebranie skrzynie i zdiagnozowanie usterki to był pikuś.Okazało się jednak ,że obudowa jest uszkodzona . Kupiłem skrzynię od anglika i złożyłem z dwóch jedną. Na razie wygląda dobrze. zastanawiam sie jeszcze czy muszę naprawiać sprzęgło. Ktoś coś doradzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:01, 16 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Przecież świeci garnczków nie lepią tylko robią to ludzie,chcesz robić konwerter? jeśli w czasie jazdy po zdjęciu nogi z gazu obroty silnika ci nie spadły do wolnych jakie masz na postoju to konwerter masz dobry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:16, 16 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Nie zwróciłem uwagi jak zachowuję sie silnik po zdjęciu nogi z gazu w czasie jazdy. Nie mam z resztą obrotomierza. Pamiętam,że na początku nie miałem wstecznego ,chociaż po wrzuceniu biegu R odczuwalne było szarpnięcie. Potem miałem kłopoty na biegu D. Objawy były takie jak przy ślizganiu się sprzęgła mechanicznego,aż do rozgrzania się skrzyni. Ciągle zastanawiam się czy jedynym sposobem na sprawdzenie konwertera w tym momencie( mam wyciągniętą skrzynię) jest jego demontaż i czy jest to trudne dla początkującego. ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 0:31, 17 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Musiał byś to idealnie ustawić do spawania (jakiś przyrząd) żeby później była współosiowość ze skrzynią i musisz to wyważyć bo jednak jest to kawałek masy a przy 3500 obrotach robi swoje,jak koło nie wyważone.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Sob 6:13, 17 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Wyciągnąłem konwerter i zrezygnowałem z rozcinania go. Jestem przekonany,że jest dobry,W końcu nawet jak wsteczny nie chodził to jeździłem do przodu.Włożyłem z powrotem konwerter, ale mam kłopot z włożeniem skrzyni. Wieloklin wszedł w swoje miejsce ale skrzynia nie dochodzi do końca.Chyba tuleja nie weszła w swoje miejsce.Jak to założyć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:32, 19 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Konwerter powinien ci wejść głęboko w obudowę skrzyni a jak nie to wyciąg i poustawiaj te wałki według konwertera i próbuj jeszcze raz.Przyświeć sobie lampką w konwerter i będziesz widział.Obudowę jak zmieniałeś od skrzyni nie zostały ci stare tulejki ustalające?
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 10:07, 20 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 10:05, 20 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
Tulejkei zostały. wyciągnąłem konwerter bo był na kole zamachowym włożyłem w skrzynie na miejsce i teraz próbuje włożyć to wszystko na silnik . bede musiał dokręcić konwerter do koła przez miejsce gdzie jest rozrusznik. cholera mało miejsca...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:03, 20 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Ale to tak jest albo na dole jest okienko lub wykręcasz rozrusznik i tam dokręcasz konwerter.I tak ci pisałem że jest źle tak włożyć tylko założyć na skrzynię i wtedy włożysz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 14:20, 20 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 14:17, 20 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
poszło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 1:06, 21 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
złożyłem wszystko ale rozrusznik nie działa czyżbym go źle podłączył?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:49, 21 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Sprawdź czy jest zasilanie na cewkę od stacyjki,ale lewarek powinien być na P nie wiem jak było przed wymontowaniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:06, 21 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
OK. zapomniałem ,że mam blokadę zapłonu. silnik odpalił.jeszcze nie założyłem półosi ale na biegu kielichy się obracają.chyba wszystko jest dobrze:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:03, 21 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
jednak nie wszystko jest ok. po odpaleniu i jeździe z początku nie chce wskoczyć drugi bieg. potem przeskakują biegi ale odczuwalne są szarpnięcia. dolałem oleju do skrzyni. szarpnięcia stały się łagodniejsze. mam problem ze sprawdzeniem stanu oleju. robi się to na zimnym silniku czy rozgrzanym.chyba przelałem olej .co będzie jak jest go za dużo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 1:05, 23 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Robi się to na rozgrzanym i pracującym silniku.Zapal i sprawdź stan oleju żeby nie było mało a jak się rozgrzeje to uzupełnij.Żebyś jej nie zatarł bo dużo oleju ci wyleciało z konwertera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 7:14, 23 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
jak jest za dużo oleju to szkodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 8:26, 23 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
olej, który wlewam do skrzyni dochodzi do konwertera?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 8:27, 23 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Jak dolewasz olej to zapełnia się stan w całej skrzyni łącznie z konwerterem tylko na pracującym silniku.Na bagnecie masz nieraz napisaną temperaturę i tak musisz mieć stan,jak za bardzo dużo to możesz spuścić.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Pią 12:09, 23 Lip 2010 |
|
|
amerykaniec
Starszy podawacz kluczy
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
skrzynia nadal szarpie chyba musze wymienić konwerter i tarczki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:10, 28 Lip 2010 |
|
|
Roman59
ADMIN
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 226 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
|
|
|
Masz regulacje na lince co idzie od skrzyni do dźwigni gazu to możesz wyregulować szarpnięcia.Musisz wkręcać lub wykręcać o ćwierć obrotu linki i jeździć na próbę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 9:05, 29 Lip 2010 |
|
|
|